Om att skicka ljus/healing
Bara undrar, om jag skickar ljus eller healing när jag har ont någonstans, är det någon risk att jag överför min smärta på den jag skickar till - eller ser guider/andar/änglar/universum till att bara den goda energin kommer fram?
Har man huvudvärk är det ju inte läge att skicka, då känner man ju sig inte i form, men vid andra fysiska smärtor kan man ju ändå känna sig i balans nog för att sända?
Tolkas smärta alltid som en obalans förresten, har ju läst det förut, men jag tycker inte att det känns som att det påverkar ens andliga förmåga, även om allt hänger ihop så känner inte jag att jag är "sämre" på att vara andlig när jag har ont någonstans än om jag inte har det.
Allhealing skrev någon gång att man skulle själv vara i balans innan man hjälper andra, och det låter ju väldigt rätt, men samtidigt känner jag att en smärta inte nödväntigtvis måste vara en obalans?
Förstår ni mina tankar eller flummade jag till det nu?
/Snöflinga
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.
Det kanske beror på vilken typ av healing det handlar om? Många healers jag läst om har själva haft reumatism eller andra besvär (och inte kunnat bota sig själva). Jag vet inte hur det fungerar, men kan de hela andra borde du väl också kunna det? - speciellt om det inte känns fel. Men är du osäker är det nog bättre du frågar dina hjälpare först. Hoppas ditt onda går över snart.
Det handlar om att må bra psykiskt, negativa energier är aldrig bra när man ska heala på andra. Sedan om man har huvudvärk så är det kanske inte läge att heala eftersom man inte orkar ta sig an sin klient på ett bra sätt.
Allt som inte är i balans är i obalans. Smärta är absolut en energi som inte är i balans.

# Jag har värk i kroppen dagligen, och hur många av oss har inte det?? Då skulle inte någon av oss kunna skicka healing, hur många människor är alltid helt i balans? Det fina med healing är ju att när du skickar healing till någon annan får du ju lite själv på köpet. Jag är helt övertygad om att änglar/guider ser till att det goda man skickar ut kommer fram - som enbart goda energier, så skicka på du Snöflinga. Man kan inte skada någon när man skickar ljus och värme - det är jag övertygad om! Sedan ska man naturligtvis må bra i sig själv när man skickar - alltså vara harmonisk - annars är det ju svårt att koncentrera sig..=)
Det är iaf min personliga åsikt ;)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
#0 Följ din magkänsla,vad som känns rätt för dig.Elpida du har en poäng i det du skriver.

Jag håller med allhealing #3.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#3 konstaterar bara att all smärta är en obalans, och det är det ju… vad skulle det annars vara? Allt som inte är i balans är obalans naturtigtvis!

Jag håller naturligtvis med om att kroppen är i obalans när man har värk - men inte att det skulle hindra en från att skicka healing…
"Du har alltid två val"
Det finns bara en obalans i människan och det är egot. Egot är inte människan men eftersom vi identifierar oss i mindre eller större utsträckning med egot så väver vi i samma sekund ihop egot med den vi egentligen enbart är.
Detta gör att egot ofta/alltid är med i det vi gör. Gör vi då healingen för att vi verkligen vill ge healing eller är egot en del av healingen om än så liten? Om healingen är en del av denna process så blir det automatiskt en obalans i det vi gör.
Det finns inget fel med att ge healing även fast vi är i obalans eftersom det inte existerar rätt eller fel i ett större perspektiv. Dock blir det en obalans som levereras när det sker även från egot.
Eftersom det inte är så lätt att skilja på egot och oss själva så gör det ingenting om man gör healing även fast egot är med. Det är tanken som räknas, dock kommer healingen inte att bli lika stark eftersom den är obalanserad. Är energin obalanserad så kan den faktiskt skapa mer kaos än det var innan hos mottagaren speciellt om det finns rädslor inblandade från givaren.
Ofta är även mottagaren försedd med ett ego så det finns liksom ett antal nivåer som healingen sker på alltifrån väldigt obalanserade till betydligt mer balanserade nivåer.
Jag upplever att när jag skickar healing till någon så healar jag mig själv samtidigt.
Och det kan ju inte vara fel.
Det är kärlek man skickar till den man healar och äkta kärlek kan väl inte vara i obalan! Eller?

#9 precis så där upplever jag det med!
Jag har fått behandlingar av olika slag inklusive healing där jag väldigt tydligt känt att personen som behandlat haft obalanser som påverkat healingen.
Min erfarenhet har varit att det handlat om att man vill hjälpa för att själv känna sig duktig och kunna lösa andras problem, och när då healingen (behandlingen) inte fungerat (för så har det blivit för mig när jag fått den typen av behandling) så har behandlarna blivit irriterade och menat att det varit fel på mig eftersom en healare aldrig kan ha fel eller göra fel.
Givetvis agerar då även mitt ego eftersom någon försöker tala om för mig att min egen magkänsla är fel… och säkert påverkar även det hur healingen tas emot.
Däremot när jag mött behandlare med mindre egoistiska motiv har det fungerat klockrent!

