eric pearl
Hej!
Jag är intresserad av att lära mej recconection healing.
Dock står det i schemat att det är level 3 i den stad jag vill gå. behöver man level 1 och 2 innan ni som vet? Har långt till stockholm där level 1 och 2 är.
Är det någon här som gått den kursen? Hur funkar det för er?
Mvh tina
Hej och välkommen hit!
Du kan läsa på länken och som du ser bör man börja med kurs 1 och 2 innan du ger dig in i kurs 3.
Kram Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "
Hej Tina-Stina!
Du måste gå Level I och II innan du går Level III. Du måste även ha fått din personliga Reconnection innan du går Level III.
Jag gick den första utbildningen i Sverige 2008 och jobbade som volontär förra året (och kommer även att göra det i år) och gjorde även en certifiering förra året. Kommer i år att gå utbildningen till Lärarassistent!
Jag kan bara säga att det är det mest fantastiska jag gjort i hela mitt liv. Det är så fantastiskt starka healingfrekvenser och att se människor få en så fantastisk utveckling är underbart. Väldigt många får fart på sin andliga utveckling också.
Har du fler frågor så lovar jag att svara på dem!
Länken till min hemsida ser du i inlägget ovan - tack Indiana!
Lycka till du kommer inte att ångra dig!

Hej!
Du kan ju oftast göra alla tre levels i stöten. Lö-sö går du level 1+2, och må-ti level 3. Har du inte gjort din reconnection redan innan, så kan du kontakta reconnection team i förväg för att försäkra dig om att en av dem kan göra en reconnection på dig lö kväll + sö kväll.:-) (Jag kommer att gå i Kista i vår.)
Live to love. www.spiritinmind.se
Ja visst kan du göra reconnection där under lunchen eller sent på lör eller söndag kväll. Men jag rekommenderar att du gör det innan då det är det största du gör i livet. Det kan vara bra att smälta det. Det är en så fantastisk upplevelse för de allra flesta!
När det görs där är det sena kvällar eller lunchen som går åt och det är intensiva dagar ändå!
Men har man ingen i närheten så är det en möjlighet. Även jag kommer att vara i Kista och hjälpa till under alla 3 nivåerna.
Vi ses där! 
Det är så fantastiska energier när alla samlas!
Hej och tack för svar!
Hmm.. undrar varför de har level 1 och 2 i stockholm och level 3 i göteborg..hade ju varit kanon om dom hade alla klasser i samma stad. både i stockholm och göteborg..har långt till stockholm och dyrt att åka dit!
Eller finns det alla klasser någonstans?
Hade väldigt gärna gått utbildningen!
Anledningen är att Eric Pearl kommer bara till Level I och II och sedan finns chansen att gå Level III i fler städer! Då i mindre grupper!
Du kan se alla städer i världen på Erics officiella hemsida - men i Sverige blir det alla klasser bara i Stockholm!
Så det är Level I, II och III i Stockholm! Och för de som tidigare gått Level I och II kan göra Level III i Göteborg.
Aha: ) Då är jag med!
Lite fler dumma frågor ; ) vad gör man i level 1 och 2 samt 3? hur går det tillväga?
Vad kostar det?

Hej tina-stina!
Jag gick seminariet 2009 och gick allt dvs level 1, 2 och 3 på en gång.
Jag håller med carip om att göra din personliga reconnection innan seminariet så kan du hålla fullt fokus på kursen.
Lycka till!
"Om inte NU........när då?"
"Vad som än händer......så är det OK"
Försvann mitt inlägg igår?
Jag rekommenderar er att läsa mer på Responsability
som är de som arrangerar seminariet i Sverige. Där står all info om priser osv.
På Level I o II (man läser båda ihop) får man lära sig att utöva healingen praktiskt och även lite teori.
På level III lär man sig att utföra Reconnection.
Har ni fler frågor får ni gärna maila mig!
Ojdå! Blev plötsligt 16900 kr…
Får nog vänta ett tag med det
Eller också går du level I o II och tar Level III senare…
Är det meningen brukar pengarna komma, det gjorde det för mig 
Okej!
Ja, jag får se om plånboken blir lite tjockare framöver 
Tack för alla svar!
Mvh Tina
Nånn av er som läst hans bok nyligen?
Läser den nu och kan kanppt lägga i från mig den.
Nånn som vill utala sig om vad de tycker om han och boken?
Hej Emmyjane!
Jag slukade hans bok tyckte mycket om den.
Skall bli behandlad med The Reconnection i slutet av april
Kram Indiania

#14 Jag kan säga att jag läste först boken och efter det anmälde jag mig till seminariet i Kista förra året.
Väl där blev jag klar över att detta ska jag göra! :))
#15 Grattis vännen, för mig blev det en milstolpe i mitt liv!
kramar
Jag har läst hans bok en gång…minns att jag tyckte om..att läsa om hans upplevelser..när allt började..han beskrev sina tankar..och att allt inte var så lätt..i början att förstå…samtidigt så var det glad bok.
Idag vet jag inte vad jag tycker..det verkar handla om stålar hela tiden..seminarium..med flera hundra..sen är alla utbildade av honom i ett nafs i bänkarna.Jag är nu inte så insatt kan ha mssuppfattat allt oxå hur det går till egentligen..

