Healing iFokus

Healing

Etikettermeditationavslappning
Läst 5672 ggr
Indiania
0

Kraftdjur

Jag blev inspirerad av Anna-Helgas kraftdjur.

Så jag testade vad mitt kraftdjur var nu och fick till mig ett lejon.Innan har jag haft en tiger i flera år.

Vad är ditt kraftdjur?

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

Anna-Helga
1

Härligt Indiania! Ja, Varg tror jag ju… Glad

korseett
0

ja när jag fick en kanalisering och en auratavla gjord så hade jag tre kraftdjur. krokodil, alligator och fiskmås. Har ingen aning om jag har dessa kvar eller om det bytts ut.

[yodhe]
0

Här är en bra sida för detta…

http://www.spadom.se/kraftdjur.htm

[rore]
0

´Gjorde en förfrågan till mitt inre i dag på eftermiddagen och ur mörkret bakom mina ögonlock,  framträdde ett rådjur, en varg och någon slags rovfågel,, sen slog logiken in och jag tänkte att jag nog bara hittade påSkäms.

För inte kan man väl ha så många kraft djur? Tänkte jag med mitt automatiska tänkande.Förvånad

Men bilderna var så levande och inlevelsefulla, så jag tror nog det ändåFlört.

[yodhe]
0

Hej rore!

Klart du kan ha så många kraftdjur, dom finns för dina behov och olika tillfällen.

Anna-Helga
0

#3 Där blev det Hackspett minsann! Glad

Hackspett: Kontakt till jorden, varning, profetia, förmågan att se dolda mönster, förstår rytmer och cykler, att arbeta sig fram till sanningen.

[rore]
0

Hej yodhe!

Mmm, jag tänkte det sen,, nu för en stund sedan när jag skrev det.

Märkligt det där,, med automatiska tankar som hämmar och bromsar in,,,

Tack!

[yodhe]
0

Här är en annan länk som mer säger något om djurens betydelse..

http://www.gronadraken.com/hexagon/id40.html

[yodhe]
0

# 6 Den var ju bra!!Flört

#7 Vad skönt det är när allt klarnar!!Glad

Anna-Helga
0

#9 Ja absolut!

[GunillaF]
0

#3 Jag fick det här:

Älg: Färd till eller från själens värld, att finna delar av själen som varit gömda, styrka, visdom, kontakt med de äldre, bygga självrespekt.

Jag är glad att jag slutat jaga älg då. För inte kan man hålla på och skjuta sina kraftdjur!Tyst

Indiania
0

#11 Nej det kan du ju inte göra! Flört

[yodhe]
0

# 11 Näe du, det smakar nog inte gott…??Förvånad

majlar
0

Jag har fått till mig för länge sedan att Örnen är mitt kraftdjur.

Loet_old
0

Har alltid känt att tiger har varit mitt kraftdjur,ibland en havsörn.

JILE
0

Ja idag fick jag vit häst : lovar att alla resor korta som långa skänker glädje.

Snögås: Dra dig bort från stress och överarbete en tid och låt omvärlden klara sig själv.

Stämmer nog.

Jag har också gjort en auratavla och då fick jag en ponny, en haj och en gås/anka….

Kul med kraftdjur.

Indiania
0

Kollade och i dag fick jag hackspett.

Hackspett: Kontakt till jorden, varning, profetia, förmågan att se dolda mönster, förstår rytmer och cykler, att arbeta sig fram till sanningen.

Fast tror mera på att själv få fram sitt kraftdjur. Glad

signemo
0

När jag prövade fick jag PÅfågel

Ditt kraftdjur är:

