Bota multipla sjukdomsdiagnoser?
Jag har lidit av Borrelia i 4 år nu och blir till och från riktigt sjuk. Det har även gjort att jag dragit på mig andra sjukdomar också (även om jag i min personliga tro tror att sjukdomar har många orsaker, både psykiska, fysiska, spirituella) så nu sitter jag inne på en hel drös med "dis-eases" och det verkar dessvärre inte riktigt gå åt rätt håll.
Har dämpat Borrelian nu i flera år med att till o från dricka Kolloidalt Silver som håller bakterien någorlunda i schack, men dödar den inte. Har även rätt seriösa problem med Hypothyreos (underfunktion av sköldkörteln), Herpes, Candida, kroppslöss och även en astmatisk hosta som kommer och går, troligen en typ av klamydia-bakterie som sitter i halsen. (Har inte haft hostan på typ 1,5-2 år nu men häromdagen kom den tillbaka igen. Det är inte så farligt men den ligger tydligen i kulisserna och lurar den med fortfarande…) Har även lätt magkatarr som kommer och går vid stress.
De enda gemensamma nämnarna mellan mina olika sjukdomstillstånd är
1) Den konventionella vården vill antingen inte veta av det alls (som med borrelian och kroppslössen som de påstår "inte finns") eller så anser de att de diverse tillstånden är kroniska och obotliga.
2) Allt verkar hänga ihop med immunförsvaret. Det blir svagare och svagare hela tiden, vilket gör att jag ju drar på mig mer och mer skit hela tiden…
Nåon som har något tips utifrån ett Healing och Alternativ-medicinskt perspektiv på vad jag kan göra?
(Kommer inte kontakta några konventionella läkare kan tilläggas, de har jag fått nog av och vet att de ändå inte kan hjälpa mig att bli frisk!)
Tack på förhand.
Det låter besvärligt för dig och jag hoppas verkligen att du kan få hjälp här!
Kram!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua

Ja det låter sannerligen besvärligt! Min första tanke är att lägga om kosten, plocka bort all säd och alla mjölkprodukter under en tid för att rensa ut skräp.
Dessutom skulle jag rena tarmen med oxymax eller liknande, samt äta något candidadödande medel som Ipe Roxo, Kaprylsyra eller MSM.
Att börja här tror jag skulle kunna förändra mycket. Sedan kan man ge sig på att stärka upp immunförsvaret, kanske med hjälp av homeopati eller liknande.
Det här var mina första tankar, det kommer säkert massor av kloka råd till dig här.
Lycka till!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#0 Vill du så kan jag skicka healing till dig. (Gratis)
Vi bestämmer en tid när du har möjlighet att sitta ner i lugn och ro i 10-15 minuter.
Gå gärna in på min sida och läs ett par refferenser jag fått.
Jag håller med Hoppfull, kosten bör du nog se över en hel del. Titta gärna in på Kolhydrater.ifokus - du hittar många trådar där en del av dina bekymmer tas upp. Sök på sajten i menyn eller genom sökfunktionen (= google-sök) på dina besvär så hittar du många, många tips och tankar.
(D v s om du inte tittat in på det forumet tidigare.)
Där kommer du också att se, att kokosfett är mycket bra. Kan vara särskilt bra när/om du tar bort alla mjölkprodukter ur menyn en tid.
D3-vitamin - högdos (6000-10000 IE minst i början), är jag övertygad om, kan vara ett bra tips till dig också, för att bygga på Immunförsvaret och eventuella "inflammatoriska" besvär i kroppen (som är eller inte är medveten om).
Lycka till! Och sluta aldrig att leta efter hjälp - den finns!
P.S. Och ja, ta emot all den healing du blir erbjuden här och annanstans!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
När man bär på mycket i kroppen, själsliga blockeringar, och inte löser upp det så blir man "svag", man har inget skydd och då drar man på sig det ena med andra osv. Det bästa vore om du kunde lösa upp blockeringaran givetvis, men under tiden så är det ju bra att stärka kroppen. Silver håller bakterierna i schack. Du stärker kroppen genom att äta mineraler och vitaminer och som många gånger förut rekommenderar jag Helhetshälsas Helamin Cu Fe och Healvit trace. Det tar ju ett tag innan kroppen orkar resa sig så det är ju ingen mirakelkur.
Är du med på healingkvällen på torsdag kan jag kika lite extra på dig. Det finns homeopatmedel för sköldkörteln men minns inte vad den heter. Återkommer till dig.
Kram Åsa

hej tack för alla svaren.
hoppfull: ja att sluta med mjölkprodukter och säd ett tag är nog en bra idé… har funderat på att börja med raw food men är lite "ledsen" att behöva ge upp all god mat som jag gillar. MEN det verkar som att det är nödvändigt nu för nu har min borrelia gått in i en akut fas och har sjukt ont i kroppen, så… antar att det är för det bästa liksom…
GunillaF: ja tack jag tar gärna emot lite healing, det skadar ju aldrig liksom. :)
asamaria: japp, är förmodligen så. och när immunförsvaret är lågt drar man lättare på sig mer skit också. är vad som har hänt med mig… en sak, en till sak, en till sak… och nu känns det helt hopplöst. känns väldigt tungt just nu men… vet att man måste fortsätta kämpa.
just nu måste jag nog fokusera på borrelian tror jag för den har gått in i ett akutläge somsagt och jag har akuta smärtor. :( inte ens det kolloidala silvret verkar hjälpa längre…
#6 Vi får bestämma en dag/kväll och tid.

ja… kvällar är bäst för mig då jag har en rätt skev dygnsrytm just nu. kvällar eller möjligen eftermiddagar. men är arbetslös så har inte direkt några tider att passa…
#8 Jag reser bort imorgonkväll och blir borta i några dagar…
Om du vill och har möjlighet så kan jag skicka till dig i morgoneftermiddag (Onsdag) klockan 15.oo

ja det går bra det. jag ställer en påminnelse på mobilen så att jag inte glömmer bort det! tack på förhand! :)

#6 Usch vad du har det kämpigt!
Jag tror på att börja med några få förändringar för att inte göra det för jobbigt. Om du börjar med att ta bort allt med socker (pasta, potatis, ris och bröd ingår där) samt all mjölk så kan du ändå njuta av underbar mat och behöver inte känna att du måste sluta med allt.
Sedan är det ju som asamaria säger att man måste gå till orsakerna till besvären. Men i ditt dagsläge är det kanske ändå bra att försöka vända kroppen i rätt riktning och sedan börja jobba med det inre.
Lycka till och ta hand om dig!

Tänkte på en annan sak med, nämligen andningsövningar. Genom att andas in massor av syre så syresätter man blodet och då renas det alldeles av sig självt. Så andas långa djupa andetag och så ut med alltihop… in med massor och ut med allt, så mycket det går. Gör flera stycken i sträck, flera gånger om dagen.
När du andas in ska du fortsätta andas in tills axlarna lyfter sig, först då är lungorna fulla med luft.
Kolla gärna in andningsövningar på t.ex. youtube, kundaliniyogan jobbar massor med just detta.
Jag hoppas att du inte tar illa upp när jag skriver det här -- men jag blir lite bekymrad när du beskriver att du lider av en borelia som den "konventionella" vården (vad du nu menar med det) inte vill kännas vid och påstår inte finns, för att sedan också beskriva en rad andra sjukdomstillstånd.
Jag förstår att det här är frukstansvärt jobbigt för dig, men det låter som att du har problem med i själva verket är hypokondri och jag skulle råda dig att tala med en läkare om dina uppfattningar om din hälsa, så du kan få rätsida på den.
Det finns inga medicinvetenskapliga evides för att "skicka ealing" skulle ha någon som helst verkan genom annat än placebo -- så jag tror tyvärr inte det är någonting att fästa sin tro till om man verkligen är sjuk.

