Healing iFokus

Healing

Läst 489 ggr
Indiania
0

Godmorgon 22 april

I dag är det solsken igen och det känns ju bra. Flört

Ta hand om er alla i dag och skapa dagen!

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

majlar
0

Godmorgon Indiania och alla andra.

Nu börjar det bli dags att gå ut och rota runt lite i mina små rabatter. Det sticker upp lite här och där. Pioner och liljor.  Tänk vilken livskraft det är i dom små liven. Står emot både snö och blåst och regn.

kram Kyss

[GunillaF]
0

God morgon.

Soligt och fint. Vindstilla och fåglarna sjunger så vackert nu på morgonkröken.

Ha det bäst idag!

nillanb
0

Godmorgon på er Glad

Mmm så vacker morgonen är…jag njuter.

ha en härlig dag allesammans

pearlnharmony
0

God morgon Glad

Är på språng men ville in och säga hej och hoppas alla får en toppendag!

tilja65
0

Godmorgon på er!

Även här tittar solen fram nu mellan molnen Skrattande

Önskar er alla en riktigt bra dag!

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

snoflinga
0

God morgon! Här är det sol och fint. I går kväll när jag körde hem från stallet haglade det så det kändes som om det var mitt i vintern…

I morse när jag körde till jobb körde jag förbi en påkörd anka, bredvid honom låg hans fru och vakade Gråter En sån sorglig syn… Jag ville bara stanna och trösta henne - men hur tröstar man en vildand???

Önskar er alla en härlig torsdag!

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

sorgblot
0

God morgon!

Inatt jag har sovit rätt bra må jag säga. Vaknade till solsken och det är fortfarande fint. Oj! Tittade precis ut och himlen är så blå och fin. Det verkar bli en fin dag. Ingen snö i sikte här alltså.

Idag är en vilodag för mig. Har gjort alldeles för mycket redan denna vecka.. Men får skvätta lite vatten till blommorna tror jag bestämt.

#6 I förrgår när jag åkte hem tror jag det var en påkörd katt jag såg liggandes bredvid vägen, den var så gul så det kan inte ha varit en räv. Efter några hundra meter låg en påkörd iller/mink på vägen död. Det blåste lite i pälsen på den. Det knöt sig i mig. Men jag kunde inte stanna och ta hand om dem. Rynkar på näsan Pga viltstängsel och vägstaket..

Hoppas alla får lite solstrålar på sig idag! Kramar

[Spanaren]
0

Nattkallt och sol idag också, det blir visst hela veckan lång. Behöver jag säga att jag njuter … på våra härliga promenader på skaren *ler*.

Hej och hejdå från Spanaren

Hoppfull
0

Det haglade här med igår… idag är det molnigt men ser ut att kunna spricka upp lite under dagen.

Får se vad dagen har att bjuda på idag… jag önskar er alla en riktigt hälrig torsdag!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

korseett
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

ja hur tröstar man en and? Det knyter sig i mig också när jag ser påkörda djur och fåglar och jag kan sitta och gråta i bilen ibland. Tänk om vi skulle lämna människor på det sättet? Då minsann skulle det bli liv i luckan.

För egen del är jag varken påkörd eller död men mår så mycket bättre så tack alla för healingen. Jobbar inte idag utan tar det lugnt. Går och pysslar lite och gör mindre aktiviteter som lägga i tvättmaskinen och torktumlaren. Skulle gärna hänga ut tvätten men det orkar jag inte och så är jag rädd för att vittvätten blir smutsig igen av aska om det nu kommer ner något.

Vi är ju fortfarande några som har fritt luftrum ännu men titta på himlen! Den är så otroligt vacker! mer blå, inga flygplansstreck eller dis.

passar på att skicka med den här passande sången. Lyssna och njut

Indiania
0

Tack Karin den låten är bara såå fin! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

snoflinga
0

Skönt att höra att det inte bara är jag som blir ledsen av påkörda djur, jag har två grävlingar som legat längs vägen till stallet nu i flera veckor och jag mår lika illa varje gång jag kör förbi dem - dessutom kan jag inte med att stanna och flytta dem, för eftersom de legat där i några veckor vet jag hur de luktar…

Häromveckan stannade jag för en påkörd katt som levde. När jag stannade visste jag inte det, men när jag klev ur bilen hörde jag hur han morrade (fast låg fortfarande helt still). Blev helt hysterisk och for in till en bonde bredvid vägen, kl nio/halv tio på kvällen, tur han öppnade för mig! Han följde med och tog med sig katten för att låta den somna in - stackars lilla kissemissen, tänk, han kunde legat där hela natten ju Gråter

sorgblot
0

#12 Ja jag funderade på att vända, åka tillbaka och stanna så när jag kunde och se om kissen levde.. men det blev inte så.. Såg den inte igår när jag åkte hem, men jag kanska bara inte såg den då. Det är väldigt tråkigt iaf.

#10 Ja.. om det var en människa. Då skulle det hända saker..

korseett
0

att köra på djur är heller inte roligt. Har kört över två katter varav den ena var min, en kattunge som alltid var på fel sida av någon anledning, fel sida av dörren och fel sida av bilen då det sista. Sen har jag kört på en katt som jag inte fann så den touchade jag nog bara och det fanns inga hus i närheten så jag visste inte vad jag skulle göra så jag gjorde inget

snoflinga
0

Jag körde ju på ett vildsvin i höstas, och på något vis var det skönt att det blev en sån smäll, för han dog direkt och därför blev jag aldrig så ledsen - det värsta är känslan när man kör förbi och undrar om de dog direkt eller om de legat och lidit länge - eller om man själv kör på och inte hittar dem sedan.

Men, som min kollega sa när jag hittat en påkörd kanin som sprang iväg på tre ben när jag stannade för att se om den var ok, den blir rävmat om den inte klarar sig, och det var lite tröstande, för då vet jag att den inte kommer hoppa runt i två/tre veckor och lida med en skadad fot, utan det blir nog ganska snabbt som naturens lag tar över…

sorgblot
0

Igår, 23/4, låg katten kvar efter vägen. Stannade till och gick och kika om den hade tatuering örat. Det hade den inte.. Men jag åkte till huset som var närmast och ringde på, ingen hemma/öppnade. Skrev liten lapp om katten och lämnade i postlådan. Efter det kändes det lite bättre. Den var så orange och jättefin katten. Pälsen såg fortfarande len och mjuk ut. Jag hoppas de som äger katten får veta nu..

snoflinga
0

#16 Vad fint av dig Kyss