Hur länge heala på samma ställe?
I går gjorde jag ett nytt tappert försök att ge lite healing till min häst. Anser att det inte är mitt ego som vill ge honom healing (fast på ett sätt är det det, för mår han bra, så mår jag och mitt ego bra…)
I alla fall försökte jag fokusera på att bara öppna upp och inte på att skicka allt vad jag bara kan
Tyckte nog att jag lyckades lite grand, men det kan vara hans kroppsvärme som förvillade mig, vet inte hur varm man ska bli men hela jag blev väldigt varm, och det kan ju vara så att det var min egen kroppstemperatur som lurade mig också. I alla fall reagerade jag på att han flyttade sig ganska snabbt (han står lös och kan gå hur han vill). Det var kanske bara en halv minut på varje ställe, sen valde han en annan plats (han flyttar sig själv så att händerna hamnar där han vill). Och i pannan var det nog bara 15 sek. Hela tiden var han totalt lugn och avslappnad, så det var inte så att han var för stressad för att kunna stå still.
Kom på att när han fått behandling med långa eller korta ljusvågor (glömt vilket, man använder det för att läka sår i rymden eftersom såren behöver en viss ljuslängd för att läka) så var han likadan, han ville flytta sig ganska omgående. Själv har jag inbillat mig att man ska behandla ganska länge?
Kan det vara så att han inte behöver mer än så korta behandlingar, eller är det så att han känner obehag av att något börjar hända och då väljer att flytta sig? Eller beror det på hur känslig man är, är man lite mer blockerad behöver man kanske längre behandlingar och är man mera öppen behöver man bara så korta intervall?
/Snöflinga -vilse i healingdjungeln…
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.
Ja du snöflinga,har provat på att ge till min katt och reagerade nästan likvärdigt som du beskriver.
Får hoppas att någon som kan ge svar.
Jag som jobbar med Reconnective healing brukar gå på min känsla. På något sätt känns det vilka av energierna jag ska jobba med och hur länge. Ibland är det korta stunder och ibland tar det mycket längre tid på en annan plats.
När det gäller djur så är det lite annorlunda (själv har jag bara provat på vår katt). De gör precis som du beskriver. När de känner att det räcker på en viss plats, så flyttar de på sig. Det betyder en mycket kort stund på vissa ställen och längre på andra ställen. Healingen fortsätter att verka även efter att du lämnat en viss plats och jobbar färdigt där även om du då befinner dig på ett annat ställe på hästens kropp eller rent av har slutat ge healing.
Kram och lycka till i fortsättningen 
Med ljus och kärlek... Tina

Tack Loet och tack tilja för att du förklarade lite mera, känns ju bra att det fortsätter verka även efter att jag varit där. Han verkade ju nöjd hela tiden och var mycket målmedveten när han flyttade sig, så jag får lita på att han vet bäst :)

Ja du spelar inte någon roll var du lägger dina händer eller hur länge du håller händerna där för healingen kommer fram vilket som.
Min egen erfarenhet är att skulle det behövas mer healing en den stunden du håller händerna där så fortsätter Healingen en bra stund till.
Vet vid många tillfällen där klineten berättat att dom kan känna hur Healingen och hur händer arbetar på sin kropp även när dom kommit hem.
Det är ju som sagt vad inte vi som ger Healingen utan dom från andra sidan och för dom har det ingen betydelse om vi är närvarande eller inte så räcker att du som healer ber dom börja jobba med klienten eller djuret.
Så oavsett om du är med och håller dina händer så jobbar andevärlden med skadan.
Många gånger så kan ju även klienterna känna detta hur Healern har sina händer på Huvudet på klienten men klienten kan känna ytterligare händer på eller i sin kropp som jobbar med dom.
Eller att klienten även efter Healingen kan känna händer och energie som jobbar med dom även om inte Healern är närvarande.
Så oavsett hur lång tid elelr var du håller dina händer ser andevärlden till att klienten får vad den behöver.
Lasse
# 0 Djur är känsligare än vad människor är, det krävs inte många minutrar för att de ska bli nöjda, dom känner av när det är dags att sluta, min katt brukar slicka mina händer när han känner sig färdig..
Gör som du känner är bäst och lita på dina känslor..

Tack för era svar! Verkligen intressant läsning för mig som inte är så insatt!
Jag kände ju inte själv något direkt mer än att jag var väldigt varm i hela kroppen, men inte så att jag kände något energiflöde från händerna direkt, men hästen verkade ju själv tycka det var meningsfullt, annars hade han ju kunnat gå i väg och göra något annat, men han valde att stå kvar.