hallifaxx, du får gärna hålla dina åsikter för dig själv, ja. jag har verkligen inte problem med hypokondri. men när man har problem med immunförsvaret så blir det lätt så att man drar på sig mer och mer skit.
sköldkörteln har jag haft problem med i 10 år, dokumenterat av en läkare. herpesen har jag också fått dokumenterad av en läkare, candidan likaså. fick även borrelian dokumenterad första gången av läkarna, men om du läser på i 1 minut på nätet så fattar du att, ja, den svenska konvetionella vården har INGEN JÄVLA ANING om vad de snackar om när vi pratar borrelia.
du får tro vad du vill och om du vill tro att jag är hypokondriker, gör det, men håll det gärna för dig själv. för jag vet själv att det inte har något med det att göra. är väldigt arrogant av dig att påstå det som aldrig ens har träffat mig.

#14 Bry dig inte om det! En del har den synen på alternativa metoder och det är ingen idé att diskutera eller argumentera.
Koncentrera dig på att ta hand om dig själv istället.

tack. :)
ja, nu ska jag ut i solen! behövs en sån fin dag som denna! ha en fin dag du med! hej hej.
Som jag sade, så var min avsikt enbart att hjälpa, ingenting annat. Den svenska vården är fullt kapapel till att diagnostisera och även behandla borelia -- om man nu har det.
Men om man genom läkarundersökningar kommer fram till att du inte har borelia så är det nog sannolikt att du INTE har borelia. Naturligtvis kan enskilda läkare göra misstag -- men det låter ändå som att ni har samtalat om det här fler än en gång?
Och jag behöver naturligtvis inte känna dig för att kunna fastslå det. Det räcker gott och väl att utgå ifrån dina egna uppgifter.
Som hypokondriker är man naturligtvis inte medveten själv om att man är hypokondriker. Det säger ju sig självt. Man är istället hårt övertygad om att man är sjuk och att vården är för inkompetent för att kunna upptäcka de "sjukdommar" man har.
Så mitt råd till dig kvarstår: uppsök en läkare och berätta om dina uppfattningar om dina olika sjukhustillstånd i förhållande till dina sympton så får du säkert hjälp. Ingen ska behöva må dåligt.

#16 Bry dig nu inte om detta nya inlägg heller! vi är jättemånga med precis samma erfarenheter som du pratar om när det gäller sjukvården. Men saker som inte finns men som vi blivit friska ifrån när vi vänt oss till den alternativa vården.
Så strunta i alltihop och lyssna på de som VILL hjälpa dig istället!
Jag vill också hjälpa, och de sjukdomar som beskrivits här behandlar man bäst genom beprövad läkarvård och inte med några fria fantasier om "healing" (som i alla former av kontrollerade tester visat sig vara fullständigt verkningslöst genom annat än placebo.)
Så jag uppmuntrar vederbörande att söka upp en riktig läkare och lägga alla kort på bordet för att få en ordentlig hjälp.
Om man vill tro på "healing" får man naturligtvis göra det, men när man uppmuntrar främmande människor att skippa riktig läkarvård och istället fästa sin tilltro till "healing" så kan man göra verklig skada som får konsekvenser. Då har det gått alldeles för långt.
Jag hoppas att du, hoppfull, mitt bland ditt önsketänkande och dina fria fantasier om "healing" inser det.

#16 Som sagt ElectricBoogie, låt inget av detta som skrivits på det nedlåtande sättet beröra dig. Personangrepp och annat trams är enbart till för att starta heta diskussioner och inte alls för att hjälpa! Det sättet skriver man inte till någon på, i ett öppet forum, om man på allvar vill hjälpa.
Så hoppa över de inlägg som bara är till för att röra upp negativa känslor. Ta hand om dig istället och gå den väg som fungerar för just dig!

