Träff hos mig 24 April
Hej alla glada!
Rickard (Vintersaga) och jag har klurat lite bakom kulisserna på att träffas lördagen 24 april.
Och det skulle då vara en liknande träff som jag hade sist hos mig i Höör.
Men denna gång inte med satsang-tema utan mer som en allmänt trevlig sammankomst, där vi pratar, fikar och utbyter tankar och erfarenheter och har kul.
Kanske vi mediterar, eller så kommer jag på något annat. Vi får se.
Det är tänkt att vara avslappnat och roligt i alla fall. Det är ju alltid kul att träffas eller hur?
Alltså:
Plats: En lägenhet (min) i Höör
Tid och datum: Lördag den 24 april kl. 12.00-?
Eftersom träffen blir i min lägenhet så kan jag som sist bara ta emot ett begränsat antal personer. Så ni vet.
Hör av er via pm så får ni adressuppgifter och så, om ni inte har det redan.
Ha det gott och välkomna! 
/Åsa.
Vilket fint initiativ! Hoppas några kan komma. Jag kan det inte tyvärr
Ja jag kommer ju, det står det där…
Jag är i Skåne och arbetar dagarna innan och passar då på att deltaga på träffen…
Hoppas det kan komma några på den här träffen - det blir en väldigt trevlig, säkert annorlunda och andligt inspirerande träff! 
Kram Rickard
Tack Åsa och Rickard för inbjudan! Skulle gärna velat vara med men det är lite för långt bort för mig.
Hoppas ni får en jättetrevlig träff!
Kram Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "

Det är en liten bit för mig att köra - men jag ska ta mig en funderare. Vilket jättetrevligt initiativ! =)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

Hade varit himla kul men även jag har för långt.
Hoppas att ni får det super!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Synd att ni bor för långt bort…
men det kanske kommer fler tillfällen på närmare håll?
Säger som dom andra. Tack för inbjudan det skulle ha varit kul att få se ansikten härifrån, men tyvärr är det för långt bort för mig. Synd
gör egna småträffar ni som har långt bort. Kanske finns det någon/några i närheten av er?
Tack för alla svar och så synd att ni bor för långt borta! Men vi kanske ses en annan gång, det vet man aldrig. 
#4 Hoppas du kan komma. 
Hoppas också på att det finns de som bor närmare förstås och som vill komma. Var är ni? 
För långt borta för mig också
/kram Spanaren
Det ska bli jätteroligt att besöka Skåne och Åsa - eftersom jag också bor ganska långt bort till vardags (50 mil enkel väg) så blir det inte så ofta jag kommer till trakterna… Men nu ska det bli av :-)
På träffen skulle det vara roligt att göra en trumresa i det fria också. Åsa är ju shaman och kör trumresor - och den 24 april är det ju nästan sommar i Skåne… 
Sen kunde vi faktiskt köra lite healing om det finns plats hemma hos henne - jag kan ta med mig min healingbänk, alternativt att vi skickar healing på distans när vi sitter där allihopa. Det är en häftig känsla att sitta en grupp och skicka healing kan jag lova! 
Sen är Åsa ganska filosofiskt lagd och har mycket kunskap om allt möjligt - ni som har läst hennes inlägg på PU vet det… 
Kram Rickard
Jag skrev på AB att jag är intresserad då jag inte bor så hemskt långt ifrån. Vore lättast för mig om det finns någon att samåka med. Ska kolla iaf hur tåg o bussar går, brukar va lite knepigt.

Åh, jag har inte alls långt dit och skulle gärna vilja komma
Skulle gärna vilja vara med och skicka distanshealing, om alla andra skickar kanske jag får en bättre känsla för det och lyckas skicka lite starkare än annars? Just nu känns det mest som att jag skickar en liten mikroskopisk mängd av ljus när jag skickar, och det gör nog inte någon större skillnad för den som tar emot…
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.
#13 - Klart du ska ta chansen att komma då Snöflingan :-)
Inget är så starkt som när man är några personer som sitter tillsammans och skickar healing till behövande! Så småningom får vi starta en egen tråd här för alla som vill ta emot healingen vi skickar den 24 april… 
Ta chansen alla ni andra också som vill vara med och dela den här dagen med oss - det kommer att bli en givande träff :-)
Kram Rickard
#11 Bra förslag Rickard som du kommer med. Vill bara göra en liten inflikning här och säga att jag inte kallar mig själv för shaman…
Men jag praktiserar shamanism, vilket egentligen inte betyder att jag automatiskt är shaman för det. Krångligt det här med ord och benämningar ibland, haha..
Nåja, nog om det och ingen fara, ville bara förtydliga min syn på det hela lite grann. 
En healingbänk skulle nog få plats här i vardagsrummet. Bra idé!
#13 Snöflingan, vad roligt, du är så välkommen! Skicka mig ett pm så får du adressuppgifter och så vidare. 
#15 Du fick PM av mig igår!
#16 Jag vet, tack Soffe. Ska svara på det strax. Fast det var till snoflinga (#13) som jag skrev om pm. 

#17 Jag vet. Ville bara påminna dig ;-)
#18 Då missuppfattade jag dig, haha. 
#19 Gör inte mig något 
Putteliputt
Dags att putta uppåt igen, puh, svettigt men ibland får man ta i lite. Åhej!
Kan ju finnas någon som inte sett denna tråd nämligen. Finns plats för fler. 