Inte nog med flera hundra personer på kurserna 400 var det i Stockholm sist.
Det är enbart han som kan och får lära ut reconection healing.
Ett rent hån mot andevärlden att utse sig som den enda.
Inom spiritualismen så kan man läsa i böcker redan 1920 om den nya energien och om detta Eric Pearl lär ut i dag som något helt nytt.
Du behöver inte heller betala hutlösa priser för att bli intierad andevärlden delar med sig av denna energie till alla helt gratis inte enbart till dom som betalar Eric Pearl för en Reconection.
Andevärlden gör ingen skillnad i energien om du jobbar med andlig healing reiki healing eller reconeetion healing samma källa vilket du en använder dig av.
Men han är en smart marknadsförare som får hans bank konto att växa lavinartat. 'Han gråter knappast när han går till banken.
Lasse
18
Ja ibland har jag funderat på det där..att det bara är HAN som får lära ut..lite som om att han har fått godkänt från Patent och Registreringsverket..kan iof heta något annat idag :)
Men bara tanken..att andevärlden skulle ut se just en endaste till att lära healing intresserade i hela världen..healing..jaa alla får ju tro på det som dom vill då..men främmande är det ju för många av oss.Som sagt var
Jag vet ju inte vem han är o varför det är så viktigt för honom att få vara den ende då.
Att tro sig ha patent på en vacker energi värld..
Pengarna styr..

Bra att få lite mer insikter och åsikter. Har inte kommit till den delen om att bara han får lära ut, tycker annars hela boken säger tvärtemot att man har det själv i sig. Men som sagt har inte läst färdigt än.
Har fastnat på avsnittet när han förklarar vad energi och dna är och det känns lite på för hög nivå för mig. Men jag är inte heller så nyfiken på att förstå allt, vill ha lite magi kvar i världen. Jag är en enkel människa.
20 Man ska ändå alltid välja sin egen åsikt -vad som känns rätt för en själv.
Jag kan oxå tycka att boken är han..fin bok
Det är konstigt att det inte skall gå att respektera varandras åsikter när det gäller healing?
Var och en måste få tycka det den vill utan smutskastning tycker jag.
Vad är kärleken till varandra värd annars. Diskutera går det att göra men på ett bättre sätt utan att racka ner på varandra eller hur?
Ingen är mer värd än någon annan vi är lika på det viset. 
Kramar Indiania
Rätt Indiania!
Jag har gjort MITT val med MINA pengar så jag ska gå Erics kurs i april. Ska bli så spännande och det är JAG som bestämt det.
Vet åsikter om Eric Pearl som en lycksökare, men det är ju bara att strunta i att själv lägga pengar på det och hitta egna vägar. Jag har läst och pratat med flera som gått hans kurs och det är det bästa dom gjort. Kan naturligtvis inte svara för ALLA nån är säkert missnöjd det är det alltid. Men jag ska testa ivarjefall och i sämsta fall har jag förlorat 6.000 för inget eller så når jag nya faser i min andliga utveckling.
Ha det gott alla och kom ihåg respektera varandra, kärleken är störst utan egot:)
Kramisar Stormvind
Kan också bara säga att det är ens eget beslut att lägga pengarna på kursen - det kan ingen annan göra åt en!
Själv är jag av den åsikten att all healing kommer från samma källa - men jag tycker också att bara för att den kommer från samma källa så är inte all healing samma sak! Precis som radiovågor så finns det energifrekvenser - och reiki healing och andlig healing är andra frekvenser än reconnective healing enligt mina egna upplevelser och erfarenheter…
Som jag skrev i en annan tråd här på forumet - jag hade väldigt många förutfattade meningar om hur liten chans det skulle vara att healingbehandlingen jag fick av Björn för ett år sen skulle kunna påverka mig ens i närheten av allt annat jag upplevt i healingväg… Ända blev det den starkaste upplevelse av healing jag någonsin haft!!!
Hur är detta möjligt om det inte rör sig om en healing som skiljer sig från andlig healing och reiki healing som jag både gett och fått i mängder…?
Sen håller jag med Indiania om att vi måste få ha vår egen tro och uppfattning om alla healingvarianter som finns utan att känna oss som blåsta för att vi betalar såna mängder med pengar till Eric Pearl och alla andra som vill tjäna en hacka på "sin" healingvariant! Jag respekterar de som är emot Eric Pearls pengahunger - samtidigt önskar jag att bli respekterad för att jag tror på en annorlunda variant av healing som kallas Reconnective healing…
Healingkram, Rickard

