Healing iFokus

Healing

Läst 1313 ggr
korseett
0

Tjernobyl- Naturen tar över

om djuren som tagit över i Tjernobyl på tvåan - började 20.00

korseett
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

givetvis ringde telefonen så jag hann inte se hela men programmet fanns på svtplay

korseett
0

fantastiskt egentligen vilken reparationskraft naturen har egentligen- snacka om healing

[Jeremina]
0

Såg en del och att just skogsmössen klarade så mycket var intressant!

snoflinga
0

Fast jag blir så ledsen när man ser hur de fångar och avlivar mössen :( Visst, det kunde lika gärna varit rovdjur som tagit dem, men jag reagerar mer på att vi människor tror att vi har rätten att göra vad som helst för vår egen skull…

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

korseett
0

Jag förstår att du reagerar snöflinga, fast i det här gör vi inte för vår egen skull utan det handlar om hur vi ska kunna se och upptäcka skador av människans fel så att kunskapen blir så stor som möjligt och att omvärlden får sig en tankeställare om vad vi håller på med egentligen. Vi måste förstå konsekvenserna av vårt handlande och ibland betyder det att möss behöver avlivas och studeras närmare. Men man kan tycka illa om det ändå och önska att liven kunde sparas.

Men å andra sidan tyckte jag att det var intressant med svalorna som kom flyttande och att nya generationer inte klarade av den markstrålning som fanns där och att de djur och fåglar som lever där hela tiden att de klarade av den utan synliga besvär. Djur och natur hittar på sätt att handskas med den strålning som finns där.

Och att han som var chef för forskningen åt grönsakerna som odlades där utan problem verkade det som

snoflinga
0

Ja, det var intressant det där med att svalorna hade för lite antioxidanter efter sin flytt, och att det var därför de inte klarade sig, medan stannfåglar klarade det bättre eftersom de inte "slösat" bort sina antioxidanter på en lång flytt.

Jo, jag förstår ju varför man gör det här, men jag blir ändå ledsen, vi tror vi kan göra vad som helst bara för vår egen överlevnad (för det är ju till största delen oss det handlar om - inte djuren).

Jag tyckte han var cool den där forskaren, men jag hade nog fått lappsjuka av att vara så ensam, även om han ju träffar sina kollegor om dagarna :) Kanske är det bara trevligt att vara ensam i naturen alltid? Fridfullt i alla fall!

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Loet_old
0

Ska kika på programmet,skulle se det igår. men slumrade till på soffan framför Tven typiskt.