Dagens ord 16/3
Äkta är den sorg som tar sig uttryck
utan vittnen.
Martialis
Så sant!
Sant!
Jaa !!!
Visst är det så. Det är skönt att gråta ibland och trösta sig själv, i sin ensamhet.
Det är både sant och befriande! Tack Spanis för bra ord! Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "

Ja det är sant!
Men även tror jag att det är viktigt att vi kan visa sorg i det öppna. Vi är ganska dåliga på det i vårt land. Sorgen ska gömmas undan och man ska skyddas från så starka känslor… det anses lite "fult" att vara känslomässig i Sverige, oavsett om det gäller ilska, sorg eller stor glädje. Känsloyttringar ska kontrolleras och kanske helst ske hemma på kammaren 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#6 Mycket sant i det du säger men många fäller krokodiltårar för att få sin vilja fram genom att gråta 

#7 Ja och det är riktigt trist och förstör för äkta känslor. Har sådana krokodiler i min familj 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Och jag blev påmind om att jag kanske måste gå på en begravning snart, på sambons sida för en person jag aldrig träffat eller knappt ens hört om… Blir astufft, jag klarar nämligen inte begravningar och gråter hysteriskt bara av att vara där, vilket kan bli fel när man inte ens träffat personen, men vad göra? Jag är en sån där person som är jätteblödig, bölar nästan lika mycket på bröllop, bölar till Lejonkungen på TV osv, en riktigt superblödig person är jag
Kanske blir det bättre med åldern… Man kan ju alltid hoppas, för det är så jobbigt att vara så känslig…
Sambon har dock själv fått välja om jag ska med eller inte, känns ju lite sådär men jag vill ju ställa upp för honom så om han vill ha mig med följer jag med…
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.
#9 Gråt du. så mycket du orkar. Det är befriande.
#9 Säger som Majlar det är befriande att gråta.
Vad det gäller din känslighet så kan det vara jobbigt arr vara allt för känslig men det är också en gåva det finns så mycket du kan ta in hos andra individer med dina känslospröt. Du kan ha stor nytta an din känslighet så det finns nog både för och nackdelar med att vara känslig.
Numera känner jag att det är ett plus att vara känslig.
" Var nära naturen - var när dig själv "