japp, tack hoppfull! lustigt egentligen att det som kallas alternativ vård har funnits i 1000-åriga traditioner, medans vår konventionella vård som anses vara normen idag (tack och lov håller det sakta på att svänga igen!) har funnits i vadå, 200-300 år kanske? där kan man snacka arrogans. aja… jag kämpar på med mitt! folk som är inskränkta får väl vara det då!
Det finns egentligen bara två sorters vård. Den som fungerar - och den som inte gör det. Det du kallar för konventionell vård är sådan vård som är evidensbaserad. Den har i upprepade dubbelblindade kliniska studier visat sig verksam.
Om man ser till det ni kallar för alternativ vård är förhållandet det omvända. Kristaller, healing, förbön och homeopati är sådant som visat sig FULLSTÄNDIGT verkningslöst i kontrollerade studier.
Det fungerar bara som ren fantasi och kan säkert hjälpa mot väldigt lätta åkommor som verk och sveda -- ungefär som när man är liten och blir hjält av en huvudverkstablett som egentligen är ett sockerpiller.
Det hjälper alltså bara genom ren och skär placebo.
Hallifax. Du är på ett healingforum och gillar du inte vad du läser får du pallra dig härifrån. Att kalla någon hypokondriker, även i "syfte att hjälpa" är inte något som görs på den här sajten. Skärpning!
Men att uppmana människor med verkliga besvär att fästa sin tilltro fantasier och önsketänkande istället för att söka verklig vård går tydligen jättebra? Jag undrar vilka det är som ska skärpa sig.
Det är naturligtvis jättekul att ha ett forum där man tillsammans kan fantisera om "healing" -- men ni måste ju förstå att vissa människor har riktiga problem och därmed också behöver riktig vård.
Då räcker inte fantasier speciellt långt.
Att din verklighet enbart existerar i en värld där man vetenskapligt kan bevisa saker är din sanning.
Att inom en begränsad ram bevisa någonting så som vetenskapen fungerar idag betyder enbart att det man bevisar måste existera inom de begränsade ramarna som man satt upp.
De ramar inom vilka dagens vetenskap arbetar är baserade på den kunskap som idag existerar inom fysiken.
De fyra ramarna som denna fysik bygger på är även känd som tid/rum. Dvs längd, bredd, höjd samt tid.
När man använder sig av dessa ramar så inser man snabbt att kvantfysiken inte platsar inom dessa "vetenskapliga ramar".
Enligt detta sätt att bevisa sanningen existerar alltså inte kvantfysikens verklighet.
Ett synnerligen intressant sätt att observera "verkligheten" på.
Problemet ligger alltså i att den metod som du hänvisar till faktiskt uppvisar så stora brister i sin analysförmåga att den inte klarar av att observera det som kvantfysiker gör inom kvantfysiken.
Att bygga upp en bevisningsmodell som enbart klarar av att hantera den fysiska verkligheten är så som denna vetenskapliga bevisningsmodell fungerar.
Den saknar alltså förmågan att se bortom det fysiska och in i den kvantfysiska verkligheten.
Är det så att kvantfysikerna ljuger när de påstår allt som de påstår i sina teorier?
Eller är det helt enkelt så att dagens vetenskapliga bevisningsmodell helt enkelt saknar förmåga att observera det abstrakta?
Blanda inte in kvantfysiken i det här. Den har absolut ingenting med ämnet att göra. Om healing skulle ha verkan skulle det naturligtvis också kunna dokumenteras i dubbelblinda studier.
Pseudovetenskapare och allehanda kvacksalvare har dock insett att kvantfysik är ett avancerat ämne som allmänheten kan väldigt lite om -- och de kan därmed använda begreppet för att klä sin mumbo-jumbo i en mer vetenskaplig språkdräkt utan att bli genomskådade.
Men det förändrar naturligtvis ingenting.
Till och med ärkecharlatanen Depak Chopra blir ju tvungen att erkänna att han bara använder begreppet kvantfysik som en "metafor" när han konfronteras av folk med verklig bildning.
Så snälla, lämna kvantfysiken utanför. Den har ingenting med ämnet att göra.
Hallifax
Vi får blanda in vad som helst och eftersom du inte har någon tro på healing så behöver du inte vara här och komma med personangrepp och vara respektlös mot oss och det vi sysslar med. Du har därmed brutit mot två av sajtens regler och beläggs med skrivförbud.
Tråden är numer låst.
Electric Boogie får gärna skapa en fortsättningstråd