Nybakade ord :-)
Aha
10 stycken människor står på olika utsprång längst efter ett högt och utsiktsvänligt berg
Den som står högt uppe på sin platå ser ut och in i olika världar och säger aha är det så
Kliver sedan ned mycket nöjd och belåten över den fina tanken som blottades i ljusridån
Uppfattar med sinnena numera olika saker som har legat så fördolt för sig själv i mörker
Nionde människan når nu sin position efter en liten väntan med att nå till högre höjder
Andas in och ut och tar till sig det fantastiska skådespel som utspelas bland dimväggar
Lockas att tro att det här en företeelse som bara denna människa förundrat känner till
Levande tillståndet blir till att bli något fint som ger en mersmak med att upptäcka mer
Ettan väntade länge på sin tur med att skönja saker efter varje val upp mot bergets topp
Upplever sig väl förbered på att se det som erbjuds honom uppe vid alla vidders vidder
Hela tiden så kommer det nya individer för att ställa sig på dessa representativa avsatser
Varje enstaka tillfälle för varje person så är det lärdom att få höra hur deras aha upplevs
© Spanaren
Ingen som känner igen sig 
Jo jag…..men det vet du redan….
Fantastiskt insiktsfullt…
#2 OG är du här och läser också
tack min vän.
# 3 Så glad jag blir, att du Nillan, har läst mina ord, tack ljuset 
Utan vänner är livet kallt och fruset/ kram Spanaren
Ja, Spanaren! Vad ska jag skriva??
Tack så mycket för att du delar med dig,, ,och visst är det så.
#5 Tack Rore för att du ville läsa mina ord 
Att få uppleva ett "aha" är så stort, åtminstone för mig. Sedan att få gå vidare i sin livsutveckling och nå till ett nytt "aha" det är verkligen värt allt. För det finns ingen ände och inget slut på alla aha:n
/kram Spanaren
Spanaren!
Det är ju det som gör livet magiskt och alldeles underbart!
När Aha - faller på plats och landar inom mig,, så fylls jag på med kärlek och vördnad inför Livet,,, Då känner jag mig så i ett med mig själv.
Sen kommer det ju stunder som ibland käns tyngre och svårare och Aha Håller sig borta,,, jag blir vilsen för en stund,, känslan kan jämföras med övergivenhet,,,,,

Men jag tror att jag i dessa stunder klivit ur mig själv,,, omedvetet eller medvetet,, beroende på vad det är som för stunden blockerar mig..
Kanske har Egot just i dessa stunder,, fått för stort inflytande över mitt sanna varande dessa gånger?
Jag tror att det kan vara så,, för det brukar klarna,, när den tanken slår till.
#7 Fanns inte alla olika livsvinklingar och aha:n så skulle livet vara ointressant och tråkigt
/kram Spanaren
Tack Spanis! Nog är det så alltid vi går från fas till fas och vi behöver hjälp av varandra att förstå
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "