Healing iFokus

Healing

Läst 761 ggr
[Spanaren]
0

God morgon 16/3

Men hallå där ute i etern Tungan ute

Sol och kalla morgnar, men mitt på dagen är det ljuvligt. Som igår endast några grader kallt och en ljuvlig sol.

Vårvintern uppe hos mig är mer än underbar och alla skoterspåren kan bära mig och vovven ut till nya outforskade gömmen Flört 

Hoppas att du hittar dig ett guldkorn i vardagen för att spara till ett senare tillfälle /kram Spanaren

Loet_old
0

God morgon Spanis och alla andra.

Javisst, vårvintern är den bästa tiden på året.en årstid då mycket händer och sker.

Ha det bra dag och låt solen förgylla allt ni tar er för!

nillanb
0

Godmorgon allesammas !

-10 och en härlig sol !

Jag tror att förmiddags kaffet bör intas på trappen i solskenet!!!

ha en fin dag

snoflinga
0

Tack spanis, ska leta efter guldkorn i dag Skrattande

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

[GunillaF]
0

God morgon på er!

Jag hoppas solen skiner på oss alla idag!

majlar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon Spanaren och alla andra , en ny dag att vara i.

kram

Elpida
0

God morgon!

Det är inte så svårt att stiga upp när vårsolen lyser från klarblå himmel =)

Ska bli spännande att se vad denna dagen kan erbjuda, jag är iaf redo för några guldkorn!

Trevlig tisdag till er alla!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Anna-Helga
0

Härligt vårväder även här! Kram och ha en fin dag alla!

Indiania
0

Godmorgon på er!

Det är strålande sol och livet känns lätt Glad Jag tar emot guldkornen med öppna armar, försöker ge några guldkorn i dag också!

Låt solens strålar värma er Kyss Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

Hoppfull
0

Här är det solsken ända från tidig morgon idag! Glad

Ska samla ihop lite kraft och gå ut en sväng och njuta sen!

Ha en bra dag alla!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

JILE
0

Godmorgon kära vänner…

Ska tänka på detta med guldkornet Spanaren.

Här kommer lite visdomsord från www.kostkoll.se

Veckans Visdomsord: Visdom är att förstå att det lilla är lika viktigt som det stora… Om livet gav dig en chans att misslyckas, vad skulle du då välja att göra?

Ha en härlig dag i solen,

Kram Jile

[Spanaren]
0

#10 Den var tänkvärd … verkligen tänkvärd … vad skulle man välja?

Något litet som var viktigt i det stora Alltet/kram Spanaren

JILE
0

Ja Spanaren vad skulle man välja..lite svårt faktiskt.

Hoppfull
0

Jag tror inte riktigt att jag förstod den… om livet ger mig en chans att misslyckas… ska jag då välja något att sikta in min på att misslyckas med redan från starten?

snoflinga
0

Jag tror jag skulle välja att starta ett stort räddningsstall för djur, särskilt hästar förstås, men även alla andra djur. Men, det skulle vara riktigt stort och fint och fräscht och erbjuda bästa möjliga vård och omsorg.

#13 Jag tror det var att om man fick en chans att göra något, och om man misslyckades skulle det inte "gällas", alltså det skulle inte göra något om man misslyckades, inget skulle hända.

Hoppfull
0

#14 Aha, men det gör det väl aldrig?? Om man inte går i personlig konkurs och har en massa skulder, men det överlever man ju det med…

Men då skulle jag vilja prova på att bo utomlands en tid. Det funderar jag ju på att göra hur som helst men ändå…

[Spanaren]
0

Nej, #14 och #15 läs om #10:s citat igen och då ser ni vad det står … vilket misslyckande skulle ni då välja Flört

snoflinga
0

#16 Hjälper inte, jag förstår inte ändå Skäms

[Spanaren]
0

Som jag förstår det så ska vi välja bort ett av våra misslyckanden, vilket skulle vi då välja?

Givetvis ett litet misslyckande men vilket, för allt har ett värde i det stora hela.

