The reconnection/Återkopplingen
Jag undrar om någon gjort återkopplingen (The reconnection) den som görs under 2dagar.
I så fall vore det intressant att få höra en del berättelser, om vad som hänt eftersom den ska vara livsomvälvande och hur påass långt tid efteråt ni kände av det.
är det i reconnective healing du menar nu?
Reconnective healing och The reconnetion är två olika saker.
The Reconnection gör du för din personliga utvecklings skull. Den kopplar ihop kroppens meridianer med jordens kraftfältslinjer och universums nätverk av energifrekvenser.
En Reconnection gör man bara en gång i livet, och den består av två sessioner med minst 24 och max 72 timmar emellan.
Detta gör att du hamnar i fas med ditt eget liv och enklare och snabbare hittar din sanna livsväg.
Vore intressant att höra de som gjort den och vad de upplevt efter en tid.
jaha, tack för info. Jag har aldrig hört talas om det men det är ju inte ovanligt
. Vi får se vilka som har gjort det. Finns det någon bok eller sajt man kan läsa om det på?
Jag har läst om det på olika hemsidor där reconnective healing och The reconnection,när man fått reconnective healing 2-3 gånger kan man göra den sk återkopplingen (The reconnection)
Jag skulle oxå gärna vilja ta del av information från människor som har personliga erfarenheter av att ha varit med om det. Vi får hoppas att det dyker upp någon.
~ mayolica ~
Vill jag också höra från någon! Funderar på det själv faktiskt!
Ser att klarabella inte fått svar från någon som vet, varken här eller på ÖT.
En tanke, "dom" mår kanske så bra att dom inte behöver gå in på forumet och leta runt
utan klarar sig själv i livet

Jag har läst Eric Pearls bok (3 ggr nu, men utan att ha gjort övningarna…) "Väck din inre healer" och är också lite nyfiken……
Har starka planer på att boka in Reconnective healng först och sedan göra The Reconnection. Känner starkt för den "varianten" av healing. Känns som att det är min väg att gå.
Kram
Amor vincit omnia
Jag har oxå funderat på att beställa tid och prova sån healingen,men jag har inte hittat någon att gå till här i närheten. Räknar inte med att det ska finnas på orten,men jag har svårt att ta mej för långt.

~ mayolica ~
en idé är väl att om man är flera som vill ha en behandling som inte finns i närheten att gå ihop och så få en terapeut att åka till er istället, Det är många smo jobbar så.
PS. det kommer en artikel från mig i ämnet inom kort
Ja det har jag sett att den möjligheten finns,men det är bara jag.Det går visserligen att få på distans oxå det låter bekvämast för mej,men egentligen hade jag hellre velat gå på behandling på plats.
~ mayolica ~

Låter intressant för mig med, någon som vet var i landet det finns sådana terapeuter?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

#11 verkar bli vanligare i snabb takt, googla på reconnective healing på orter nära dej.
#3 Eric Pearl har skrivit boken "Väck din inre healer" den finns på alibris http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9153430352
Eric Pearls hemsida http://www.thereconnection.com
Via den här länken hittar man alla de healers som blivit godkända av Eric Pearl:
http://www.thereconnection.com/practitioners/directory/index.php
Via den här länken kommer man direkt till hans sina:
Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga 🌺
Den boken "Väck din inre healer" är inte så lätt att få tag på,jden brukar offta vaara slut. Jag försökte att beställa den nyligen,den fanns när jag skickade beställningen men han ta slut.
~ mayolica ~

Har du kollat med ditt bibliotek? Här finns den på bibblo…… *ler*
Amor vincit omnia
#16 Nej det är inte alla som blivit godkända, de som finns där har betalt för att bli inlagda där
Det finns fler googla på reconnective healers, 480st blev godkända nu i mars då han var i Sthlm. det var visserligen folk från övriga europa som rest dit med men jag tippar på att några hundra nog var svenskar.
Alla kan reconnective healing det ända som krävs att träna och förstå och tro på det man gör. Vissa personer har minde och andra mer energi men alla kan träna och lära sig.
Det är samma med all healing allt funger om man tror på det och man ska lära sig tekninker och det finns många böcker att läsa för att få bekräftelse på sin förmåga.
jag har inte betalt en enda kr för kurs men jag skickar reconactive healing till dem som jag känner att dem behöver. jag tror starkt i mitt hjärta att det fungerar och kommer fram. har själv sätt många bevis framför mig så kr kan jag använda för annat.
Jag har gjort på mig själv och det kändes bra nu vet jag inte vad har hjälp mer reiki eller reconactive healing…..
jag vill gärna träffa Eric Pearl personligen och ställa några frågor men den tiden kommer säkert.
man behöver inte bli godkänt för att kunna healingen det är deras marknadsföring som hos många andra som skriver på sina hemsidor att man måste initeras av en master för att få energi ….nonsens
#20 Ja vem som helst kan få tillgång till energin eftersom den finns överallt och är tillgänglig för alla, det gäller bara att känna igen den och förfina förmågan.
