Att stämma blod!
Ni som kan det här med healing… Kan någon av er stämma blod?
Undrar hur man ska göra för att kunna den konsten?
Känner till 1 man som kan stämma blod men han avslöjar inte hur han gör…. Jag tycker det är synd att man inte lär ut denna konst till någon som vill lära när det kan hjälpa andra…
Ja, det var ju synd, man ska väl lära ut sånt som är bra för kroppen Kan inget om att stämma blod, men det låter onekligen spännande. Hoppas du får svar här av någon kunnig person.
#0 Kan inte stämma blod eller så, men har läst att vem som helst kan inte ärva denna gåva. Därför så försvinner denna gåva allt eftersom … konstigt nog!
Hoppas att någon kan och kan svara bättre på din undran
/kram Spanaren
Vad bra att du tog upp om blodstämmning.
Kände också en person som kunde stämma blod,knixet var att denna person kunde inte avslöja formeln.för då skulle denna person tappa förmågan att stämma och då var det jag som hade gåvan istället.nu blev det inte så,men hade varit intressant att kunna.
Att stämma blod var en jobbig process som tog på.man kunde naturligtvis stämma blod på distans liksom healing.
Berättelsen är ifrån den samiska blodstämning.
Hmm jag blir lite misstänksam när det är en massa hysh hysh omkring sådant….
Kunskaper och gåvor som kan hjälpa andra ska man sprida inte hålla hemliga,
då misstänker jag att dom vill vara ensam om gåvan så dom kan få kunderna för sig själva….
#4 Vad jag vet och gammalt tillbaka så tog stämmarna inte betalt!
#3 Loet kommer denna gåva från samerna … intressant och jag vill veta mera
/kram Spanaren
#3 Nej det törs jag då inte rak hand säga,för det fanns säkert i andra kulturer antar jag.
Fann en sida som är väldigt intressant samisk etnomedicin

Vad är stämma blod rent konkret?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#7 Att stilla blodflödet.
#6 Tack … ska genast kolla
/kram Spanaren
Jag har aldrig gjort det förr och inte lärt mig någonstans. En kompis blödde näsblod så jag satt min hand i personens nacke och fokuserade på att stilla blodflödet, det tog mindre än två minuter sedan slutade blodflödet.
Det är helt enkelt bara att ge healing med rätt intention.

Att stoppa en våldsam blödning alltså?
Tror att det är precis som allhealing skriver.
har 2 i min familj som kan denna gåva har varit väldigt bra för min del då jag har haft problem med näsblod som liten=)
Det gäller att hitta rätta känslan när man ska stämma blod så man inte stämmer för hårt/för mycket. Det kan bli blodproppar om det blir för mycket av det goda!
Anna-Lena Vikström kan ju detta. De ringer henne om det är någon olycka som hänt tyckte jag det stod på hennes hemsida.
Jag har fått hjälp 2 gånger på 80-talet av samma man som stämde mitt blod när jag skurit mig i fingrarna. Läkarna undrade varför blodet hade koagulerat så snabbt utan hjälp!
Den mannen är död nu men han skulle lära sin dotter som inte kunde lära sig det. Men nu har tydligen dottersonen lärt sig detta och lärt sig ramsan de säger som är hemlig.
Jag såg en farbror stämma sig själv när jag pryade på infetkionsavdelning som uska… jag hade stuckit igenom blodådern och nålen gled ur kärlet så det började blöda, han blåste 3 ggr så slutade det att blöda…. En härlig farbror som jag tyckte om!!!

Undrar om man kan ha sådant i sig naturligt? Jag slutar nämligen själv att blöda onormalt snabbt när jag gjort mig illa… det är som att såret bara sluter sig… nästan direkt.
Jag var till en"trollgubbe" för ca.15 år sedan(tyvärr så lever han inte längre.
Han kunde stämma blod + "bota" olika krämpor.
Han skrev ner 2 olika verser som jag skulle använda vid healing och akuta besvär som att stämma blod, eftersom han sa att jag var starkt medial.
Jag har använt dom en del gånger och dom fungerar helt klart.
Lovade honom att inte lämna ut dessa till någon,och det löftet har jag hållit.
Kram<3
#19 Vad spännande och vilken fin gåva du fick av honom 
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
Vilka spännande berättelser ni har.
Wow, detta ger bara mersmak att få veta ännu mera om allt som ni berättar om 
Här har jag hittat en intressant artikel om bl.a. att stämma blod.
Ganska långt ner i artikeln finns en ramsa som man ska läsa när man stämmer blod.
Men läs gärna det andra också för det står mycket intressanta saker här.
#23 Redan läst det i #6:s inlägg i denna tråd /kram Spanaren
#26 hahaha, ja jäk _ _r. Såg inte det….

Tack Gunilla! 
#27 Dubbletter i länk, jag hann före dig.

Ursäkta Loet, det hade jag missat! 
Bra att Gunilla påminner om en bra sida,så ingen fara skedd!
ni är ju för roliga!
spännande med blodstämning (julstämning?)
Tack gunillaf för länken, den var intressant!
Tack för länken gunilla..spännande. Detta med att om man gör illa sig på en sten ska man ta upp den och trycka emot där man gjort illa sig så ska värken gå tillbaka till stenen.
Kramiz