#0 Då tror jag att du fick svar snöflingan - för jag antar att det inte är egot du hade ont i =)
"Du har alltid två val"

#12 Nä, det var inte egot :) Och i dag är jag så bra, det är som en bedövning har lagt sig över ryggen igen, felet finns kvar, jag kan fortfarande inte göra vissa rörelser, men det gör inte ont (konstigt förklaring va??)
Nu blev jag dock rädd för att jag kanske skickar dåliga energier ändå? Hur vet jag att jag är i balans? Jag tycker själv att jag är i balans men jag är bara en människa och som människa har man brister…
#10 Jag är helt inne på din linje Gunilla, tack för ditt inlägg 
" Var nära naturen - var när dig själv "

#14 Ja, det låter bra
Nu när jag funderar vidare så tror jag inte att jag tex skulle skicka ryggont till min häst om jag sände honom ljus nu, det var bara en tanke som slog mig.
(Försökte för övrigt få honom att förstå att jag hade ont i ryggen häromdagen för att göra honom extra försiktig, men det blev tvärtom i stället, och han blev rädd när jag fick ont - väldigt logiskt egentligen, men jag hade hoppats på lite mer förståelse från honom
såg framför mig hur han skulle bära mig försiktigt genom skogen, men sådan är inte hans läggning)
Ibland inbillar jag mig också att smärta kan hjälpa en att bli mer andlig, att man liksom får mer kontakt med sig själv pga smärtan (och ibland helt tvärtom).
#15 Du skriver så här:
Ibland inbillar jag mig också att smärta kan hjälpa en att bli mer andlig, att man liksom får mer kontakt med sig själv pga smärtan (och ibland helt tvärtom).
Jag förstår vad du menar där, du kan komma mer i kontakt med dig själv om inte smärtan är för stor för du orkar bara med dig själv just då du ger dig själv större utrymme att vara i kontakt med ditt inre ljus. För ur mörker kommer ljus om du förstår hur jag menar?
" Var nära naturen - var när dig själv "

Nej du ger inte ngn annan dina smärtor om du skickar healing.
Men är personen öppen och finns bredvid dig så kan den ju själv känna av dig och dina smärtor med sin intuition men inte ger du dom det.
Det är ju inte du och din fysiska kropp som ger ngn healing du är bara ett verktyg som förmedlar healing energien så den kommer rätt.
Själva healingen kommer från våra andevänner och som jag säger det healingteam som finns med oss.
Andra säger att det är universums energie men hur som helst kommer inte healingen från dig själv.
I sådana fall vore distans healingen omöjlig om det vore du som gav healingen utan healingen kommer från våra vänner på andra sidan.
Så du behöver inte ens vara närvarande utan det räcker du ber om att healingen ska ges till någon så börjar ditt healing team börja jobba med den personen oavsett var denna person befinner sig.
Visserligen kan man ge av sig själv men det märker man snabbt för det är inte alls den starka energien som kommer från våra vänner från andra sidan.
Plus att du märker hur det tar på dig för det är fruktansvärt jobbigt att ge healing från sig själv.
Vi brukar lägga in detta som en övning på våra healingkurser för att man ska kunna känna skilnaden.
Lasse

#17 Tack för informationen! Intressant läsning och jag tror att övningen du skrev är jättenyttig, då känner man verkligen skillnaden!
/Snöflinga
"Det är ju inte du och din fysiska kropp som ger ngn healing du är bara ett verktyg som förmedlar healing energien så den kommer rätt."
Tack Lasse för dessa ord, precis så upplever jag det också. Jag har haft många funderingar själv om detta med kroppen och healing, eftersom jag har vissa fysiska besvär.
Länge trodde jag att jag "måste" bli helt frisk i kroppen först innan jag kunde ens utföra healingarbete.
Men. Egot i oss vill gärna identifiera sig endast med det fysiska, det som finns på ytan av tillvaron, med sina tankar, och tro att det är "jag" som gör det.
Det funkar inte för mig med healingarbete om jag inte tar ett steg åt sidan först och låter andarna vägleda mig, slutar "bry mig" om hur det ska gå till, om det kommer funka, slutar oroa mig över det hela. Låta det vara som det är, göra det jag ska och ha tillit. Punkt.
Om jag ens har en tanke om att jag vill bli bekräftad genom healingen, vara duktig eller vill hjälpa så mycket att jag slår knut på mig själv, så funkar det inte. Då kan jag lika gärna gå och göra något annat istället.
Andarna vet och ser mer än jag. Och de bryr sig inte om ifall min kropp är skruttig eller ej. För de vet och det gör jag med, att jag är så mycket större och mer än den fysiska kroppen. Så det enda som kan krångla till det, är jag själv, d v s mitt ego.
Dessutom; detta med sjukdomar kan ha en karmisk orsak också vilket kan betyda att man som healer inte kan heala sig själv, det kanske inte är där man ska lägga sitt fokus…
Det är ju verkligen olika för oss alla, vi har alla en egen väg att gå, det finns som jag ser det ingen "mall" för detta som gäller för alla.
Verkligheten är bra mycket större än vad någon av oss kan förstå, vi kan inte överse allt eller förstå hur allt hänger samman alltid…

#19 Precis så!
Nu finns det tyvärr en hel del healers och andra behandlare som faktiskt jobbar väldigt mycket utifrån att bli bekräftade själva och sådan healing är, enligt min erfarenhet, inte särskilt bra alls.
Jag har träffat på det vid upprepade tillfällen och varje gång blivit hårt ansatt av healern/behandlaren då jag ifrågasatt deras "slutsatser".
Man säger alltid att healingen är ren och aldrig kan bli fel men jag håller inte med om det fullt ut.