Healing iFokus

Healing

Etikettvisdomsord
Läst 558 ggr
Loet_old
0

Dagens ord

Mycket få människor lever idag,de flesta gör förberedelse för att leva i morgon.

Jonathan Swit 1667-1745

Loet_old
0

Man tänkte så på det tiden också.

nillanb
0

Ja det gäller att inte glömma nuet !

[BigMama]
0

..are you talking to me..? hihi…

korseett
0

ja verkligen- hua vad man planerar ibland

Indiania
0

Tack Loet för sanna ord! Säger som Nillan det bästa är att leva i nuet! Flört

" Var nära naturen - var när dig själv "

majlar
0

Lev idag imorgon kan det vara försent. Tack för ett bra citat

kram

Hoppfull
0

Tack för kloka ord! Det här är tydligen något vi människor alltid kämpat med.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

snoflinga
0

Kul att läsa att det inte bara är nu vi är hysteriska, ibland tenderar man att tro att det har blivit så de sista 50 åren, men så är det ju inte!

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

[rore]
0

Tack Loet!Glad

Andina
0

Väl valda ord!

* * *

Vet ni vad "planer" är för mig? Jo, fantasier!
Planer om framtiden - är ju att fantisera, så ska det bli. Oavsett det rör sig om önsketänkanden (vilja) eller farhågor ("det kommer aldrig att funka", "det kommer att gå åt pipan" t ex).
För "Framtiden" blir vad den blir, oavsett hur jag planerar och önskar.

Självklart vet jag att man rent praktiskt måste planera ibland, planera så att jag hiinner med bussen till jobbet t ex - men det kanske mer är att "ta itu med".
Mål (vilket också är fantasier) är ju också bra att ha, men jag tror, att om de känns äkta, inifrån, så lyssnar jag bara till signaler inifrån, som berättar för mig vartåt jag ska - något som kommer till mig, inte något som jag medvetet skapar med mina tankar. Har jag mål om att bli mångmiljonär men det inte känns som att det kommer inifrån, utan mer från huvudet, så är det en önske-fantasi… Och följer jag det målet då, så kanske jag hamnar närmare väggen än nå't annat…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing