Healing iFokus

Healing

Läst 993 ggr
Anna-Helga
0

God Morgon mitt i natten 16 April!

Tänkte passa på att vara först idag eftersom jag är vaken… Glad Zippo väckte mig för att äta välling och så somnade han om så gott, men inte jag… Har hans storasyster Nemesis i min säng också som är varm och det är trångt… Skrattande Men jag ska strax lägga mig en stund till.

Det är sällan det är såhär lugnt i huset annars, det är alltid massa liv och rörelse hos oss med 4 barn och alla våra djur. Så jag sitter här och njuter av friden och ensamheten faktiskt. Ska försöka meditera en stund innan jag lägger mig. Tungan ute Bäst att passa på! Så kanske jag kan slappna av mer sen också!

Så Godmorgon/Godnatt till er alla, ha en fin Fredag!

Kram Anna

sorgblot
0

Ja den som kunde sova..

#0 Hoppas du får sova gott Anna-Helga!

Själv ligger jag i soffan och hoppas på lite sömn. Har ingen lust att ta sovtablett idag/natt med.. De är ju trots allt beroendeframkallande.

Hoppas ni andra sovit gott och är pigg som en mört Flört När det ljusnar ska jag sätta igång och rita av tygerna så jag får mina mönster någon gång. Sagt jag ska göra det länge nu..

Kram allihop!

nillanb
0

Godmorgon på er Glad

I går smakade jag på sådant jag aldrig äter för att det inte är bra för mig…jisses vilka magplågor jag haft i natt. Nu vet jag att jag fortfarande reagerar på sammasätt inget nytt försök här inte!

Jag önskar er alla en härlig fredag !

carip
0

Jag vaknade feberfri och med minimala magplågor så idag fick jag äta riktig frukost (första på 4 dagar) Glad

Jobbigt att bara äta flytande må ni tro. När jag legat och zappat på Tv sista veckan känns det som det var matprogram överallt. Och man blir såååå sugen.

Nu planerar jag för fullt för dagens middag, mm så gott!

Önskar er alla en härlig fredag!

nillanb
0

#3 Carip så härligt att du är bättre !!!

Mmm jag vet hur tråkigt det blir med flytande föda jag låg på skukhus med dropp härom veckan för att vila tarmarna Tungan ute.

Hoppas middagen blir underbar!Cool

[GunillaF]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Solen skiner så lljuvligt här idag.

Jag ska resa bort i helgen och vill passa på att önska er en trevlig helg.

Vi ses på Måndag!Glad

korseett
0

god morgon!

Snabbt in och säger hej innan jag drar iväg till Stockholm. Ska packa och duscha först och ta bilen till Karlstad. Ha en skön helg alla!

Indiania
0

Godmorgon!

Ni var flera som sovit dåligt i natt och Nillan Och Carip har problem med sina magar, hoppas ni mår bättre nu Kyss Undrar just vad du skall äta för gott och fira i dag Carip GladGunilla, dig önskar jag allt trevligt under helgen! Flört

Önskar er alla en härlig fredag i solen! Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

tilja65
0

Godmorgon allihop!

Sol och milt, men lite blåsigt här i Kalmar idag. Igår satt jag ute på altanen under en stor del av dagen och läste klart min bok. Jag fick lite faktiskt lite solbränna i ansiktet och på halsen Tungan ute

Idag har jag en hel del på min göralista (så blir det när man läser bort tiden Oskyldig), men det är skönt med fredag och helgen som ligger framför…

Skönt att det är bättre Carip och stackars dig Nillan som fortfarande inte tålde den mat du provade.

Hoppas att ni fått sova ut Anna-Helga och Sorgblot. Visst är det en fantastisk känsla när man får egen tid och det är alldeles tyst och lugnt omkring en Anna-Helga Skrattande

Önskar er en härlig fredag!

