Healing iFokus

Healing

Läst 705 ggr
Kristall47
0

Sommartid...

Vill bara påminna om att äntligen är det sommartid och då ska vi:

Natten till 28 mars är det dags att ställa fram klockan en timme. Rent formellt så är det klockan 02.00 som det är dags att ställa fram klockorna. Tumregeln: ställ fram klockan, utemöblerna och utegrillen hihihi…. farväl vintern!

Kristall47Skrattande

Indiania
0

Tack Kristall för du påminner oss Glad Nu har vi en underbar tid framför oss och Välkommen Våren! Cool

" Var nära naturen - var när dig själv "

snoflinga
0

Mmmm, jag längtar Skrattande

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

[Spanaren]
0

Släng dig i väggen sommartid men inte sommaren Flört

Önskade att samma tid varade året om, för det känns bäst så!

/kram Spanaren

Indiania
0

#3 Här är en till som tycker så! Tungan ute

Loet_old
0

Håller med,ett evigt justerande med klockorna.

Var det nu framåt el bakåt visarna ska?Skrattande

[Spanaren]
0

#5 På sommaren stiger du upp tidigare och på hösten sover du ut.

Alltså kliver vi upp en timme tidigare med sommartiden.

xinluo
0

Gillar inte detta. Låt klockan vara!! Cool

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

majlar
0

Helt onödigt med denna dumma klockomställning. Jag har hört att inte ens kossorna tycker om att det ändras i tiden. Det tar nästan hela sommaren för mig att ställa om mig sen ska man ställa sig tillbaka igen. Inte undra på att man blir snurrig. Jag har alltid min klocka i sovrummet på samma tid. Jag ändrar inte på den.

Men tack för att du påminde oss. Det behövs, ialla fall hos mig. Kyss

NessaInglorion
0

Längtar jag med! Vår vår vår!!!!! Skrattande

"Låt själen vara fri"

Hoppfull
0

Jag instämmer tillfullo med att det är fånigt med sommartid!

När man sedan vet att det enbart handlar om att öka produktionstakten så känns det, om möjligt, ännu mer fånigt.

Jag är som du #8 och brukar lättad gå tillbaka till min egen rytm när vintertiden infaller igen.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Kristall47
0

Jag håller med om att vi kunde slippa klockomställningen, det är ett evigt kommaihågande. Skrattande

snoflinga
0

Alla är eniga om att skippa den, sen verkar vi vara oeninga om vilken vi ska ha. Själv vill jag ha sommartid då det betyder att jag har en timme ljusare på många kvällar att tillbringa med hästen under vår och höst, vilket gör väldigt mycket. På morgonen struntar jag i om det är mörkt, det är det för det mesta ändå och då sitter jag ändå bara i bilen på väg till jobbet (= ingen kvalitetstid)

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Soffe
0

Tack för påminnelsen! Kommer jag definitivt inte glömma, för nu är äntligen våren här! Underbart :-)

sorgblot
0

Tack för påminnelsen ja! OCH att den ska dras framåt, för som många skrivit så är det så svårt att komma ihåg vilket håll man ska ändra klockan. Suck..

Kristall47
0

Jovisst, jag har alltid tänkt - ställ "fram & tillbaka", inga problem varit sen dess, men det första året så var det lite kinkigt innan man fattade galoppen…Flört

Indiania
0

#15 Ja den ramsan är jättebra, det funkar här också Flört

mayolica
0

Jag tycker att sommartiden är ett av dom dummaste påhitt dom har infört,att ställa fram klockan har förstört vårarna och somrarna för mej ända sedan eländet började.Skrikandes

~ mayolica ~

Soffe
0

#17 På vilket sätt då? När ändrades det?

Kristall47
0

Sommartid i Sverige infördes 1980

Jag tror att du är för ung för att komma ihåg omställningen vi gjorde.
Sverige införde sommartid 1980. Bakgrunden var bland annat oljekrisen på 70-talet. Med sommartid skulle kvällarna bli ljusare, och energiförbrukningen lägre. Före där så hade vi inget sånt här med att ställa om klockorna.

Det vore bättre om vi hade sommartid hela året.

Kristall47Skrattande

Soffe
0

#19 Tack för info! Ja jag va bara liiiten flicka då :-)

Ja sommartid hela året tack! Det blir så mörkt om vintern ju :-(