Åh, jag drömde om träffen i natt :) Och Vintersaga hade någon tatuering 
#24 Haha, kanske han har på riktigt också. Jag har två i alla fall. 
#24, #25 - Nix, jag har ingen alls :-)
#26 det går väl att ordna

# 26 - jag misstänkte nästan det 
#26 Men det går ju att fixa som Karin säger. Sa jag inte att jag också gör tatueringar? Jag kan göra en på dig när du kommer om du vill. En jättestor indianhövding på hela överarmen? Det hinner vi nog med mellan healingarna. 
Nä, skojar bara förstås. Men det hade varit kul! 

#29 Hihihihi 
Is, nålar, bläck och en stänkare- ja det är väl allt som behövs för tatuering?

#31 Och så lite healing efteråt för att lindra smärtan 
healing till vintersaga och stänkaren till den som sköter nålarna, enbart för desinficering

#33 Bra att du specificerade att det var för att desinficera nålarna och inte något annat 
Jaha - bara en vecka kvar…
Ingen mer som nappar på den…? Det är ju lite för få som har anmält sig till den för att det ska vara värt att ordna en träff med healing, trumresa, filosofiska diskussioner, qigongpass, meditation och allt vi alla kan tänkas hitta på…
Tänk på att våren har kommit ordentligt i Skåne då! 

#35 Jag har fått avboka - jag skulle så GÄRNA vilja (verkligen) men som jag berättat för Tunridan har jag fått prioritera lite för att klara av mitt samvete. Jag är verkligen jätteledsen för detta, och hoppas fortfarande på att något i universum gör att jag kan komma ändå (bara inte skada min häst eller något sådant dumt), jag har ju till och med drömt om den här träffen (och om din tatuering Vintersaga - har du skaffat den ännu???)
/Ledsen Snöflinga
Jagg kan tyvärr inte, ska hjälpa Ingela att flytta! Synd, men gärna en annan gång!!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua

Men, om jag får ändrade planer och kan komma - kan jag det då? Eller ställer ni in pga för lite folk? Man behöver väl inte göra ngt, kan ju bara träffas o fika? Eller?
#36 - Du behöver inte se det som ett fel, det är precis som det ska vara och det var ju bara tänkt som en möjlighet att träffas utan några som helst krav! 
Anledningen till att jag nämner att det är få är ju för att det är så mycket roligare att göra detta om det är några personer som träffas och inte bara 3-4 personer.
Kram Ricke
p.s.
Jag har inte (och tänker inte) skaffa mig en tatuering. Jag vill vara så naturlig som möjligt - dvs. precis som Gud skapade mig (eller var det pappa och mamma?) 
d.s.

# 39 - jag förstår dig helt ang tatueringen, resonerar precis likadant själv och bara skojar med dig - vill ju gärna tro att jag drömmer sanndrömmar (IBLAND! En del vill man INTE ska vara sanna). Hoppas du inte tog illa upp av mitt skämtande 
Ps. Däremot har jag haft en tungpiercing (under en kort period i tonåren) samt en navelpiercing - just av den anledning att man kunde ta bort dem igen, så där fick jag uttryckt min självbestämmanderätt som tonåring. Efter ett tag försvann charmen, tungpiercingen var svår att dölja för familjen och navelpiercingen visades aldrig - så det kändes meningslöst att ha dem kvar eftersom de inte hade någon funktion för mig längre 
#40 - Ha ha, närå jag förstod att ni alla skojade om tatueringen. Passade däremot på nu att berätta om min syn på det här med tatueringar (som jag inte alls har något emot hos andra, bara inte på mig själv)…
Visst är det så att det måste kännas rätt när man tatuerar sig eller skaffar en piercing - det är ju inte något man lätt tar av sig (i varje fall inte tatueringen) den dag man tröttnat på't…

#41 - precis så känner jag ju! Det tog lång tid innan jag kunde acceptera att jag inte ville ha en tatuering, för det var ju så snyggt på andra, och jag hittade flera fina som jag gärna ville ha - men ändå var det något som stoppade mig och i dag har jag accepterat att jag är en person som inte själv vill ha tatueringar men som tycker (de flesta) är fina på andra (har sett en del som snarare varit roliga än fina också
)
Precis som att jag kan tycka andras kläder är jättefina, men det är inget jag själv passar i. Det tycker jag är en del av det man lär sig efterhand, vad som verkligen är JAG - och vad som bara är sånt jag tror eller skulle önska var jag.

Åh det hade varit roligt att vara med på och välbehövligt tror jag…Tyvärr lite långt för min del och jag vet inte om jag klarar eller orkar att köra så långt just nu.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Tyvärr så ställs träffen in för denna gång. Tack till alla som visat sitt intresse och för alla glada kommentarer om träffen. 
Mvh, Åsa.

Hoppas på att det kommer fler möjligheter!
#45 Var inte ledsen Snöflinga, det är helt okej! Det blir nog fler tillfällen. 
#45 - Jag säger som Åsa - det kommer fler tillfällen, för sånt här är så roligt :-)
En sommarträff så småningom kanske?
Hoppas att ni får en riktigt trevlig träff! 
Själv bor jag för långt bort tyvärr… 
"Låt själen vara fri"