När det inte "stämmer"
Hur gör ni healare när ni får en förfrågan om att skicka healing till en person som ni upplever att det inte stämmer mellan er.
Eller när det gäller en person som ni inte gillar helt enkelt. Det kan ju vara en person som sagt något dumt eller uppfört sig illa.
Går det att hålla de personliga känslorna borta?
Jag är en ärlig person som har svårt att ljuga och försöka hålla masken. Tror inte på det helt enkelt. Så jag skulle nog hänvisa till någon annan och svara så ärligt jag kan utan att för den skull vara kränkande eller respektlös… 
Kram!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Jag undrar om inte personen i fråga VET att "det inte stämmer" redan och drar sig för att fråga vederbörande om healing…
Om förfrågan ändå skulle ske, skulle jag göra som Anna-Helga, hänvisa vänligt till någon annan.

Som kund skulle jag verkligen inte vilja få healing av någon som kände så, det skulle kännas lite falskt och fel tycker jag och jag skulle tappa förtroendet för den personen som healer helt om jag fick reda på det.
Healing är ju ofta lite privat då det kan röra känslor, så det är väl jätteviktigt att man inte har några känslomässiga hinder emellan sig.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag har svårt att tänka mig att någon som inte gillar mig skulle be om healing.
Jag har också svårt att tänka mig något hinder att skicka eller ge healing, det är ju en universell kärlekskraft och jag är ju en kanal som vidarbefodrar.
Jag kan tänka mig att förhållandet skulle kunna bli bättre om man skickar healing, det är ju ett givande och tagande och vart går gränsen……..
#0 Som svar på din fråga om det går att hålla de personliga känslorna borta? Så tror jag att jag skulle kunna göra det om jag vore i den situationen.
" Var nära naturen - var när dig själv "
För det mesta så känner man ju på sig om personkemin inte stämmer och då skulle jag som kund aldrig vända mig till någon som jag vet, att det inte stämmer.
Men det kan ju vara så att jag tror att jag är omtyckt men healern inte gillar mig för något jag sagt eller gjort.
För när det är healing så är det ju kärleksfulla energier som ska förmedlas.
Om jag nu tar ett exempel som att Indiania och jag skulle råka i gräl om någonting och jag vill ha healing i gruppen. Hur går det då?
Då hoppas jag verkligen att de andra i gruppen ger dig healing Morgaine.
För har du och jag varit i gräl och inte rensat luften är det ju olämpligt att jag ä rmed och skickar men som sagt jag hoppas verkligen de andra i gruppen skickar healing till dig,
# 6 - Ja det låter ju lämpligt. Och det låter även som att alla är inne på samma sak, att man inte skickar healing om det är något som inte stämmer av en eller annan orsak.
Satt just och funderade på om jag skulle lägga en tarot för någon som jag inte gillar………… Det skulle nog bero på, för om det handlar om dålig personkemi så är det nog ingen större idé att ge sig på en tolkning. Men om men ärkeovän skulle be om en akut vägledning så skulle jag nog göra denna. Och lägga egot åt sidan ett tag.
Hmm………kanske något att ta upp på tarotsajten 
För att ta några konkreta exempel så frågas det på bl.a. det här forumet efter healing ibland.
När jag känner att den som frågar efter healingen gör det som en ursäkt för att slippa ta tag i själva problemet och istället lägger över ansvaret på healern så avstår jag alltid från att skicka healing. Jag vill verkligen inte uppmuntra en person som flyr från sitt eget ansvar vilket jag skulle göra om jag "skickade healingen" till den personen.
Om man har problem med en annan persons attityd så anser jag att man ska ta reda på varför man har det behovet avreagera sig på en annan person. Då har man helt klart egna rädslor som man borde ta sig en närmare till på.

#8 I mitt fall är det ingen rädsla, det är avundsjuka. Jag är avundsjuk på den här personen som gör sånt som jag förbjuder mig själv att göra… Jag är en sån tråkig realist som aldrig gör saker som jag anser är "omöjliga", denna person är precis tvärtom och gör sånt som jag anser "oansvarigt", "oekonomiskt" osv osv.
Men, att i mitt fall, inse att det är avundsjuka som gör att jag inte tål personen, hjälper ju inte mig. Jag måste acceptera det, och det är jag inte beredd att göra eftersom jag tycker att personen är oansvarig och så vidare. Visst skulle jag kunna vara lika oansvarig, men jag vet att jag aldrig skulle orka med ett sådant liv och därför låter jag bli, för att jag ska må bra i längden, men får i stället leva med avundsjukan (nu tänker jag väldigt sällan på det eftersom vi inte behöver ha kontakt med varandra längre).
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.
# 9 - Varför förbjuder du dig själv?