Ps Så har jag uppfattat det Flört

Hoppfull
0

Men det är ju helt meningslöst att fundera över misslyckanden man redan gjort och gått vidare ifrån…

Tror det avses något annat…

Klurigt det här Tungan ute

snoflinga
0

Om jag fick välja bort ett misslyckande skulle det vara att låta fölisen korrigeras med specialskor i stället för operation, men sånt kan man bara veta i efterhand, allting är lätt med facit i hand och vi valde det vi trodde var bäst (och än i dag vet vi ju inte om operation hade gjort saken annorlunda).

Anna-Helga
0

Målet är ingenting, vägen är allt… Glad Misslyckandena är viktiga pusselbitar, så erbjuds man ett misslyckande av livet är det bara att tacka och ta emot? Så tolkar jag det hela… Att man drar viktiga lärdomar av allt är poängen liksom… Obestämd

Hoppfull
0

#21 Så är det givetvis… men man väljer ju inte att medvetet misslyckas, just i syftet att misslyckas… för då lär man sig väl inget? Det är ju när man satsar och misslyckas som man lär sig viktiga saker eller? Det är därför formuleringen känns så bakvänd för mig.

[Spanaren]
0

Nej, jag håller med # 22 av misslyckanden så lär vi oss något, så allt ska vandra hand i hand och därför är det svårt att välja bort ett misslyckande.

JILE
0

Oj det blev tokigt med mitt visdomsord..vet inte riktigt jag heller hur jag ska förklara. Kanske bäst vi tolkar som vi vill ..Flört

Kramiz

Anna-Helga
0

#24 Hur menar du då, gör ett försök och förklara? Glad

Det är ju kanon att man kan tolka som man vill också! Vi tar väl till oss det som vi behöver det kanske?

En viktig sak tycker jag är att man inte känner sig dum för att man tolkar annorlunda, eller att du JILE känner att det blev tokigt för att tolkningarna spretar… Cool

Jätteintressant tråd! Fortsätt gärna fundera och spekulera!!!!

JILE
0

Ja jag tänkte att det lilla är lika mkt värt som det stora , som det stod.Så om man får välja ett misslyckande är ett stort misslyckande  lika mkt värt som ett litet misslyckande..men nu kanske jag är ute och cyklar. Är inte så duktig på att tolka….

Anna-Helga
0

#26 Ja just det ja… Glad Men vad väljer man då, det lilla såklart? Eftersom detär lika mycket värt, men antagligen mindre smärtsamt?

Fast det är ju sällan man får välja, då skulle man kanske inte misslyckas alls? Tungan ute

Loet_old
0

Tänker många bäckar små leder till stor å.

Indiania
0

För mig är ett misslyckande positivt för jag har lärt min något av det.

Tycker så här också för att bli lite ödmjuk behövs lite motigheter för det blir ju livserfarenheter att ta vara på. Även om det känns jobbigt när det inträffar så kommer det i regel något gott ur det hela. Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Hoppfull
0

Fniss, nej det blir ju en intressant diskussion när vi hjälps åt med tolkningar.

För min egen del så lyckas jag inte få till en tolkning som känns bra utan det känns som om jag inte förstår och då kan jag inte riktigt släppa taget… Oskyldig

Anna-Helga
0

#30 kanske kommer inatt i sömnen? Tungan ute

Hoppfull
0

Kanske, man kan ju alltid hoppas! Glad

snoflinga
0

#32 Sanningen ligger i betraktarens öga :) Så det är du som bestämmer hur du vill tolka det ;)

korseett
0

utan att misslyckas lär du inte lära dig något. Att välja att misslyckas är inget man i normala fall gör utan alternativet brukar vara att välja att lyckas. Men att få den funderingen om vad jag skulle välja att misslyckas med- ja då får jag nog leta i min egen historia eftersom konsekvenserna av ett misslyckande kan man inte förutse. Jag skulle inte vilja vara utan mina misslyckanden för utan dom skulle inte jag vara jag. Bara en dryg en som aldrig haft motgångar haha.

majlar
0

Att lyckas är konsten att misslyckas utan att det märks.

Anna-Helga
0

#34 Det var verkligen sant!