Det jag menar med godkända som jag skrev ovan är att man får bara kalla sig reconnective healer el reconnective practitioner om man gått utbildningen.
Det finns alltså fler som gått utbildningen men som valt att inte lägga in sig på Erics sida, hoppas jag uttryckt mig klart nu, det blev rörigt
De finns ett antal Länkar här på sajten om detta - kanske ngt som ger svar eller idéer om vart du kan hitta dem:
http://healing.ifokus.se/?MessageId=5e1754a9-6340-44d0-9c58-0f953b25075b
http://healing.ifokus.se/?MessageId=d2cc0b86-08c8-458b-9ad8-3600bacaa735
http://healing.ifokus.se/?MessageId=164f7c8f-0e7f-4afb-9d1a-d26b7edea148
http://healing.ifokus.se/?MessageId=7db41ade-0cc5-4aec-9df7-b144bfbbe2d2
/L

Oj, Tack för alla Länkar, ska titta på dem vid tillfälle. 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag ställer gärna upp och svarar. Jag är en av de fem första i Sverige som blev certifierad när Eric Pearl var här i mars. Vi gick ytterligare en utbildning, och testades sedan på teoretiska, praktiska och muntliga prov.
Min egen Reconnection som jag gjorde förra året var en fantastisk upplevelse - det närmaste en nära-döden-upplevelse.
Många av mina kunders upplevelse ligger också på min hemsida. Jag har ju utfört över 40 st Reconnection och många kunder berättar om hur livsavgörande det varit. Någon har bytt jobb - andra upplever hur de plötsligt fått ett flyt i livet.
Jag har några böcker till salu om ingen fått tag på den, Jag är även en resande healer - är ofta på andra platser i Sverige.
För mer info - läs ovan på länken.
Intressant! Ska ta en titt på den.
Berätta gärna lite om vidarutbildningen.
#27#
Vi fick en extra förmiddag, när vi fördjupade oss i teorin bakom - vad som står i The Keys of Enoch, bland annat - där denna energi beskrivs bland annat. Det var privatundervisning - vi fick visa healing och Reconnection och rättades om vi gjorde något fel och vad vi skulle tänka på. Själva certifieringen kan man göra när man jobbat minst ett halvår, gjort 10 Reconnections och 10 Healingar. Det var massor med skriftliga frågor - på engelska och muntliga. Sedan fick vi visa healing och The Reconnection. Det praktiska fick vi reda på direkt att vi klarat men det teoretiska fick vi vänta flera veckor på svaret. Nervös väntan men alla 5 klarade det.
Så om man inte är bra på engelska så kan man inte bli cerifierad, eller fanns det tolk?

Jag kan följa med som din privata tolk…… *ler*
Kram
Amor vincit omnia
#30 Det tackar jag för

Du ska ju kunna läsa engelska då facklitteraturen tyvärr inte är översatt. Den fanns på finska! men ej svenska.
Vi fick svara på svenska om vi ville men frågorna var på engelska.
Det kommer att komma svenska lärare framöver så det kommer att gå att göra det på svenska - men litteraturen är svårare att göra nåt åt, än! 

Hm, kanske jag ska kontakta Eric Pearl och fråga om han är intresserad av att få litteraturen översatt….. Är ju ett jobb som skulle passa mig som handen i handsken…. *funderar*
Amor vincit omnia
#32 Vad är det för litteratur du menar då? För boken hans är ju översatt.
Det är boken Keys of Enoch och det är inte Erik Pearl som skrivit den.
#35 Då förstår jag. Är det frågor ur den då?

#35 Ok, jag tänkte att det kanske var något kompentium eller så som var Erics som användes.
Amor vincit omnia
Ja det är flera sidor ur den som vi ska ha läst och förstått. Om du läser Eriks bok så är det ju den boken som han letar efter.
Jo precis det minns jag, har själv letat efter den och försökt få tag i den på svenska, men tyvärr är det inte översatt. Visst fattar jag engelska men inte flytande så jag behärskar inte att läsa en hel bok på engelska.
Ni som gick och blev certifierade reconnective healers skriver gärna lite varstans att ni är "1 av de 5 som är certifierade i Sverige" och att ni ger en kvalitetförsäkrad healingsession.
Vad menas med kvalitetförsäkrad??
Jag menar vi alla diplomerade såväl som certifierade reconnective healers är ju endast kanaler för energin och den går ju dit som universum ser som bäst för klienten.
Jag har läst en del diskussar om detta och jag det kommer bli livliga diskussioner allt eftersom då det gäller detta.
Jag måste säga att jag inte riktigt förstår Erics tanke bakom detta, risken finns ju att det blir hiearki lite som i reikin med alla grader hit o dit (reikifolk gå inte i taket nu, inget illa menat)
Det står väl förhoppningsvis inte försäkrad? Säkrad har flera skrivit.