<!-- var pick1 = 0 var pick2 = 0 var pick3 = 0 var pick4 = 0 var pick5 = 0 var pick6 = 0 var pick7 = 0 var pick8 = 0 var pick9 = 0 var pick10 = 0 var day1 = "" var day2 = "" var day3 = "" var day4 = "" var day5 = "" var day6 = "" var day7 = "" var day8 = "" var day9 = "" var day10 = "" //Determine the days of the week var day = new Array(60); day[0] = '1'; day[1] = '2'; day[2] = '3'; day[3] = '4'; day[4] = '5'; day[5] = '6'; day[6] = '7'; day[7] = '8'; day[8] = '9'; day[9] = '10'; var daynum = 0 function gettheDay() { Todays = new Date(); daynum = Todays.getDay(); day1 = day[daynum]; if (daynum<9){ daynum++; day2 = day[daynum]; } else { daynum = daynum-9; day2 = day[daynum]; } if (daynum<9){ daynum++; day3 = day[daynum]; } else { daynum = daynum-9; day3 = day[daynum]; } if (daynum<9){ daynum++; day4 = day[daynum]; } else { daynum = daynum-9; day4 = day[daynum]; } if (daynum<9){ daynum++; day5 = day[daynum]; } else { daynum = daynum-9; day5 = day[daynum]; } if (daynum<9){ daynum++; day6 = day[daynum]; } else { daynum = daynum-9; day6 = day[daynum]; } if (daynum<9){ daynum++; day7 = day[daynum]; } else { daynum = daynum-9; day7 = day[daynum]; } if (daynum<9){ daynum++; day8 = day[daynum]; } else { daynum = daynum-9; day8 = day[daynum]; } if (daynum<9){ daynum++; day9 = day[daynum]; } else { daynum = daynum-9; day9 = day[daynum]; } if (daynum<9){ daynum++; day10 = day[daynum]; } else { daynum = daynum-9; day10 = day[daynum]; } } //Set the meanings of the cards var meaning = new Array(60) meaning[1]= "Varg: Spirituell lära, död och återfödelse, möta slutet med värdighet och mod, vägledning i drömmar och meditation, bra på att beskydda sig själv och familjen, tar tillvara förändring, känner tillhörighet " meaning[2]= "Lodjur: Divination, håller hemligheter och mysterier, resa genom tid och rum, utveckling av det undermedvetna/högre jag" meaning[3]= "Prärievarg: En förståelse för allt heligt, bara när våra masker har fallit kan vi få kontakt med det heliga, intelligens, lär oss hur vi tar hand om de yngre, barndom, att kunna skratta åt sina misstag." meaning[4]= "Hare: Motta underliggande meningar och intuitiva meddelanden, snabbtänkt, stärker intuitionen, mänsklighet." meaning[5]= "Trana: Gränser, utforskande, självförtroende, balansera med många bollar i luften, värdighet, självtillit." meaning[6]= "Uggla, Hemligheter, tyst och snabb förflyttning, budbärare av meddelanden och omen, att känna sig bekväm med sitt skugg jag, frihet, månmagi, länk mellan mörkret och ljuset. " meaning[7]= "Lejon: Broderskap, varva ner, starka familjeband, styrka, mod, energi, självförverkligande" meaning[8]= "Gepard: Brödraskap, förmåga till total fokus på en uppgift under en kortare period, hastighet, självförtroende, precision" meaning[9]= "Kolibri: Lycka, kärlek, glädje, uthållighet, healing " meaning[10]= "Isbjörn, Enskildhet, drömmar, transformation, beskydd och hämnd, död och återfödelse kommunikation med andar, introspektion, överlevare" meaning[11]= "Tiger: Kraft, energi, agera instinktivt, styrka och vilja " meaning[12]= "Groda: Rening, förståelse av känslor, återfödelse, påminnelse av banden mellan alla levande organismer, transformation " meaning[13]= "Ödla: Separation ifrån ego, kraft att återvinna det som var förlorat, möta rädslor, förflyttning till andra världar." meaning[14]= "Gås: Lycka, att vandra längs den rätta vägen, förstå kraften av samhälle, hjälpa andra igenom hårda tider. " meaning[15]= "Hjort: Förmågan att lyssna, uppoffring, alternativa vägar och mål, balans och harmoni, styrkan i tacksamhet och givande, försiktig själ, i ord, tanke och beröring." meaning[16]= "Utter: Medial