Godmorgon 10/5 - Måndag
Så då var det dags för en ny vecka!!
Upp och hoppa….. Hoppas ni fått sova gott i natt.

Godmorgon Rore och alla andra 
Jag önskar er en härlig dag !
Godmorgon på er!
Vilken underbar bild att vakna till Rore!
Sitter här alldeles nyvaken med en kopp välsmakande kaffe. Ute är det grått även idag. En ny vecka ligger framför mig och jag tänkte ge den ett riktigt bra innehåll 
Önskar er en fin dag!
Med ljus och kärlek... Tina
God morgon!
Helgen har varit väldigt solig och varm men nu hänger regnet tungt ovanför huvudet.
Jag hade hoppas få läsa om allt vad ni haft för er i trådarna i helgen men konstaterar surt att det fortfarande är omöjligt att komma åt "äldre" inlägg.
Ha en bra dag alla!
God morgon alla.
Idag är det grått och lite kyligt. Men vad gör det, efter en helg i Stockholm hos min yngsta son har jag tanktat på lite kärlek med kramar och umgänge.
Ha en fortsatt fin dag och var rädda om varann.
Godmorgon alla!
Solen är framme och det kommer att bli en härlig dag!
Hoppas det blir en givande dag för er också! 
Kram Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "
Hej svejs!
Solen skiner idag också och varmare ska det visst också bli 
Rore … vilket fint ljus i din underbara bild … Tack 
Ha det bra alla/ kram Spanaren

God Morgon på er!
Här fortsätter det helgrå vädret… riktigt ledsamt börjar det vara nu med den helt försvunna våren…
Här ska målas hall, men tyvärr är det en riktig klumpeduns som tapetserat innan vi köpte huset så det kommer att ta många många timmar med underarbete innan färgen kan komma upp. Så det är bara att köra igång.
Nu ringde dottern med, hon mår illa och kommer hem från skolan.
ha en riktigt bra måndag allihop!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Godmorgon! :)
Här är det lite grått och kallt idag! Kanske för att vi ska vara inne och göra llite nytta… Det kan behövas det också!
Jag har en omhändertagen liten katt som väntar kattungar viken dag som helst, hon har redan fyllt på mjölk. Hon är väldigt liten och tunn. En jättego liten kattfröken som jag är glad att kunna hjälpa!Jag ger henne healing för att underlätta för henne, skicka gärna till oss!
Kram Alla och ha en underbar måndag!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
#8 Skickar en stråle av ljus och kärlek till liila kattmor. Vad söt hon är, och vad du är snäll som tar dig an. kram
# 8 Vilken djurvän du är
och du är underbar Anna-Helga!
Hur gick det med lammet? Sänder till den blivande kissen 
/Spanaren
#9 och 10 Tack! Det känns som hon hör hemma här… :)
Lilla lammet mår bra nu, lite liten, men mycket piggare! Vi vågar nästan hoppas att hon ska klara sig! I så fall blir hon kvar till hösten när de andra lammen måste fara iväg… Hon springer kring benen på oss och tjatar om mat, det är så mysigt! Vi flaskmatar henne fortfarande var tredje timme dagtid! De andra fåren och lammen accepterar henne nu!
Skickar med en bild från igår när vår lilla Nemesis sover middag med hittekatten Lovisa! <3
Kram!
Medarbetare på Chihuahua
Dessa flasklamm och tama blir dom.minns hur det var när vi hade får.och gulliga katter har du också Anna.
Hur många djur har du och vilka sorter,skulle vara intressant att höra.
Annars är det en riktig härlig vårdag.
Ha det alla.
#11 Jag njuter av din bild/bilder … tack
/kram Spanaren
#12 Jag har en man, Anders, så har vi fyra barn, Meduza 11, Xantippa 10, Nemesis 2,5 och Zippo 6,5 månad…
Så har vi två hästar, en New Forest, Fakira och en nordsvensk travare, Lilltodda, en hund, dvärgpinscher som heter Benny . Så är det katterna… 
Simson, gammal katt som ingår i hyran. Har varit ren utekatt men nu tycker han om att ligga inne i soffan i flera dagar och bara sova. Ligger ute när det är soligt. Brukar få en mus om vi fångar någon i fällan, det gillar han, verkar lite för gammal för att fånga möss själv…
Blackie och Smokie är två killar som min jobbarkompis tog hem till mig när vår arbetsgivare hotade att lägga dem och deras syskon i en kartong och skjuta dem. Det var en brukare som skaffat dem och det gick överstyr och han klarade inte av att ha dem kvar. Det är mysiga killar, en pigg och en trött och de stortrivs med livet på landet! De var jätterädda första månaderna hos oss men nu är de världens gosigaste och tryggaste katter!
Miss Ellie är en Maine Coon vars ägare dog och hon och hennes syster behövde hem. De kom till oss men tragiskt nog försvann hennes syster Sue Ellen när vi flyttade och har hittats död hos en av våra tidigare grannar… Men Miss Ellie mår bra och hon är både ute och inne. Lite klumpig och tafatt i sitt sätt, men helt underbar och supergosig!
Lovisa som jag hittade när vi letade efter Sue Ellen. Sönderfrusen och tovig, men alldeles underbar! Saknar både öron och halva öronen men är fantastiskt vacker ändå med sina stora gröna ögon!
Tindra är alltså den svarta katthonan som kom häromdagen. Hon behövde någonstans att ta vägen då tjejen som ägde henne bara lämnade både henne och pojkvännen i sticket… Han visste inte vad han skulle ta sig till med henne. Det känns som att hon också blir kvar här, om de andra katterna tycker att det är ok…
Så har vi en rysk stäppsköldpadda som heter Lenin också. Det är en pigg rackare för att vara sköldpadda. han sover stora delar av vintern och gillar att vara ute när det är varmt och skönt på somrarna!
Fåren är grannens, som vi delar stall med och hyr hus och stall av… 
Jag tror att det var Das Alles, det räcker väl till kan man tänka… 
Bilden är från i somras när vi bestämde oss för att vi måste bo här!
Kram!
Medarbetare på Chihuahua
#14 ingen liten familj du har att hålla reda på.