Vad det innebär är att vi är kontrollerade och testade. Tanken är ju att vi ska gå vidare och bli lärare som lär ut. Det är också en bra test på att du utför detta på rätt sätt. Viktigt vid Reconnection.
Det var många vid årets utbildning som hade problem att utföra allt rätt, och flera fick ta extra lektioner för att få ut sitt diplom.
Om du betalar så mycket pengar för att få din Reconnection så vill du ju att den görs rätt - eller hur? Healing är ju mer en känsla men Reconnection måste du utföra på rätt ställen för att den ska ta. Universum/Gud fixar ju till om du ligger lite fel.
Det finns 2 certifieringar - en som vi gjorde - nästa är efter 25 reconnections och den är då även en utbildning till teach assistent. Jag ska söka den (man vet inte om man blir antagen) i höst. Den går bara vid de stora mötena, så därför måste jag vänta. Det är ju ett Europaseminarium i höst i Holland.
Hoppas du blev klarare av detta svar. Du får gärna maila mig privat - du hittar länken på min presentation. 
intressant fråga där klarabella. Jag funderar också om det inte tillförs några nya certifierade rec.healers?
#41 Så om jag förstår rätt nu så är du då nu certifcerad och får lov att ge reconnection healing och The Reconnection.
Nästa cert. innebär det då att du som teach assistens kommer att utbilda och certifiera nya i reconneting ?
detta låter väldigt intressant
#41 Missuppfatta mig rätt nu. Jag hoppar inte på dig, skulle själv kunna tänka mig att gå steget om jag vore bättre på engelska. Vi lär ju så länge vi lever och kan man förkovra sig så är det väl helt ok.
Men jag förstår liksom inte grejjen att ni säger er ge bättre healing och bättre återkoppling än alla andra ca 900 som utbildats i Sverige. (ja kvalitetsäkrad ursäkta min felstavinig tidigare) I så fall bör ju Eric ändra utbildningen om inte alla gör rätt
Vad jag kunde se så var han väldigt väldigt noga, vi var uppdelade i mindre grupper och det var människor från hans team i var grupp och han gick själv runt och sa flera gånger att alla skulle kollas och klara detta annars godkändes de inte av honom och missades nått av någon så gick han upp på scenen så alla skulle kunna se på skärmen i närbild hur han t ex vinklade sin han så alla inte skulle upprepa felet.
Han var väldigt väldigt proffesionell och det förbluffades jag verkligen av, att han hann med alla oss och att han verkligen gav 200% så jag skulle med tillit välja vem som helst av dem som gick för en session el reconnection.
Så där förstår jag inte grejjen, risken är att det kommer blir lite "Ni och dem" grejjen, att ni ser er förmer och är de enda som kan detta eftersom det redan diskuteras om detta..lite trist.
Som sagt detta är inget illa menat, bara tankar jag delar med mig att det kanske kan formuleras på annat sätt att ni är de enda fem o s v så ödmjukheten finns kvar.
#42 Man går först seminariet där nivå I och II lärs ut, att känna igen frekvensen och att förfina tekniken, ge healing och även kunna skicka distans.
Man får kalla sig reconnective healer el reconnective practioner, man får ett kursintyg/diplom på det.
Går man steg III så lär man sig the reconnection d v s återkoppla andra, dra nya meridianer och akrivera vissa pukter på kroppen så klienten binds samman med frekvensen 333 och jordens och universums kraftlinjer.
Man får även ett kursintyg/diplom på det och får börja återkoppla andra säga att du jobbar med The reconnection.
Eric Pearl och hans team har varit här i Sverige 2008 och 2009 och det har gått ca 450st var gång. (Alla inte enbart svenskar då folk från hela världen medverkat)
Han kommer i april 2010 också.
Certifierade blev några nu i mars 2009 (de är den kullen från 2008)
Syftet är väl att detsamma sker nu i april 2010 att man kan läsa upp om man vill, men jag förstår som sagt inte riktigt tanken bakom detta (ännu) 
Jösses vilken fin buisness.
Jag sprang på boken på LundeQ Eric pearl,,, The reconnecting.
Väck din inre healer. JAg har velat köpa den tidigare,, men inte funnit på den,,, så nu nypte jag sista exet i butiken…Trallallallalaaaaa!
Den troll band mig från första början,, är inte färdig ännu,,, men eftersom jag egentligen inte kan något om healing,, har inte läst om det.. aldrig gått några kurser eller så,,, Så var jag lite nyfiken på vad den skulle kunna tillföra.
Men nog händer det saker med mig allt eftersom jag läser,,,, även om jag kan känna att jag tvivlar emellan åt,,
Klart intressant läsning,, tycker jag,, sen får man väl sålla som med så mycket annat.
Kostar 140 på:
Sök på: eric pearl
Enl dem själva:
(Priser - Priserna på våra produkter anges i svenska kronor. Priset på våra produkter inkluderar moms. Momsen är 6% för böcker. Momsen för övriga produkter är 25 %.
Vi levererar endast inom Sverige. Leverans sker fraktfritt.)
