Healing iFokus

Healing

Läst 1010 ggr
snoflinga
0

God morgon 30/4

Äntligen fredag och vi slutar kl 15 idag eftersom det är dag före helgdag Skrattande Härligt!

Blev fästingbiten häromdagen när jag fixade med hästarnas staket Förvånad Fem små monster har gett mig fem ÄCKLIGT kliande bett, de kliar så man blir galen Skrikandes Har på handsprit hela tiden för att göra något, utan att klia…

Häromdagen fick även jag trevlig information ang framtiden - nu får vi se vad det innebär i nästa vecka…

I kväll blir det grillkväll med våra vänner Cool

Önskar er alla en härlig fredag!!!

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

[Spanaren]
0

Hej svejs!

Snöflinga är en hel månad före sin tid och det vill vi väl inte att tiden ska gå så fort Flört fast du vill väl att framtiden ska komma fort *ler*

Kliar fästingbett?

Hittade mina 2 första fästingar här uppe förra sommaren, en på hunden och en på maken. Men det blev inga irritationer.

Åker till vårt kära torp på fredag och är hemma igen på söndag.

Ha det/ kram Spanaren

[GunillaF]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Härligt att veta några timmar innan när du slutar för dagen Snöflinga. Här vet vi inget ännu och det känns inte riktigt bra…

Ha en trevlig valborg alla. Jag har virus på datorn hemma som jag hoppas blir åtgärdat av sonen i helgen så jag slipper vänta tills Måndag innan jag tittar in till er!

Loet_old
0

God morgon

Snöflinga och alla andra.

Inget skoj med fästingar,som tur är så har dom inte riktigt etablerat sig här än.men katten kom med en fästing en gång och den satt hårt fast.vi har nog med mygg som räcker till.

Ha nu en riktig trevlig valborg alla,här stundar det regn på eftermiddan så man får nog vara inne i kväll.

snoflinga
0

God morgon igen :) Kanske någon snäll person kan ändra min rubrik till rätt datum - typiskt mig att vara för snabb Skäms

majlar
0

God morgon snöflinga och alla andra

Usch inget vidare med fästingar dom är ena onyttiga djur. Jag hade Borelia 97. Som tur var fick jag inga men, mer än av pencillinet.

Här är det dimma, hoppas den lättar så blir det nog en fin valborg.

kram

[Spanaren]
0

Nu snöar det här Tyst /kram Spanaren

Indiania
0

Godmorgon Snöflinga och ni andra!

#4 Datumet är fixat nu. Fästingar avskyr jag, har redan tagit bort en hel del på min katt. Håll koll på fästingbetten Snöflinga.

I går var jag ute och rensade i blomland och häckar så än så länge är jag lite stel i kroppen.Arbetslusten börjar komma i det fina vårvädret.

Önskar er alla en härlig Valborg! Kyss Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

korseett
0

godmorgon!

Jag har varit på Varbergs fästing…

mina katter brukar ha mycket fästingar men nu är det upplöjt runt om gården så antalet fästingar har blivit mycket lägre.

idag blir det jobb hemma, jobb i säffle, jobb hemma igen och så kalas i kväll för två pojkar som fyller 7 respektive 15. Hoppas på en fin helg

¨Ha det skönt alla i Valborg

snoflinga
0

#7 Tack Kyss Ska hålla koll, de är ju lätta att se (och känna) i alla fall så ingen risk jag missar något…

#8 Glöm inte att fixa lite korseett-tid också Kyss Känns som att du behöver det!

Elpida
0

God förmiddag

Här kan det tänkas bli regn i eftermiddag, har vi tur klarnar det upp igen. Luften är rätt varm och skön idag så det får gärna hålla i sig…

Tvi vale för fästingar, det är ett av de kryp jag har riktigt svårt för…Min dotter käkade en som trillat av katten på sin 1-årsdag, pappa undrade om jag gett henne choklad….:\ Hon har dock inga större men från händelsen…;)

Önskar er en härligt Valborgsmässoafton i stugor, torå och runt brasor!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[rore]
0

God morgon på er!

Kanske att molnen dras i sär så vi får lite solsken,,,

Hoppfull
0

Glad Valborg på er!

Här är det mulet idag och de hotar med regn… då blir det ingen brasa för vår del.

Men först väntar den vanliga veckostädningen nu.

Jag önskar er alla en riktigt trevlig dag och kväll!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

sorgblot
0

God förmiddag

Här är det ett helt molntäcke på himlen. Men ett ljust sådant. Över 10°C.

Min katt har haft hur många fästingar som helst som krypt i hans päls. Har väl plockat ett tiotal som satt sig fast. På honom kliar det. Men när sambon hade en förra året kliade det inte alls. Katten har redan fått spot-on, tror det är därför det är så många jag kan plocka i pälsen innan de satt sig. Själv ska jag ta spruta på måndag med TBE-vaccin, då jag bor där de flesta fästingar bär på den smittan. Men kan vara bra att ta ändå för er andra =)

Tja.. idag blir det väl lugnt här som vanligt. Är gräsänka till på söndag någon gång. Funderar på en tur till Friskis & Svettis i morgon för att bränna lite kalorier på motionscykel eller crosstrainer. Vi får se vad det blir.

Ha nu en skön dag, bland alla valborgsfirare.

Kram