Healing iFokus

Healing

Etikettnäring-för-själen
Läst 1099 ggr
Indiania
0

21 kosmiska lagar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer den fjärde kosmiska lagen av Kristina Wennergren.

www.bildtolkning.se

4. Samhörighetslagen

Vi dras till de människor vi är ämnade att möta, som är våra viktigaste lärare och som vi behöver spegla oss i, de vi har en samhörighet med och som det är meningen att vi ska sammanstråla med på ett eller annat sätt.

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

Indiania
0

Jag vill bara höra med er tycker ni det räcker med en lag åt gången, eller skulle det vara bättre med tex tre lagar åt gången? Glad

Hoppfull
0

För min del tycker jag att en är lagom, det är bra att tänka lite mer rejält på en åt gången.

Den här lagen är lite jobbig tycker jag, åtminstone tills jag förstod lite mer hur den fungerade.

Alla sa till mig förut att människor jag mötte som jag hade svårt för bara speglade mig själv och att jag var likadan som de. Alltså att det jag inte gillade hos dem var de sidor jag inte gillade hos mig själv…

Eftersom jag hela mitt liv mött människor som kränkt och förnedrat mig gjorde den typen av uttalande mig urförbannad, jag hade och har inget av sådant beteende i mig överhuvudtaget.

Men till slut så förstod jag att speglingen innebar att jag blev varse de saker jag behövde lära mig, alltså att stå upp för mig själv och säga ifrån, bli tuff, hitta mitt egenvärde, till och med vända ryggen till de värsta elakingarna.

Och alla de som förklarat det som att det var mina egan sidor hade nog inte själva riktigt kläm på vad den handlade om.

Tack Indiania för denna!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Indiania
0

#2 Tack för svar. Jag har också fått lära mig detsamma som du att det jag ogillar hos andra är en sida av mig själv som jag inte vill tillstå.

Tror inte det håller streck hela vägen, tror inte alltid det är så men jag försöker rannsaka mig själv och ibland har det faktiskt varit så att det finns något hos mig själv som jag inte vill acceptera.

Men som sagt tror det är lite individuellt, tror att det beror på tidigare upplevelser också. I ditt fall förstår jag din känsla och ditt agerande. Stå på dig! Flört

Hoppfull
0

#3 Ja jag tror inte en sekund på att alla de vi möter är människor vi ska sammanstråla med och har gemensamma saker med.

Precis som du säger kan det ju finnas andra skäl, som karma, till att man föds bland människor som behandlar en illa ända från början. Det speglar ju knappast något barn överhuvudtaget!

Däremot så tror jag absolut att vi drar till oss människor som ska hjälpa oss att se och lära våra läxor. Sedan går det säkert till på olika sätt och ett sätt är säkert att vi reflekterar de sidor vi fönekar i oss själva.

Japp, jag blir bättre och bättre på att säga ifrån. Det blir så i takt med arbetet med min självkänsla Glad

[rore]
0

Tack Indiania !

Jag tycker det räcker med  en text åt gången,, Glad

[Spanaren]
0

#0 Förvånad jag bara gapar, för jag ställde mig en fråga idag.

Det var: Varför dras det så många goda människor till mig och omkring mig?

Den ena saken efter den andra förgyller mina dagar och sedan så kommer du med denna 4:de kosmiska lag, just idag Flört

/kram Spanaren

majlar
0

Va lustigt att den här kom upp. Senast igår hade jag och min dotter en diskussion huruvida man ser på sin omgivning. Jag frågade henne om hon tittar på alla människors ansikten, hon svarade ja det gör jag. Jag har nämligen upptäckt att jag tittar bara på en del och en del väljer jag bort omedvetet. Jag tror det är för att jag har ett otroligt minne för ansikten, jag glömmer aldrig ett ansikte.

Då slog mig tanken, kanske gör jag så för att det blir för många ansikten att komma ihåg eller är det så att jag väljer bort såna som jag inte kan förlika mig med. Såna personer som jag inte kan spegla mig i.  Hoppas någon förstår vad jag menar. Gör det knappt själv.

Tack Indiania för att du får oss att tänka i olika banor. Det är spännande

Loet_old
0

Det handlar om att se sig själv,hur man reagerar i möten med andra personer. oavsett om man gillar personen eller inte. man har alltid ett val att ta lärdom av.

Tack Indiania för dom orden har länge snubblat vid denna lag.

En lag räcker gott och väl för mig att tänka igenom.

Anna-Helga
0

Detär kanon med en så jag hinner tänka igenom var och en ordentligt! Glad

Vet du så mycket som faller på plats i mitt liv när jag har börjat förstå just detta! Det är så fantastiskt hur livet fungerar!

Kram!

Indiania
0

Tack för era svar Kyss Visst är det härligt när vi får till oss det vi behöver på rätt sätt och rätt tid.Kanske uttrycker jag mig lite konstigt men jag tror säkert ni förstår hur jag menar.

Kram

korseett
0

Tack berit!

Den här känner jag så väl igen mig i. Allt har ett syfte

Hoppfull
0

#10 Jag tycker att du uttrycker dig alldeles förträffligt Indiania!

Sedan att vi alla uppfattar och tolkar utifrån våra egna erfarenheter och kunskaper gör ju att vi får ett bredare synsätt med flera olika tankar. Det är både viktigt och berikande tycker jag Glad

Indiania
0

#12 Kyss

lenjon1
0

Ja du Indiania…

ibland är det märkligt, eller inte?

Att jag läser just det här inlägget. För det där handlar så enormt mycket om mig. Är fullständigt övertygad om att alla möten vi gör i livet har en mening och att vi ska lära oss något av dessa.

MEN…det mötet som finns i min hjärna och som upptar all vaken tid, då jag inte förstod. Förstår fortfarande inte, vad var det jag skulle lära mig. Varför hände det här mig…har jag inte lärt mig tillräckligt. För jag fattar fortfarande inte varför? Hur lång tid ska det gå innan min stökiga hjärna ska förstå, inse och lära. Eller min själ, mitt hjärta.

Ett möte som endast so far gett ärr och som jag tror jag måste lära mig leva med. Ärr som ingen skönhetsoperation i världen kan rätta till. Och när man kliver ut på andra sidan, om man nu lyckas med det…vilken människa är jag då?

Livrädd, rädd att inte hitta tillbaka till den Lena jag tycker om. Hitta tillbaka till den jag är, går det? Och så läser jag det här inlägget…ja nog är det märkligt och än en gång frågar jag mig. Vad ska jag lära? Hur ska jag tänka för att rätta till min trassliga själ?

Snabba reflektioner kring det du skrev Indiania

Kram

Lena

tilja65
0

Verkligen sant Indiania! Visst är det fantastisk att det faktiskt är så!

Kram och tack för att du delar med dig Indiania! Kyss

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se