Kostar 145 + frakt på:
Kostar 172 + frakt på:
/L
#47 Jag har också läst denna fina bok och den gav mycket, händerna var brännheta emellanåt även om jag inte tog åt mig allt så var det mycket intressant läsning. 
" Var nära naturen - var när dig själv "

Frågan till carip:
Hur svår engelska är i Keys of Enoch? Blev mycket intereserad läsa den…

Frågan till carip:
Hur svår engelska är i Keys of Enoch? Blev mycket intereserad läsa den…
You'r welcome! 
Svar till flera:
Det är inte fråga om vi och dom nu.
Vi har bara börjat vår vandring till att kunna lära ut och då måste vi göra exakt. Healing är känsla men vid Reconnection så måste du göra det rätt om ni förstår mig.
Och ska man lära ut är det väldigt viktigt att det görs helt rätt. Ett exempel, vi har en linje vi gör på Reconnection som går på kroppens mittlinje från huvudet och nedåt. Har du då handen lite för långt "fram" så går din stråle över ögat och hamnar fel när den ska över näsryggen. Likaså om du håller den för långt bak.
Sedan är det viktigt att det kommer fler svenskar som kan lära ut, vi har i dag bara en teach assistent i Sverige. Att alla ska kunna få undervisning på sitt hemspråk är ju det enda rätta.
Det var jobbigt för oss som jobbade i Stockholm med alla som gick runt med lurar och översättning. De fick ju vänta på sina instruktioner och det är svårt med att översätta exakt så man förstår. Många var ju färdiga med sina övningar då de förstod instruktionen medan andra väntade på översättningen.
Så om några år har vi kanske en utbildning helt på svenska, med bara föredragen på engelska med översättning.
The Keys of Enoch är mycket svår - det är vetenskaplig text. Ni kan läsa mer här: Läs mer.
De frågade förra året hur många som läst hela boken - vi behöver bara 2 kapitel som berör Reconnective Healing - och det var bara en handfull. Inte ens amerikanarna tar sig igenom hela boken. Ni kan även googla på den så får ni mer info.
Förra året var det ca 300 som gick den första utbildningen och färre som gjorde Level III.
Alla vi som gjorde certifieringen kom inte från kullen 2008, det finns de som utbildat sig långt tidigare i andra länder.
Sedan detta om vi och dom - jag är väldigt ödmjuk och vill att många ska lära sig detta och kunna jobba med det och sprida det i världen. 
Jag jobbar som mentor med flera för att hjälpa dem starta sina företag och sprida detta vidare.
Men det innebär ju att några måste gå före. Så är det ju inom allt. Någon som har mer erfarenhet och utbildar sig vidare, för att hjälpa andra att gå vidare.
Jag skäms
om ni uppfattat det som att vi skulle framhäva oss framför er. Vi kommer ju att bli en resurs för er alla. (sedan är det ju så att många kunder vill helst gå till en erfaren utövare.)
Har sett att många nya till och med tar mycket mer betalt än oss som jobbat ett tag.
Om du vill ha en healing går du då till en ny som tar 900 kr eller en som har stor erfarenhet och betalar 600 kr?
Jag lät till och med mina första kunder få behandling för halva priset då jag behövde träna.
Jag hoppas ni förstår vad jag menar - svårt att få fram känslor i skriven text.
#57 Det är en balansgång det där, jag förstår vad du menar, självklart måste du gå en extra utbildning om du vill bli lärare och att allt ska vara exakt.
Jag förstår det där med strålen att allt ska vara rätt annars ingen återkoppling, men det kollas ju även på seminariet, om jag förstår dig rätt så får ni visa prov på vad ni kan och utvecklats under året då cerifikat skrivs ut.
Och visst några måste gå först i ett land, så är det MEN det jag reagareade på här inne är t ex inlägg #26 Jag är en av de fem…o s v Jag menar vad säger ett papper, det finns ju dem med endast ett dimplom som kan lika bra.
Det finns någon av de fem som är runt i var gästbok hos andra reconnective healers och skriver Hej! jag är en av endast de fem som är cerifierade i Sverige. Nu säger jag inte att det är du för det vet jag inte, men bara en sådan sak är ju att utmärka sig och vilja ta andras kunder, vill man säga hej kan man ju maila och säga hej. Det som annars läses mellan raderna är "Gå till mig jag är bättre"
Ja återigen detta är inget illa skrivet till dig, jag berättar bara diskussionerna som går.
Om jag går till en ny som tar t ex 900:- el till en gammal som tar 600:-, vet jag faktiskt inte. Det beror sig på vilken kontakt jag får med personen, lyssnar på rösten, värmen o s v ja personkemin är den bra tar jag hellre och betalar 300:- om den har en ny utbildning el gammal bryr jag mig inte om, jag litar på att den kan sin sak eftersom den klarat utbildningen. En erfaren med tio är på nacken behöver inte vara bättre än en nyeximinerad i mina ögon sett.
