Fullmånehealing för Moder Jord
Ett tips för de som arbetar dagtid.
En gemensam global healingsession till Moder Jord varje fullmåne mellan kl 20:00 - 20:30
Bön för att aktivera Moder Jord-healingen
Kära Moder Jord, Vi ber dig allra ödmjukast, med kärlek och fullständig tillit att ge oss kraft och vägledning. Hjälp oss att kanalisera energi ur ditt inre, för att fullständigt hela dig, till både kropp och själ. Tack för att vi människor får leva hos dig och ta del av ditt överflöd. Tack för din mångfald och din skönhet. Tack för alla mirakel som sker på jorden varje dag. Vi sveper in oss i det skyddande ljuset, sanningens och kärlekens vita Ljus. Moder Jord, vi kallar på din kraft!
Avsluta healing-sessionen med att säga Tack.
Läs mer utförlig beskrivning på:
Rexlins astroblogg
http://blogg.passagen.se/rexlin/
….det finns massor av annat intressant på hennes blogg åxå - så den kan ja varmt rekommendera.
/L
tack Lynxx!
Tack Lynxx, det skall jag tänka på!
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
Det var en bra ide. Den tar jag till mig. Tack 
Det är fullmåne idag
Exactamente! 
Egen högtid har den åxå:
Wesak-fullmånen
Om Wesak kan man läsa så här:
Wesak. Detta är Buddhas högtid. Buddha är den andliga länken mellan planetens högsta andliga center, Shamballa, och hierarkin. Han är uttrycket för Guds vishet, förkroppsligandet av ljus och det gudomliga syftets vägvisare. Wesak firas vid fullmånen i maj, och det är österlandets stora högtid.
(Hämtat fr Andlig utveckling i Fokus)
Marianne har koll på detta :-)
/L
men det står fullmånen i maj och nu är det ju april?
Aj då!?
----------
Ja bara såg vad de skrev i Andlighet i Fokus:
Wesak
Onsdag den 28 april infaller Wesak i år. Wesak firas vid fullmånen i Oxens tecken och den exakta fullmånen sker vid 14.20, då månen är som "fullast". Det sägs att Buddha blev upplyst under fullmånen i Oxen. Och det ger en hint till frötanken för Oxens tecken som är: Jag ser och när ögat är öppet, är allt ljus.
----------
/L
Wesakfullmånen har ibland kallats för fullmånen i Maj och infaller också oftast i Maj, men det som är avgörande är att den infaller i det astrologiska tecknet Oxen (dvs den 28 April i år). Det kan bli lite förvirrande detta och det är olika hur man tolkat det.
aha! tack för utklarandet!
Se där - allt har en förklaring - utom Månen, för den har två…eller hur man brukar säga? 
/L