Healing iFokus

Healing

Etikett: healing-allmänt
Läst 7561 ggr
tarotlasse
1

Skillnad på olika healingformer

Hej på er jag undrar lite på vad har ni för erfarenheter av olika healingformer.

Har ni märkt någon skillnad på  en healing form gentemot någona annan healing form.

Att ge och att få.

Jag  själv började med Reiki healing och sedan Andlig/spirituell Healing och i dag ger jag också Trancehealing.
Kan säga som att jag trivs bästa att jobba med andlig healing och trancehealing.
Jag har även provat på andra healingformer också jag har fått kristall healing och shamansk healing.

Men när det gäller dom olika healingmetoderna så får jag säga att ingen är bättre eller sämre en någon annan.
Healingens effekt har inte något med healingformen att göra.

Min egen erfarenhet är ju att healingen kan variera väldigt mycket även inom dom olika healing formerna.

När det gäller Reiki healing så har jag 2 favortier som ger en sådan stark och underbar healing som är utöver något annat medans jag fått healing från andra Reiki healer där det inte alls varit lika starkt.

Samma med den andliga healingen där jag också har ett par favoriter som ger sådan underbar och stark healing medans andra som gett mig andlig healing inte alls varit så starka.

Fick för några år sedan Shamansk healing efter en trafik olycka som var enormt kraftfull.
Läkarna och sjukgymnasten sa att ett muskelfäste i ryggen brusitit och jag fick räkna med minst 6 månaders sjukskrivning.
Jag hade enorma smärtor då jag fick denna shamanska healing smärtorna försvann och jag började arbeta igen efter 4 veckor till läkarna och sjukgymnatens stora förvåning.
För något år sedan fick jag shamansk healing från en annan shaman och kunde knappt känna av det överhuvudtaget.

Så min erfarenhet är att vilken healingform vi använder har inte någon betydelse överhuvudtaget utan det som avgör effekten beror på  det guide och andeteam som jobbar med healern inte healing formen.

Däremot när det gäller Trancehealing så har den alltid varit väldigt stark oavsett vem som gett det men detta är ju även väldigt annorlunda och speciellt för här påverkas inte healingen alls på samma sätt av healern eftersom healern befinner sig i ett annat medvetande och inte är medveten om vad som sker under healingen.

Jag själv jobbar som sagt vad med reiki,Andlig healing och trance healing och har fått uppleva det vi säger mirakel under healingen oavsett vilken metod jag använt mig av.
Så ingen skillnad i resultat oavsett vilken healingform jag använt mig av.

Vi hade under en tid en healing cirkel där alla oavsett healing form var välkomna att öva på sin healing och där vi fick möjlighet att prova på olika sorters healing.

Men det absolut starkaste jag fick uppleva var från en kvinna som kom till cirkeln och ville prova detta med healing hon hade ingen erfarenhet överhuvudtaget av healing hade ingen aning om hur man skulle göra.
När jag bad henne lägga sina händer på klienten och be om hjälp om healing tlll klienten så kunde jag se ett enormt ljus sken och få uppleva en av dom mest fantastiska healingsessioner jag varit med om.
Fick vid ett annat tillfälle själv healing från denna kvinna och det var så otroligt starkt och helt underbart och hon visste överhuvudtaget inte vad hon gjorde eller hade ngn erfarenhet eller gått någon kurs i healing.

Så som min lärare säger Kiss Keep it Simpel Stupid.

Man behöver inte göra det svårare en vad det är och komplisera saker och ting utan håll det enkelt.

Fast där har jag sett en stor skillnad mellan healingformer där man utövar ritualer och cermonier och krånglar till allt i onödan men inte att det påverkat resultatet.
Av dom olika Healingmetoderna jag provat så är ju den Shamanska Healingen väldigt kompliserad.
Med så många sermonier och ritualer sist när jag fick shamansk healing så tog healing sessionen 3 timmar.
Ritualer och sermonier i 2 timmar och healing i en timma.
Det är bara att krångla till saker och ting det funkar lika bra med Selleri.
Lasse

Anna-Helga
0

Är det inte så att det handlar mycket om vad "vi som verktyg" är mest bekväma med kanske?

[GunillaF]
0

Tack för en bra artikel.

Som du skriver behöver det inte vara så invecklat och ta så väldigt lång tid.

Jag brukar bara sätta mig ner, öppna upp mig och be mina healingguider om hjälp att heala. Sedan skickar jag kärleksfulla tankar till det ställe/de ställen som den jag ska heala, har besvär på/i.

Det behöver inte ta mer än 10-15 minuter och det brukar ge bra effekt.Glad

Indiania
0

#0 Själv har jag gått både Reiki 1 och Reiki 2. När jag ger reiki har jag mitt eget race, jag använder inte alla ritualer heller vid distanshealing men får alltid den rätta värmen i mina händer. Har även gått andlig healingkurs och det blir en slags kombination för mig.

Det är ju rena energier från samma källa så jag tror att syftet blir som det skall om man har den känslan med sig.

Jag har fått både reiki och andlig healing, tonhealing också som var helt underbar.

Den starkaste av alla healingbehandlingar jag fått var shamanhealing från en man från Inkafolket.

Jag tänker så här att det är individuellt vad som är bra för olika individer, det som passar den ene kanske inte passar den andre.

Kan du inte berätta lite om transhealing och vad som är så speciellt med den formen av healing?

Vänligen Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

tarotlasse
0

Trance Healing är när Healern försätts i ett annat medvetande och låter Healing guiden och Andevärlden arbeta genom healerns kropp.

Som Healer så är du helt borta och är inte medveten av vad som sker under healingen.

Man kan beskriva det som att man somnar och vaknar upp när det är klart så man lånar ut sin kropp för att andevärlden  ska kunna jobba med så lite påverkan som möjligt av dig som person.

Det är en helt underbar healing som är ren från healerns egna logiska tankar och påverkan.

Även om man inte kommer i från det helt och hållet eftersom det går i genom healerns fysiska kropp och hjärna så är det det närmaste man kan komma andevärlden.

Lasse

[Spanaren]
0

#0 Så rent och kärleksfullt du har skrivit dina ord

och jag tar med mig allt till mitt eget hjärta … tack  

Jag har ingen utbildning alls utan jag tror och litar helt på mitt eget hjärtas kärleksfullhet. Det ska vara enkelt och fint med att ge och få, så varför krångla till det Flört

/kram Spanaren

snoflinga
0

Hej Lasse :)

Kul att läsa om dina erfarenheter! Jag fick en liten AHA-upplevelse över det som Tunridan skrev häromdagen, att om hon försöker ge av allt vad hon bara kan så att hon slår knut på sig, då fungerar det inte. Det är ju så jag gjort när jag försökt med hästen. När jag läste i den tråden blev det så uppenbart att det "bara" är att öppna kanalerna och låta det flöda, så nu ska jag prova det i stället, men det blir svårt att inte vilja så mycket, för jag vill ju så gärna hjälpa min pålle… Det är ju dock perfekt för mig att träna på honom, ingen prestationsångest som när man har en människa att öva på, som förväntar sig att det ska hända något :)

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Soffe
0

Jag upplever ingen direkt skillnad på de olika healingformerna. Iofs har jag mest erfarenhet av Reiki, men har även provat ge Silver Violetta Flamman. Men allt beror på hur jag som healer och klient samarbetar o så. Det är min tro.