Men jag kan hålla med om att de flesta har hutlöst dyra priser, 600:- tycker jag är på tok för dyrt med trots att Eric sa att 75 -100dollar är normalt för en session, men då är han ju amerikaniserad. Skulle aldrig falla mig in att ta så mycket betalt för folk ska ju ha råd att uppleva dena underbara healing.
Jag kan tala om att jag varit inne på några gästböcker - de flesta gamla kontakter, men även några nya där jag berömt dem för deras hemsida och talar om att jag finns.
Där ser man vad man kan missuppfattas.
Jag har skrivit i all välmening just att jag har mer utbildning och kan svara på många av de frågor jag vet att man har när man precis kommit igång. Jag har som sagt ställt upp som mentor för väldigt många nya och det är lättare att få ställa frågorna till någon svensk istället för att maila till den amerikanska sidan. Anledningen till att jag lagt in min länk är att jag har en sida med företagsråd för alla nya.
Skulle aldrig falla mig in att ta kunder från någon annan. Jag rekommenderar faktiskt många kunder vidare när de ringer till mig. Vi är väl kolleger?
#58# Vem är du det vore roligare att diskutera med någon "riktig" person och inget nick utan presentation.
#59 det är svårt med att uttrycka sig i bara text!
#59# och detta att vi speglar saker som finns i oss på andra. Kom precis hem från en kurs hos Terry Evans där vi gått igenom detta.
Hur ofta tror vi oss inte veta och så börjar vi prata runt och bollen är i rullning, sedan visar det sig att det inte alls var så. Och på forumen är det väldigt vanligt då man inte ser kroppsspråk och vad som sägs mellan raderna.
Men jag hoppas om någon känt sig trampad på av mig hör av er med ett personligt meddelande så får vi reda ut det.
Jag älskar att hjälpa andra att starta företag - håller även på med microlån till människor u-länder så de kan börja klara sig själva.
#61 Du ska inte känna det så *kram*
Som du säger så kan ord lätt missuppfattas då man inte ser kroppsspråk el tonlägen.
Du verkar vara en människa som brinner för det du tar till ditt hjärta och vill väl och kanske inte tänker på orden alla gånger för de är självklara för dig som så många andra stjärnmänniskor 
Ja där kan ju fraser som " uppfattar jag dig rätt?" eller " hur menar du nu?" vara aktuella, men det är ju så lätt att gå i baklås ibland och börja tjafsas istället för att begrunda varandras åsikter och tänka att " jag ser vad du skriver men jag håller inte med"
Jag har massor att lära av er när det gäller att uttrycka sig. Tack för att ni försöker förklara er.
Det viktiga är ju att vi sprider ljuset, ALLA - ju fler desto bättre! 
För en bättre värld att leva i!
#64 - Ljust det…eh…Just det! 
/L
Jag vänder mig särskilt till Carip nu, och vill gärna påpeka att du (en av de fem) nog glömt det vesäntligaste i hela sammhanhanget med The reconnection. På alla seminarier världen över talar Eric Pearl om att den som ska utöva Reconnective healing och The Reconnection MÅSTE lägga bort Egot !! Mi,mi, mi. I´ I´ I´.
Kommer du ihåg det?
I de flesta inlägg du har (även gästböcker hos nyblivna Practitioners) skrivs det " en av de fem".Det är väldigt fräckt. Hur ska de nya kunna komma igång med sina verksamheter om du ska "lägga dig i" och påvisa en bättre aktör.
Inom The Reconnection finns INGA nivåer. Alla är på samma nivå, bara man har blivit godkänd på seminarierna.
Alla innehar samma frekvens, alla har samma "gåva".
Att bli sertifierad som du och de andra har med att ni i ett senare skede ska kunna lära ut.
Att påstå att det är en säkrad session man får hos er, talar du (och de andra) mot er själva att ni INNAN inte var säkra eller särskilt bra om man ska på era ord. Jag förstår faktiskt inte vad ni menar med säkrad session……
Du skriver själv i ett inlägg "universum fixar till om man gör fel"….?!?!?!?
Då kan INGEN göra fel, ändå får man en säkrad session hos er.
Vad är skillnaden och vad är ert budskap med detta egentligen.
Såg här i ett annat inläggatt du nyligen gått för Terry Evans.
Hur skulle du uppfatta det om jag komm och skrev i forum, gästböcker m.m. att JAG är en av de fem som var först att gå kurs hos Terry Evans när han kom till Sverige…?!?!?
Detlåterinte kul eller hur?!
Vi ALLA är ETT, vi ALLA ärpå samma linje och samma kunskap.
Det finns ingen som är förmer någon annan.
VI alla lever här och nu och har våra andliga evulotioner. Var nån förmer än någon annan vandrade man inte jorden utan var "där uppe".
/E
Jag förstår vad du menar. Jag är en av de fem som fått ytterligare teoretiska och praktiska kunskaper i och med att vi gjort ytterligare utbildning. Därför håller jag inte med om - samma kunskap.
