Healing iFokus

Healing

Etikettenergier
Läst 783 ggr
LeWE
0

växt på 80 talet

På 80 talet fick jag en växt, typ en geleklump i en burk med vatten som man skulle mata med socker?? den delade sig och man skulle ge delar av den vidare till vänner som skulle mata den. Jag träffade vänner ikväll som fått den av mig och vi försökte komma på vad det var? vad det hette? Nån som vet? När den växt färdigt skulle man torka den och hänga upp och den skulle bringa lycka. Kul om nån kommer ihåg!

Anna-Helga
0

Näe men det låter ju fantastiskt!

korseett
0

jag minns den men inte namnet tyvärr

LeWE
0

Jag har pratat med flera om det men INGEN kommer ihåg vad det kallades!! Konstigt och lite irriterandeSkrikandes Ändå hade jag en sån själv!! Den blev så fin när man lät den torka.. som gammalt papper.

snoflinga
0

Lade ut frågan i min status på facebook, och vips fick jag svaret :) Herman!

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

[Spanaren]
0

Herman hette den som jag hade, men där bakade man en sockerkaka /kram Spanaren

Här kommer ett Hermanrecept Tungan ute

http://www.kokaihop.se/recept/vanskapskakan-herman

[Spanaren]
0
snoflinga
0

Det verkar inte vara samma sak? Eller?

Hoppfull
0

Nej Herman är ju en kaksmet/deg som man matar och sedan bakar av… det kan väl aldrig vara samma sak eller?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

snoflinga
0

#8 Nä, när jag läste på länken var det verkligen som en deg och inte en växt…. Synd, men alla läste kanske inte min facebookfråga så noga :)

Anna-Helga
0

Haha! Fast Herman är ju också lite rolig! Cool

LeWE
0

NäeObestämd Herman känner jag inte igen.. och det var inte en kaka!! Fast det var ju roligt ändåGlad

korseett
0

Blobber?

LeWE
0

Nej, det känner jag inte igen, tyvärr.

tilja65
0

Oj, detta minns jag nu när du skriver om det. Kommer ihåg hur den såg ut när den var torkad, men jag minns tyvärr inte namnet på den jag heller…

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Volito
0

Båda två är "svampar". Herman används för sockerkaka och det andra är tesvamp (tyvärr vet inte hur det heter på svenska). Det "matades" med ljummet sötat tet och resultat blev en sötsurt uppfriskande bubbelvatten! Det var gott och nyttigt med.

Pagan
0

Volgasvamp? luktade som ättika?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot