Healing iFokus

Healing

Etikett: föredrag
Läst 3668 ggr
Sejdman
0

Sommarens trumbyggarkurs!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

**Vill du skapa din alldeles egen trumma?
**
Kurs i trumbygge där du själv skapar din egen shamantrumma under en intensiv helg!

Utan tvekan är den egenhändigt tillverkade trumman den bästa och mest tillfredsställande vägen att själv skaffa sig sin en shamantrumma.

Nu erbjuder jag, Sejdman Kluve, dig möjligheten att delta i en oförglömlig helg där du skapar din egen trumma, med min handledning.
Kursinnehållet har nu utökats, från att tidigare enbart ha varit en renodlad hantverkskurs, till att nu innehålla moment kring trummans användning. Trumresor är ett naturligt inslag, liksom  olika shamanska inslag med fornnordisk inriktning. Runor, sejd kommer också att beröras.
Förutom detta, en hel massa trevliga bekantskaper och samkväm!

Kursdatum: 24 och 25 Juli
(Kursstart 8.30 på lördagsmorgonen och avslutning ca. 17.00 på söndagen).
Plats: Klingavälsgården i natursköna Karup, Skåne
Pris: 2800Kr (Inkusive boende och lunch + fika)
Sista anmälningsdag: 25 Juni
Anmälan till: direkt till mig på kluve@brevet.nu eller mobil 0738-29 33 83

Info:
Under själva byggprocessen skapar du dina första band till din trumma och du som byggare är genom ditt deltagande i själva skapandet en del av trummans födelse.

Själva byggandet varvas med naturliga inslag av shamanism (fornnordisk inriktning) och finns det tid över så erbjudes dessutom möjlighet för deltagaren att tillverka sin egen skallra utav det skinnspill som uppstår vid trumbygget.
Prioriteten med kursen är dock att alla deltagare skall lämna kursen med en färdig trumma.

Det enda du som kursdeltagare behöver ta med dig på denna kurs är ett öppet sinne och stor skaparlust - allt material som behövs för att färdigställa din shamantrumma ingår i kursavgiften, såsom; trumrem, träspik, trumskinn från ren eller kalv, färgpigment till skinnet och handtag.
Dessutom ingår alltid lunch (vegetarisk bas med kött som tillval) och fri tillgång till frukt, nötter och dricka under båda kursdagarna.
Övernattning i kurslokalen är inkluderad.

Ingen förkunskap behövs - absolut alla kan bygga sin egen trumma under denna kurs!

Mer info finner du på www.sejdman.eu

Anna-Helga
0

Åh vad härligt det låter! Ska tipsa min man! Cool