Vi har även blivit stenhårt kollade att vi verkligen gör allt rätt - därav kvalitetssäkrad, Förstår du vad jag menar?
Det finns visst nivåer inom Reconnective healing. Level I och II du får utföra Reconnective Healing, Level III du får utföra Reconnection. Certifierad practioner - du får även hålla ett mindre föredrag. Teach assistent och Lärare är toppen på detta.
Jag jobbar stenhårt med egot, vilket vi alla gör. I healingen har jag inget ego, det är inte jag som healar det är det som Eric menar. Healingen är mellan universum och kunden och jag är bara en ledning/katalysator mellan dem.
Att jag påtalat att jag skrivit till nya beror på min vilja att hjälpa andra, vilket jag ser missförstås.
Man kan visst göra fel, men om du ligger lite fel så rättar universum till det men om du gör linjen/punkten på ett annat ställe - så vet inte jag om du verkligen får en reconnection. Det kanske universum vet?
Angående om du var en av de fem första som gick hos Terry - då skulle jag bara gratulera! 
Där får vi även lära oss speglingar - saker som retar mig hos andra kanske vi ska leta efter i oss själva. Detta att bli så stött är också en bit av ens ego. Vad är det jag trampar på hos ditt ego?
Jag inser att det jag skriver missuppfattas då man redan har sin bild klar över hur man vill tolka det. Skriv gärna ett pm till mig så får vi reda ut det.
Sedan tycker jag det är klart roligare att diskutera med riktiga människor och inte ett nick utan presentation! 
Meningslöst detta, men jag gör ett försök till, för du förstår inte vad jag skriver.
Du går verkligen IN för att vara en av de fem. Du kladdar ju de överallt, DET är att vara EGO!!!
Varför gör inte de andra så, t ex den som snart är klar teaching assistent, (behöver inte nämna namnet, du ska veta vem det är ändå) Den personen går inte omkring som DU och skryter med att du är en av de fem som klarat provet.
Återigen VILKET PROV !!!!
Du är INTE förmer än de andra som får certifikat. Att bli certifierad betyder att du fårlära ut (nu är inte det aktuellt ännu, för Eric Pearl lär ut Healingen första hand än så länge) men senare kan du lära ut The Reconnection.
De som gått kurserna Level I-III och fått certifikat har blivit GODKÄNDA och klarat "provet". Senare Level IV och V.
Jag påstår visst att vi alla har samma kunskaper, föri grund och botten ska man inte kunna Keys of Enoch utan till, inte heller alla andra rekommenderade böcker som The Field eller Bringers of the dawn. Det är principen av filosofin man ska förstå.
Nu finns det människor som behärskar engelska och har ständig kontakt med Reconnection-teamet, så du ska veta att det finns andra som får samma och kanske mer info än dig.
Jag måste dock ställa en fråga: Hur hade du tänkt dig att hjälpa folk med företag om du har den inställning du har att "promota" din ställning. Att ständigt tala om att du är "förmer" än andra?
Hur tror du dem nya känner sig då?
Det är en sak som jag ställer mig frågande till,och jag kräver inget svar heller.
Du säger att du jobbar stenhårt med ditt ego när du healar…..förstår inte…. Det är ju självklart att du inte ska lägga i egot när du healar, men det är mer än så, det har ju Eric "predikat" många gånger. -Se på mig, vad jag kan, nu har jag uppnåtts och så. DET är ego. Att arbeta med reconnective healing är att vara i det 24 timmar om dygnet. Vakna med reconnective healing, somna med reconnective healing osv.
/E
Meningslöst att försöka bemöta dig - du har inte förstått det jag skrev. Hör gärna av dig privat!
Intressanta inlägg, synd att ni inte vill fortsätta vidare, för vi lär ju av varann.
Level IV och V? Låter intressant.
Detär riktigt rolgt det här med forum och folk däri. Så fort det blir obekvämt ska man tala "privat". Det förstår inte jag. Jag skriver här för att UPPLYSA hur det är. FÖr jag tycker du Carip har vinklat det lite skevt från essensen vad det hela går ut på. Det fnns INGEN hierarki inom reconnetion. Men du vill påskina nåt annat. Blir du inte klok på detta kan du ju fråga reconntction-teamet själv.
Klarabella, jo det finns ytterligare "steg" för den som vill utveckla mer och gå vidare inom The Reconnecton.
Att gå Level IV är väl vad Carip har gjort (utan certifiering) level V vet jag inte exakt vad detär men vad jag förstått är dem om man vil bli assisterande lärare i The Reconnection och sen bli lärare i The Reconnecton. Obs att det är INTE reconnection healing, den lär EP ut fortfarande, men vad vet man om framtiden…..?!
Det finns EN i Svergie som är på level V. än sålänge. Men det betyder inget i frekvensväg eller utförande av sin verksamhet, det är fortfarande samma nivåpå utförande. Carip har missuppfattat detta helt.
Det här ärett forum och jag fortsätta skriva här, och inga "privata" diskussoner.För jag tycker det skrivs lite si och så. Vad man tycker om saker lägger jag mig inte i detärbara spännande, men när det kommer till fakta vill jag lägga mig i och korrigera.
För jag tycker helt ärligt att detlåter illa med att gå ut med att "jag detta, se på mig vad duktig jag är"……När det är PRECIS sånt som EP predikat att man inte ska göra, fördå har man inget med reconnection att göra. Det är i team alla arbetar, då förstärks frekvensen. Råder det osämja, ja räkna ut själv……
/E
Vad jag läser mellan dina rader är att vi inte gjort någon certifiering? Uppfattar jag det rätt?
Du tror att du vet att det inte finns en certifiering?
Jag och de andra fyra har gjort en Certification Exam med Bee Jimpson som var en av huvudlärare på årets seminarium. Maila mig om du vill ha hennes emailadress och fråga henne direkt. Men du verkar ju ha så god kontakt med Reconnection-teamet så då vet du väl det redan?
Hennes mail till mig:
I want to inform you that you passed the certification exam! CONGRATULATIONS!!!!
I will inform the office to update your listing to reflect your Practitioner Certification status.
Mitt mål är att vi ska vara kolleger alla utövare i Sverige och sprida ljuset.
Hur bidrar du med det?
Du ska inte läsa mellan några rader, utan läsa som det står!
Jag kan inte kodspråket så det som står är det jag skrivit.
Jag har inte på någevis skrivit att ni INTE gjort en certifiering, jag vill upplysa om vad det innebär, för det är helt klart tydligt att du missat några vesäntliga bitar.
1. DU har ett ego som tagit över. Mi mi mi, I I I. "TItta på mig vad jag kan". Varför kan du inte se det?!
2. DU vill påvisa att du är förmer än andra och även dig själv som du var innan din certifiering, för jag undrar genast hur kvalificierad vad u innan? Frekvensen är den samma hos alla utövare, det säger ju Eric P själv! att vara certifierad är ingen skillnad för kunden. Din certifiering är för din utveckling inom the reconnection och arbetet där. Du måste lära dig se skillnad på päron och äpplen!!
3. jag har inget Nickname, jag heter Erik men spetsade till det lite.
4. jag bidrar nog med ljuset på mitt sätt, med upplysning, eftersom det härär ett forum och många läser här vill jag att reconnective healing inte ska besudlas av missuppfattning.
Det är ju det här bla som ärskillndaden mellan Reiki och reconnective healing. Inga symboler eller implantat, ingen hiearki med master hit eller dit.
Frekvensen för reconnective healing är helt unik och är här för absolutförsta gången. Det är därmed inte säkert att reconnective healing kommit hit tilloss utan alla andra metoder innan.Man måste ju lära sig gå innan man kan springa osv. Reiki och alla andra metoder är som att åka bil, förra årets modell. Reconnective healing är som att åka ufo. Det är min liknelse. Oj, nu svävade jag ut i ordvalet visst. Men du, Carip jag bara önskade att du inte satt här och ödslade dyrbar tid på mig som fattar klent enl dig själv. Utan att du jobbade med dina kunder istället.
Det är bra att du vill vara kollega med alla utövare och sprida ljus, men jag önskar att du kunde SE, vad du håller på med. Titta på din hemsida som om den vore en annans så kanske du fattar vad jag talar om (det är visst fler här på forumet som märkt det också)
Men jag ser återigen att du sätter dig i fokus först, eftersom du ser detta som en tävling med att komma med frågan hur jag bidrar med ljuset….?! Det här är ingen tävling i andlighetens tecken . Varje människa bidrar med sitt med eller utan cert eller diplom, eller vad fasen det nu är som är viktigt att hänga på väggen.
För att ta ett exempel: Saida hade inga diplom eller cert av nåt slag. Hon jobbade med ljuset ändå!
Slutciterat/E
#71 Tack för förklaringen till Level V och VI, jag visste att det fanns en fortsättning med ceritifikering och en del för att kunna komma med och jobba i teamet men tänkte inte på att de kanske kallades så…
Jag tycker forum är bra att man kan skriva så här för att upplysa el söka info, jag skriver inte alla gånger det kan ta veckor i mellan men jag läser däremot allt, sen om jag vill skriva så gör jag det. Tycker det är ett jätte bra sätt att se andras åsikter, hur folk tänker, så tar man me det man känner att man vill.
Synd att intressanta synvinklar blir pajkastning!
Inte fick jag veta så mycket om trådets ursprungliga fråga
Alltså min frågan löd från start att det vore det intressant att få höra en del berättelser, om vad som hänt efter
THE RECCONECTION/ÅTERKOPPLINGEN ni som gjort den eftersom den ska vara livsomvälvande och hur pass långt tid efteråt ni kände av det?
Jag gjorde Aterkoplingen i Agusti 09
Jag märkte inte sa mycket. Jag blev gladare och mer balanserad. Än har det inte hänt nagonting livsomvälvande, men det far gärna komma. jag är klar att ta chansen om den kommer.