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Anna-Helga
0

#8 Blåser det i Kalmar? FörvånadFlört

Ja visst är det en konstig men skön känsla! Glad Kram!

tilja65
0

#9 Haha Skrattande

www.harmoniqa.se

Anna-Helga
0

#10 När jag jobbade i Kalmar ett par år tänkte jag på att folk i Kalmar t.o.m har "blås-frisyrer"… Skrattande Beroende på vilken sida av stan de kom ifrån så hade de håret åt ett speciellt håll, det blåser ju alltid från havet! Haha! Stämde såklart inte till 100% men det var roligt när det gjorde det! Det kan du ta över att forska i åt mig Tilja65! Tungan ute

[Spanaren]
0

Hej svejs!

Ont i magen av att ätit något felaktigt, ont, ont och jag vill helst inte äta det igen, så jag förstår dig Nillan Flört

Sova dåligt är inte heller kul, vrida sig hit och vrida sig dit och timmar och minuter tickar iväg. 

Jag förstår dig Sorgblot och antar att det är ofta som din efterlängtade sömn lurar dig att vara vaken!

Flytande i 4 dagar då gäller det att du tar det lite lugnt i början Carip!

Ni som reser bort … ha det så trevligt!

Vi andra fortsätter med att njuta av dagen och ta den som den kommer.

/Spanaren

Indiania
0

#8 Kan du ge en slutkommentar av boken nu då? Flört

tilja65
0

#13 Jag är helt tagen faktiskt och tårarna fuktade mina ögon flera gånger. Jag tyckte den var ljuvlig, men annorlunda…

Jag blev fylld av kärlek när jag läste den Skrattande

Helt klart läsvärd, men man får kanske modifiera den lite efter sin egen verklighet. Du då Indiania?

#11 Fniss… Faktum är att innan jag flyttade hit till Kalmar för ca 2 år sedan så tyckte jag att det alltid blåste här, men nu har jag inte alls den känslan längre. Kanske har jag vant mig, kanske är det så när man får helheten… Jag ska kika lite på frisyrerna Ann-Helga SkrattandeTungan ute

www.harmoniqa.se

majlar
0

God morgon allaKyss

Stackars era små magar som har det jobbigt. Vi får blåsa det onda bort.

Här blåser det hårda kalla vindar, men fåglarna kvittrar ändå och har det skönt i talltoppen.

Igår kväll när jag var ute sista svängen med Siri blev vi överhöljda av en koltrast vilda och härliga kvitter. Det var alldeles mörkt. Siri stannade och tittade sig omkring och riktigt lyssnade. Sen tittade hon på mig och så gick vi vidare.  Hon tyckte säkert att det var en härlig sång som vittnade om vår. Vi hade en stund av total kontakt med både fåglar och hundar och så jag.

Härligt

Ha en fortsatt bra dag

Indiania
0

#14 Jo visst var jag tagen av boken den var fin men mitt uppe i allt så kunde jag känna att den var som en saga Förvånad Jag har gått och funderat på den i efterhand och det kan ju vara jag som feltolkat vissa händelser i boken.

Hoppfull
0

God Förmiddag på er!

Här norr om Kalmar är det halv storm idag, det blåser så man hör hur det rycker i fönster och tak… jag hoppas att det lugnar ner sig till eftermiddagen. Fast egentligen kanske det är en välsignad vind som snabbt blåser ut askmolnet över atlanten…

Annars är här städdag idag, som vanligt på fredag. Det märks att snön är borta nu med de högar av grus hunden drar in… så det behövs verkligen städas!

Sen blir det fredagsmys och sonen ska antagligen ha LAN här i uthuset i natt.

Jag önskar er alla en riktigt skön fredag och krya på er alla som är krassliga!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Elpida
0

God förmiddag!

Här packar molnen ihop sig men jag hoppas solen fortsätter titta fram.

Ja, Kalmar är allt en blåsig stad.;) Jag pluggade där (eller strax utanför men vi var ofta i stan) och jag konstaterade att jag aldrig skulle kunna bo där det blåser jämt. Inget bra för värken, men Kalmar är en otroligt vacker stad som jag gärna besöker då och då!

#16 Det är ju det här som är så fantastiskt, att kunna diskutera en bok och få andra synvinklar och infall som man själv inte tänkt på =). Nu måste ju jag oxå låna boken så att jag kan hänga med ordentligt ;).

Ha en jätteskön helg, vad ni än ska hitta på och jag ska försöka blåsa lite värme och ljus till onda magar och trötta kroppar.

Kram

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus