Healing iFokus

Healing

Etiketthealingmetoder
Läst 958 ggr
pearlnharmony
0

Thailänds reiki?

För några veckor sedan så satt jag och samtalade med några som kom från Thailand om reiki. Då jag jobbar med reiki så satt jag och berättade min version, att jag endast använder mina händer som verktyg. De berättade då att "min reiki" påminde mycket om en thailänsk reiki fast deras healer använder även en blomma/växt under själva behandlingen.

Har googlat runt men inte hittat någon information om detta…någon här som vet?

Lev i Kärleken!

korseett
0

jag vet inget om reiki men jag hoppas att det finns någon mer insatt som kan ge ett bättre svar

mayolica
0

Jag har aldrig hört talas om Thailändsk reiki, eller att använda en blomma så det var något nytt. Jag vet ju att den Japanska ursprungliga reikin är väldigt olik den reikin som kom hit. Här har ju oxå reikin utvecklats och förändrats med västerländska tillägg,jag kan mycket väl tänka mej ,och tycker att det är logiskt att reikin anpassas lite till olika kulturer och kan skilja sej endel i olika delar av världen. Bara här i Sverige finns det ju lite olika varianter av reiki.

Det vore väldigt intressant att få höra lite mer om reiki från olika delar av världen.

~ mayolica ~

pearlnharmony
0

Jag skall träffa dessa tjejer i helgen igen, kanske kan jag få mer information då Glad

Tycker det är intressant och spännande så som du mayolica om att höra "världsvariationer" över reikin…återkommer om eventuell mer information efter helgen…

mayolica
0

Låter jättespännande Glad

~ mayolica ~