#15 Näe minsann! Det är ett rejält gäng! 
Medarbetare på Chihuahua
#17 Jo de stora börjar förstå poängen med att ha ovanliga namn… Jag är glad att ni bryr er! 
Kram!
Medarbetare på Chihuahua
Måste bara visa en bild jag tog nyss när jag var ut och matade Lammet! 
Medarbetare på Chihuahua
#19 Nämen så sött och jag himlar med mina ögon 

Anna-Helga: Vilken söt kattmamma du hittat, vi hade en likadan förra sommaren som vi tämjde och kastrerade, tyvärr blev hon sedan påkörd
Såg precis likadan ut.
Rore: Tack för den vackra, vackra bilden!
Själv sitter jag och surar över kommentarer jag fått från en släkting - fast jag vet att jag borde rycka på axlarna och skita i det
Och det gör jag väl snart, om en stund hoppas jag.
Kram på er allihop! Hoppas ni får en trevlig måndagskväll! Här är det kort jobbevecka, på fredag firar vi 6:e juni 
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

#21 Strunta i dumma släktingar… de tillför ändå inget bra om de säger och gör dumma saker. Skaka skaka skaka… är det borta nu? 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
god kväll!
Det ena avlöser det andra och nu är momstider så jag kommer att vara lite osynlig igen
Ha en skön måndagskväll

#22 Jaaaa, nu är det borta :) Blev bara så ledsen, det var att jag bara körde till stallet och "lekte" med hästarna och hade roligt medan sambon sliter häcken av sig. Ja, jo, det är ju inte alls SLITIGT att sköta om hästar?? Det är 90 % slit och 10 % roligt… Menmen, nu är det avskakat igen :D
Nu blir det dock sängläge, känner att jag har en dunderförkylning som vill bryta ut, och jag tänker göra allt jag kan för att stoppa den
Jag ÄR frisk, jag ÄR frisk, jag ÄR frisk
Jag märker nog i morgon bitti om jag lyckats eller inte.
#23 Så är det med ekonomi, är det inte årsbokslut, så är det månadsbokslut eller momsredovisning (men å andra sidan har i alla fall vi fått tremånaders momsredovisning numera, skönt), och utöver det brukar det bli lite budgetarbete också…
Ha en skön kväll och natt allihop!!!
#24 ja så är det ju. Men nu är det ju kvartalsredosvisning så alla företagen ska ju göras men det går relativt snabbt. En gjorde jag idag och resten blir imorgon. Det här är den sista toppen liksom på vårarbetet

#25 Ja, det är fördelar med ekonomiarbete, för man vet när det är mycket och när det är mindre, men samtidigt är det ibland jobbigt att veta. Svår balans det där
Vad är bäst, att veta när man kommer få slita som en gnu eller att inte veta?