#10 För att jag inte ska försätta mig i situationer jag inte orkar med. Alltså, jag skulle gärna skaffa fem hästar till - men jag vet att jag inte skulle orka med det i längden och därför "förbjuder" jag mig att göra det.
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.
Om man som healer har den förståelsen att allt finns av en orsak, är det inga problem att förbise varför kemin inte stämmer, jag bortser alltid från mig själv som person när jag healar andra, det skulle bli väldigt svårt att driva verksamhet om man hela tiden måste känna in vad man har för känslor gentemot sina klienter..
Dessutom, de som man känner att man inte har tolerans med, är ju något jag projicerar på mig själv, så då är det bara att tacka o ta emot, för det gynnar ju mig själv i slutändan, det är då något jag själv behöver arbeta med inom mig.. Ofta är det något vi båda behöver utarbeta gentemot varandra..
Dessutom är det ju dessa personer som mest behöver healing anser jag..de som har störst problem..
#12 Mycket logiskt och tänkvärt svar på #0:s fråga … den förklaringen köper jag rakt av
/kram Spanaren
#12 Instämmer helt med dig yodhe!
Kram
# 12 - Instämmer också med din åsikt.
Jag var också inne på tanken om en person som skadar sig och behöver hjälp. Min första reaktion är ju att försöka hjälpa och inte att känna efter om jag gillar personen eller inte. Så även om det är min ärkefiende så räcker jag ut en hjälpande hand, absolut.
Ibland är det ju också så att "ödet" kan rycka in och skapa en situation där två ärkefiender (kanske även från tidigare liv) måste skapa fred och ändra sina karman.
Tack alla..
# 15 Precis, som healer måste man bortse från sig själv, oavsett vilken karma jag har, vad är annars vitsen med att heala…man blir en Diva istället, man Är men man Gör inget..
Inte min stil, jag viger mitt liv till förmånen att få ge healing…ser det som en ren ynnest att få göra det…
#12 Så klokt och så sant! Tack! 
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Jag håller med både Indiania i #4 och Yodhe i #12, det finns inga hinder. Mycket fint uttryckt av er båda 
Med ljus och kärlek... Tina
Man kan inte göra urskiljning av människor hur de än beter sig, eller om kemin inte stämmer, då arbetar man inte för det goda. Alla människor har samma värde oavsett hur de är. Gör man urskiljning då arbetar man inte åt Gud/Universums kärleksfulla krafter. Då låter man sitt EGO vinna. Tänk om sjukvården/ambulanspersonal etc. skulle jobba så?!
Hänvisar till det jag skrev i #2 och tillägger att jag tycker nog att jag arbetar för det goda trots att jag skulle be en ovänn att söka sig till en annan! Det kallar jag att vara ärlig.

#20 Jag håller med dig Gunilla. Trots är ju alla människor och har egon och känslor, så att egot emellanåt finns inblandat är ganska självklart anser jag.
Sedan är det ju tyvärr så att det finns en del healers som jobbar med egot med, har råkat på flera stycken. Och som kund vet du ju inte det direkt så att man avstår från att heala människor man känner något sådant för är helt rätt tycker jag.
Det finns något som heter förlåtelse också, att välja kärleken istället för egot.
#19 Sant … tack
/kram Spanaren
#22 Jag håller med dig i det stora hela men det finns det som är väldigt svårt att ha förståelse för och som är väldigt svårt att förlåta. T.ex misshandel, mord, otrohet osv. Nu talar jag utifrån egna erfarenheter - inte för er andra.
Jag tror att det kan vara svårt att förstå om man inte upplevt det.

#22 Jag håller med dig helt om det! Och det finns självklart healers som klarar att hålla den nivån utan att låta egot styra. Men det finns oxå de som inte klarar det och då påverkar det processen mellan människorna som ju trots allt inte helt går att förbise.
jag tror att det goda i det hela är att veta när man själv inte känner sig mogen att heala personer man ogillar. Eftersom vi kommit olika långt med olika saker i vår utveckling som individ så är det upp till individen att bestämma. Att man inte bortser från problemet utan försöker själv att jobba med sin inställning blir således en healing till sig själv. Kanske är det så att den healern som upprepade gånger får personer till sig som önskar healing och de personerna är sådana som healern känner dåliga vibbar till, är just signaler till healern att starta sin egen healing.
# 26 Du är smart du Karin,
det finns ju en mening med allt i livet och vi möter de människor vi har behov av att utarbeta karma gentemot…
För övrigt, ska man som healer göra det som känns rätt för en själv, vill man inte heala någon som inte kemin känns bra med, har man ju ett bra förstånd om man låter bli…
#0 Kan inte svara på din fråga, men kan säga en annan sak.
Jag inte är själv "aktiv healare", men vet vad saken innebär. Vet även den, att om man inte mår bra själv, kan man inte "heala" andra heller. Har varit i situation var jag upptäckte saken mycket tydligt.
Pirkko