Det var inte mina guider...
Som jag skrevi tråden ang mötet i måndags, fick jag under början av healingen fruktansvärd ångest över hästen och grät och var helt förtvivlad. Tog ganska lång tid upplevde jag det som, innan jag började kunna sansa mig. I alla fall fick jag känslan av att min häst hade sådana ryggproblem att jag visste att jag skulle få avliva honom och att jag var tvungen att acceptera det. Då sade jag till mig själv (jag hade uppenbarligen en dialog med mig själv, ingen annan) att jag inte kan acceptera det förrän vi varit hos veterinären och jag fått svar. Så då fick det bli en kompromiss, jag fick acceptera att jag inget kunde göra förrän vi varit hos veterinären.
I går åkte jag dit. Var mycket nervös eftersom jag hade katastrofkänslan inuti mig. Tror den härstammar från min förra prins som jag fick avliva, fastän jag bestämt mig när jag köpte min nuvarande häst att jag INTE skulle utgå från att han var sjuk eller hade ont hela tiden. I alla fall slutade veterinärbesöket med en REJÄL undersökning på ALLA olika sätt, och hästen var HELT frisk överallt. Våra problem beror på missförstånd i kommunikationen mellan mig och hästen (han tror en sak och jag tror en annan, så blir det när man inte kan prata med varandra) och en del andra saker som vi kan träna bort.
Jag är så tacksam över att det blev som det blev, och att min hästapålle är alldeles frisk! Nu ska jag sluta oroa mig, det var en god vän som skrämde upp mig och i början ville jag inte tro på det, men sen kände jag att argumenten var hållbara och så kom katastrofkänslan och alla minnen från förra hästen tillbaks. Självklart är jag glad att jag åkte in, det kostade men jag fick ändå veta att allt ÄR ok, jag behöver inte oroa mig. Fick också ut jättemycket av råden veterinären gav mig, plus ett gratis maskprov då de gjorde lite forskning just nu och jag lät hästen ställa upp som försökskanin 
Däremot börjar jag tvivla på min intuition och förmåga att ha magkänsla, det är inte roligt när man har såhär fel, även om jag är glad att resultatet var bra. Tänk att jag kunde ha så fel? Plöstligt känns det som att det här med intuition och medialitet inte är något för mig… O jag som så gärna vill, både vara medial och kunna ge healing.
Provade ge gammelhästen healing i dag, i pannan. Hon stod med öronen framåt och såg helnöjd ut, men jag känner ingenting. Hon ser ut som att jag gör något, precis som andra hästen häromdagen, men jag känner inget. Jag får ingen känsla av värme eller energier i händerna, och inga känningar av några problem hästen har.
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Ps. En hel del av det veterinären sa stämmer med vad allhealing sa om att min häst inte arbetat så som han kunnat. Inte för att han är lat eller så, utan som sagt, pga missförstånd och dålig kommunikation. Så nu ska vi båda arbeta ordentligt och bli gymnastiserade och starka till sommaren 

Ibland är det ju så att vi vill och försöker så förtvivlat att vi låser oss själva,. . Kanske det helt enkelt var "gammalt skräp" av förlusten av din förra häst som skulle ut, och nu kom det i samband med healingen. I såfall ska du vara tacksam att det kom ut och inte lagras i kroppen. En idé bara…
Tänker att du kanske behöver slappna av och meditera lite, utan att ställa krav på dig själv att du måste känna något. Då kanske det lossnar av sig självt och du hittar tillbaka till tilliten, för sluta med healingen ska du absolut inte göra!!!!
Det finns i dig, det är jag helt övertygad om och jag skickar en bamsekram till dig och hoppas det lossnar snart igen =)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tack Elpida :) Jag fick tipset om mediation från deltagare vid healingen också, så det är nog något jag verkligen borde träna på :) Fick bra tips om hur jag kan göra också, så blir det lite lättare att verkligen inte snurra iväg i tankar hela tiden!

Du får gärna dela med dig av tipsen, jag har själv svårt att få stopp på hjärnan..
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

#4 Tips och tips, men jag har ju aldrig mediterat så jag fick en vägledd meditation och det fungerade himla bra :) Nu använder jag mig av samma "väg" när jag provar själv. Kan skicka den till dig på PM så kan du se om det är något för dig.