Sedan Aterkopplingen gjorde jag Reconnective Healing I/ II och jag är alldeles nyskiljd,fast det senare nebär ingen större förändering för mig personligen, men det öppnar helt klart nya Möjligheter
Om nagot Händer skriver jag och berättar om det.
Denna tråd dog nog för länge sedan, men jag tänkte ändå titta in och bidra till ursprungsfrågan.
Min personliga återkoppling var mycket kraftfull och livsförändrande. Sjäva återkopplingen upplevdes ungefär som en vanlig healing med djup avslappning, energin är kännbar och i detta fall såg jag en röd och blå stjärna. Precis när den första sessionen var klar sa "jag" till mig själv, eller den inre rösten sa; "Du är inte längre samma". Tänkte inte så mycket på det då och glömde t o m att berätta för healern om denna röst. När jag lämnade henne och kom ut på gatan kändes allt annorlunda. Livet upplevdes på ett nytt sätt. Det kändes som om jag gick i bomull, men kunde ändå inte ta på vad som var annorlunda. Tänkte på det hela vägen tillbaka till mitt rum. En bit innan jag var framme, slog det mig; rädslor var borta! Kommer inte ihåg så mycket av session nr 2. Enda minnet är när återkopplaren säger "You´re now Reconnected". Det var Magiskt.
Efter min återkoppling gick jag fortsatt i ett moln. Mitt inre talade tydligare till mig. Rädslor suddades ut eller togs bort helt. Kände under ett tag att den plats jag bor på var annorlunda. Kände mig främmande, men samtidigt hemma. Fick under en lång period nya tider. Steg upp tidigt på morgonen (runt 5.00). Hade massor av energi och blev mer aktiv. Upptäckte ganska snart efter återkopplingen att jag var gravid! (inte på jungfru Maria väg
) Dock var det intressant eftersom det inte skett på 8 år! Och jag trodde inte att det var min väg detta liv. Hade ingen barnlängtan… Min partner gjorde sin återkoppling samtidigt och den var även för honom omvälvande. Livet tog ny riktning för oss båda. Vår son är nu född och vi är gifta. Utveckingen fortsätter! Tycker att små insikter kommer till mig rätt så ofta. Känner mig harmonisk, glad, kärlek bubblar i mitt hjärta och jag gillar livet (dessa saker tyckte jag dock var där innan min återkoppling, men det togs nog till en ny nivå)
Det var vad jag kom ihåg från min återkoppling…
I tråden har det också diskuterats kring olika certifieringar och liknande. Det kan ju vara så att de som valt att certifieras känt sig osäkra på deras förmågor, men självklart är det väl ett måste om de vill gå vidare till nästa steg. Har hört att någon av de certifierade ändrade utförandet av The Reconnection eftersom hon fått den infon från sina guider. Detta är återberättat av någon annan. Vet inte om det stämmer. Många av dem hade nog i alla fall inte förstått 333-grejen och tog andra priser. Kanske behövde de kvalitetssäkra sig själva.
Tror också att det är ett sätt för Eric Pearl och hans team att dra in mer pengar. För visst har Eric och hans team koll på hur man utför RH och TR.
#77 Vad glad jag blir när jag läser om din återkoppling, du smittar av dig så positivt.
Jag har gått länge och tänkt göra detta själv det visar sig nog när det är dags.
Tack för att du delar med dig och ha det bara gott i fortsättningen också!
Kram Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "
Tack för att du delar med dig av din och din mans fina upplevelse Anna! Visst är det något helt fantastiskt! Något som sätter spår för livet.
Jag har skrivit och berättat om min återkoppling i en annan tråd här på sajten.
Kram till dig!
Tilja
Med ljus och kärlek... Tina
Oj, det var kul att höra Indiania! Alltid roligt när man kan bidra till något bra i världen.
Visst är det så att man vet när det är dags. När det blir av så hoppas jag att du får en jättefin upplevelse och en massa positiva förändringar i ditt liv!
Tack Tilja! Jag ska se om jag kan finna din berättelse här någonstans. Tycker det är svårt att finna människors upplevelse av The Reconnection på nätet. Tycker själv att det är en otrolig metod om man vill få en skjuts framåt och en förändring i sitt liv!
Kramar till er båda!
Jag tog min 2:a och 3:E behandling reconnective healing för 2 v sedan.
Nu sover jag mer än nånsin och jag som sov för mycket redan innan…..
om det är negativt eller en process vet jag inte men det kan inte fortsätta hoppas jag.
börjat tänka i former av att det inte finns någon negativitet eller rädsla det är bara hjärnspöken….
men det här att skydda sig som Eric Pearl skriver om att det är rädsla…..hmm undrar vad terry evans skulle säga om det
han uppmanar alla mediala att skydda sig att stänga sina chakran
annars tar man in det negativa……..hmmmmm
Vilka är de oändliga möjligheterna?
Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?
olika läror kallar jag det och att man ska gå på det som känns mest överensstämmande för en själv. Men va roligt att få läsa om dina upplevelser