Dagens ord 13/3
Dena sanna kärleken liknar cirkeln,
och cirkeln den har inget slut.
Ryskt ordspråk
Tack Spanis!
Mycket vackert ordspråk och visst är det sant !
Tack Spanis 
Tack Spanis! Så vackert beskrivet!
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
Åh det var fint!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Tack för den Spanaren. Kärleken är evig. Du har så rätt.
kram

Härligt! Tänk att djuren ser allt i cirklar, därför är de inte så hysteriska som vi över tiden, för dem är det inte ett streck som för oss - det är det som gör oss så stressade (även om tiden inte har med kärleken att göra, så är det ett liknande exempel).
Om man ser tiden som ett streck med en början och ett slut, då blir man så stressad av att hinna leva det och i den stressen förlorar man förmågan att leva i nuet.
Jag såg en gång en hund på TV, han hade en boll som han släppte längst upp i trappen, och sedan jagade han den nedför trappan. Jag lyckades helt oförberedd snappa upp känslan hunden hade i det ögonblicket och den är svår att beskriva i ord, men för honom var just det ögonblicket bara han och bollen och skär lycka. Att se bollen studsa nedför trappan, att jaga den i samma nu, var för honom lycka. Tiden fanns inte i ögonblicket, han levde i nuet. Jag tror att medvetandet om tiden är det som gör oss människor så illa, det är det som gör att vi har så svårt att vara lyckliga, vi blir stressade av tiden. Tänk om vi aldrig uppfunnit sätt att mäta tiden, så mycket bättre världen hade varit!
/Snöflinga - som spårade ur lite från ursprungsinlägget
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.