Hej Stormvind jag vet inte vad du har för förkunskaper sedan innan med Healingen.
Men har hör flera bekanta som också gått Kursen för Eric.
Där dom som redan haft andra healingformer i grunden och gått andra kurser hade ut betydligt mer en dom som alldrig gått en healing kurs innan och dom var jätte nöjda.
Dom som alldrig gått någon healing kurs innan och var nya med healingen hade svårt att hänga med och förstå under kursen och där har jag hört flera som blivit besvikna.
Så det är lättare att hänga med om man har lite kunskaper med sig från början.
Kan även vara bra att få lära sig den Svenska lagstiftningen och vad vi healer får och inte göra här i Sverige vilket inte tas upp på Erics kurser.
Lasse
Vad får vi inte göra som Eric missar?
Har gjort lite spirituell healing, ( med resultat för vederbörande som fick behandling), och kurser i andlig-personlig utveckling osv…..Jag mår så fantastiskt bra idag mot innan jag började vandra på denna väg!
Alla har vi varit nybörjare någon gång och tänk vad trist om alla skulle välja samma väg. Då skulle ALLA fruntimmer vilja ha min man
eller ALLA män MIG

Ha det gott alla, jag avslutar min diskussion här och nu med stor respekt till Er alla och envar över Era val i livet.
Kramisar/Stormvind

Jag tror inte att man ska problematisera det här så mycket. Är det meningen (=känner man sig manad och har möjlighet) att gå Eric Pearls kurs eller någon annans, så ska man ta chansen att göra det. Det kommer isåfall sannolikt att bli jättebra! Det handlar inte om hjärnkirurgi, det handlar om att påminna oss själva om den gudomliga kraft vi alla har tillgång till, eller hur?
Vi ses i Kista, stormvind!
Live to love. www.spiritinmind.se

Ja du det är mycket vi inte får göra här i Sverige.
Vi har Alternativvårds lagen som gäller för oss som jobbar med healing och där finns det en rad sjukdommar vi inte får ge healing till.
Man kan till och med bli dömd till fängelse för att ge healing till en cancersjuk person.
Eric talar också om att ge healing till HIV personer vilket också är förbjudet enligt Svensk lag.
Vi får inte heller ge healing till barn under 8 år här i Sverige Eric Pearl har kurser där han tar emot barn under 8 år vilket är förbjudet i Sverige.
Han har Familje kurser där hela familjer kan gå kurs i Reconection och även barn under 8 år får gå dessa kurser.
Lasse
Varför får man inte ge Healing till canser och hivsjuka?

#22 Kram!
# 24 Tack Rickard för en spännande behandling och att jag fick vara en del i din upplevelse! Jag är tacksam att jag fick vänta på din åsikt tills dess du fick en egen upplevelse av healingen jag jobbar med.
Jag vill också säga att det betytt mycket för mig i mitt fortsatta arbete och jag sätter stort värde på dina synpunkter.
#28 Jag håller med dig. Fokus på det jag vill och känner är rätt för mig så är det vad jag får mer av i mitt liv.
Jag tycker om ditt val av ordet "påmind". 
Enligt mig kan vi redan allt och vi lär oss egentligen ingenting utan vi blir påminda om den kunskap vi redan har.
Nu ska ni inte tro ett dugg av det jag sagt för det är MIN sanning och min vetskap.
kramar
Björn
#31 - Tack själv Björn för den mest fantastiska healingbehandling jag har fått! Klart du inte kunde fått veta om alla mina fördomar förrän efter behandlingen - de hade, likt vissa besserwissers, kunnat förstöra den fina tillit du har till din förmåga att förmedla Reconnective Healing!
Sen dess har du gjort enorma framsteg inom området - och även på andra områden som hjälper inte bara dig utan även oss i livet… 
Det du sen skriver om Din Sanning skulle jag vilja förstora till att gälla även inom alla andra områden - även jag skapar Min Sanning, oberoende av vilken sanning någon annan har inom ett givet område…
Kram Rickard

# 30
Lagen tillkom när det var så många svårt sjuka som blev utnyttjade och lurade av oseriösa personer.
Där man i vissa fall tog över hundra tusen kronor för att behandla cancersjuka och andra svårt sjuka personer.
När man som svårt sjuk och kanske fått en dödsdom på dig så är det många som griper efter minsta lilla halmstrå för att få hjälp.
Bland annat hade vi en klinik här i Helsingborg som vände sig till cancersjuka för alternativa behandlingar döär man tog sanslöst betalt och där det visade sig röra sig om rena lurendrejeriet.
Plus ett flertal andra fall därför lagen kom till för att skydda svårt sjuka för att bli lurade av lurendrejare.
Det är ju inte enbart healing lagen gäller utan för all alternativ vård.
Och lagen innefattar en hel del olika sjukdommar och tillstånd.
Denna lagen ska man känna till om man jobbar med alternativ vård och ska finnas med på en seriös kurs.
För du riskerar faktiskt ett fängelse straff om du bryter mot denna lag och då hjälper det inte att säga att man inte kände till den.
Lasse
Nej det skadar ju aldrig att vara påläst och medveten om lagar.