Healing iFokus

Healing

Etikettnäring-för-själen
Läst 877 ggr
Indiania
0

21 kosmiska lagarna

Nu är det dags för den 12:e kosmiska lagen av Kristina Wennergren.

www.bildtolkning.com

12. Enhetslagen

Detta är lagen om enhet med allt som är.Den säger att allting ingår i en och samma enhet.

Vi är inte separerade från varandra. Vi är ett med alla våra vänner och ovänner.

Vi är ett med hela universum.Om jag gör mig själv illa, gör jag andra illa samtidigt - och tvärtom.

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

Indiania
0

Denna lagen tycker jag säger allt Flört

[GunillaF]
0

Mycket, mycket kloka ord. Håller med till fullo!

Tack!Glad

Hoppfull
0

Så sant så sant!

Tack för dessa klokskaper Indiania!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

nillanb
0

Tack Indiania Glad

Visst säger den allt !

Anna-Helga
0

Japp… Det är en fin tanke… Glad

majlar
0

Tänk va bra att vi får ta del av alla fina lagar som borde stå i lagboken.

Vad vår värld skulle bli en bättre plats att vara på om vi alla försökte leva efter dessa.

Tack för den Indiania

Loet_old
0

En sann lag till.

Tack för den Indiania!Glad

Indiania
0

Tack alla för ni läser och kommenterar! Flört Kram

[rore]
0

Tack Indiania!!

Den säger allt/ Kram

Indiania
0

Kram tillbaka Rore! Flört

[Hukanson]
0

Enhetslagen kan jag förstå som att

vi här på jorden har en lag som reglerar vår verklighet , den lag som är gemensam för alla och kan skrivas som Sanning eller Kärlek eller Harmoni.

dessutom att vi när vi lämnar inkarnationen inte lämnar Lagen utan den gäller för de två stora världarna ovanför också - fast i modifierad form. De två stora världarna är den Astrala världen och den Heliga världen .

Sålunda är vi en enhet - alltid tillsammans i samma Arrangemang av Lagbuden gemenskap - i andevärlden och på jorden.

Detta innebär ju att vi verkligen har någonting gemensamt allesammans - allting.

Vi har faktiskt allting gemensamt. Ok?

[Mastre]
0

Jag satt och lyssnade på David Wilcock som hänvisade till gammal visdom om jorden som levande och att till exempel jordbävningar och stormar sker för att jorden är "upprörd", vilket beror på att vi människor skapar disharmoni. Det skulle alltså finnas en så stark koppling mellan jordens och människornas medvetande att vi kan orsaka naturkatastrofer.

Det här stämmer överens med en del annat jag läst, och mer och mer börjar en bild ta form. Jag tänker också på de gammaltestamentliga texterna där det påstås att Gud straffar människorna med allehanda naturkatastrofer när de inte sköter sig. Om man hoppar över mellanledet, en extern gudom, ser man alltså en koppling mellan oss människor och naturen där vårt beteende ger genklang i världen omkring oss.

Hissnande tanke, eller hur?

[Hukanson]
0

Hissnande men sann skulle jag vilja säga - om Jorden har ett medvetande är det inte som en gammal gumma utan som en Levande Lag Gudom och det som bryter Lagen bryter lagen även om det är Guds egna barn som gör det.