medvetenhet, tillit, lekfullhet, en förståelse för hur viktigt det är, vägledning i att utforska sina talanger, kvinnlig visdom" meaning[17]= "Räv: Byta skepnad, bara smart, observant, förmåga att se under ytan, feminint mod, hastighet, varsamhet" meaning[18]= "Svan: Uppvaknande av jagets kraft, att kunna tolka och förstå symboler i drömmar, att kunna se in i framtiden, förståelse för andlig utveckling, utveckling av intuitionen, värdighet " meaning[19]= "Fladdermus: Död och återfödelse, utveckling av nya idéer, initiation, att kunna se tidigare liv, förvandling, att vara osynlig, förmåga att kunna se det osedda, förståelse av sorg" meaning[20]= "Delfin: Att känna till havet, förändring, visdom, balans, harmoni, bra på att kommunicera,Tillit, elementet vatten." meaning[21]= "Örn: Styrka, mod, visdom, healing, skapande, kunskap i magi, kontakt med vägledare, guider,att kunna se ut ett större perspektiv, stor kraft och balans, att kunna se dolda spirituella sanningar." meaning[22]= "Häst: Kraft, uthållighet, tillitsfull, kunna se kraften och värdet i god kommunikation, vänskap, samarbete, resa, astral resa, överkomma hinder" meaning[23]= "Ekorre: Upptäckt, tillgångar, hastig förändring, bygga upp och spara inför framtiden, balans i givande och tagande" meaning[24]= "Grävling: Passion, kontroll, jordnära, elementet jord, kunskaper om jorden, hämnd, kreativitet, ensidig " meaning[25]= "Giraff: Att kunna se långt in i framtiden, kommunikation, intuition, att nå dit andra inte når" meaning[26]= "Puma: Gott ledarskap med hänsyn, balansera kraft intention och styrka, växande självförtroende, fri från skuld." meaning[27]= "Hök: Klarsynt, observerande, gott minne, sanning, kreativitet, mod, visdom, komma ihåg tidigare liv, meddelande ifrån andar." meaning[28]= "Kråka: Hedrar förfäder, förmågan att röra sig över tid och rum, bärare av själen ifrån mörkret in i ljuset, byter skepnad, att arbeta utan rädsla i mörkret, vägledare medan arbete i mörker." meaning[29]= "Pelikan: Kontroll av ego, återhämtning ifrån förlust, förståndig användning av överflöd, förmåga att återvända vid gränsen till utrotning. " meaning[30]= "Dingo: En nyfödd mänsklig själ, samarbete, god förmåga att spåra, hjälp, beskydd, förståelse av tystnad, lojalitet, god användning av intuitionen. " meaning[31]= "Orm: Medial förmåga, gudinnans kraft, odödlighet, utforskande av det mystiska, magi, resande mellan världarna, kreativ kraft. " meaning[32]= "Get: Överflöd, oberoende, säkerhet, når nya höjder, förstår naturen" meaning[33]= "Skunk: Självrespekt, sensualism, vilja, viljestyrka, mod, självsäkerhet, omdöme. " meaning[34]= "Dragonfly: Förändring, att förstå drömmar, hastighet, kontakt med drake, se igenom illusioner, förmågan att kunna se sanningen. " meaning[35]= "Zebra: Balans, svart och vitt tänkande, att vara säker på sin sak, kraft, klarsynthet, individualitet." meaning[36]= "Pingvin: Faderskap, uthållighet, tålamod, astral projektion, dagdrömmar. " meaning[37]= "Älg: Färd till eller från själens värld, att finna delar av själen som varit gömda, styrka, visdom, kontakt med de äldre, bygga självrespekt." meaning[38]= "Hackspett: Kontakt till jorden, varning, profetia, förmågan att se dolda mönster, förstår rytmer och cykler, att arbeta sig fram till sanningen." meaning[39]= "Kalkon: Självuppoffring, moder jord, skördens frukter, givmildhet." meaning[40]= "Leopard: Förföljelse, att smyga oupptäckt, förflyttning i skuggvärldar, kommunikation, känslighet, försiktighet. " meaning[41]= "Bi: Framgång, reinkarnation, kommunikation med de döda, förståelse av den kvinnliga krigarens energier, hjälper döda till andra sidan." meaning[42]= "Hyena: Förmåga till anpassning, uthållighet i jakt, dra gränser, se om sitt eget hus, känner till viltets hemligheter, förstår värdet i samarbete, kommunikation i mörkret. " meaning[43]= "Svart puma: Astral resa, symbol för det feminina, förståelse för döden, död och återfödelse, återta makten, medveten om mörkret. " meaning[44]= "Igelkott: Fertilitet, förståelse för äldre kvinnor och deras visdom, förstår vädrets makter och njuter av livet. " meaning[45]= "Får: Ny början, överflöd, mod, balans och att kunna återuppehålla den i farliga situationer, säkerhet i nya situationer, fertilitet." meaning[46]= "Ren: Långa vandringar och kraften i det, sociala färdigheter, återuppta egen kraft, skydd under resa, kontakt med hemmet över stora avstånd. " meaning[47]= "Flodhäst: Moders instinkt, att kunna hantera aggression och utnyttja den korrekt, födelse av nya idéer, beskydd av familj. " meaning[48]= "Björn: Enskildhet, healing, visdom, introspektion, död och återfödelse, astral resa, kommunikation med andar, förändring. " meaning[49]= "Skorpion: Att hugga i ryggen, transformation, att kunna reflektera tillbaka mörk och negativ energi på den som sänder ut det, beskydd, se om sitt hus. " meaning[50]= "Koala: Förmåga att ta sig förbi hinder, sakta men säker framfart, kraften i yoga, en hjälpsam och vis person. " meaning[51]= "Lama: Förmåga att kunna trösta andra, överkomma materialism, förmåga att utstå kyla, komma över hinder på vägen. " meaning[52]= "Påfågel: Odödlighet, värdighet, självrespekt, det som är vackert, förmåga att kunna se in i det förflutna, det som är nu och framtiden." meaning[53]= "Noshörning: Enskildhet, självmedvetenhet, god användning av uråldrig visdom, kontakt med uråldrig visdom, förmåga att lita på instinkter." meaning[54]= "Fiskmås: Spirituell förmedlare, vänskap, förmågan att se den större bilden, kommunikation med andar, att agera förståndigt. " meaning[55]= "Panda: Balans, förmågan att kunna anpassa sig, ser värdet i att ta ett steg i taget. " meaning[56]= "Känguru: Beskydd av de yngre, förmågan att fly ifrån dåliga situationer, god förmåga till anpassning, förmåga att skapa ett tryggt och säkert hem. " meaning[57]= "Åsna: Envishet, förmåga att ta beslut, att kunna säga nej, att gå sin egen väg och kunna ignorera andras åsikter. " meaning[58]= "Hund: Helar emotionell smärta och sorg hos människor, lojalitet, en sann vän, beskydd, kärlek, förmåga att kunna lukta sig till fara på avstånd. " meaning[59]= "Katt: Självständighet, beskydd, att se det osedda, assistans i meditation, att kunna fly när man ställs emot väggen, kärlek. " meaning[60]= "Haj: Väktare av familjen, förmåga till konstant rörelse, räddare, förmåga att kunna beskydda sig själv, kontakt med äldre visdom, alltid beredd. " var card = new Array(60) function popCard(){ for (i=1;i<=79;i++){ card[i]= "kraftdjur/" + i + ".jpg"; } } // Choose the 7 cards function shuffle1(){ pick1 = Math.round((Math.random()*100)); } function shuffle2(){ pick2 = Math.round((Math.random()*100)); } function shuffle3(){ pick3 = Math.round((Math.random()*100)); } function shuffle4(){ pick4 = Math.round((Math.random()*100)); } function shuffle5(){ pick5 = Math.round((Math.random()*100)); } function shuffle6(){ pick6 = Math.round((Math.random()*100)); } function shuffle7(){ pick7 = Math.round((Math.random()*100)); } function shuffle8(){ pick8 = Math.round((Math.random()*100)); } function shuffle9(){ pick9 = Math.round((Math.random()*100)); } function shuffle10(){ pick10 = Math.round((Math.random()*100)); } // Determine cards are remaining in the deck function check1(){ while (pick1 > 60 || pick1 <1){ shuffle1() } } function check2(){ while (pick2 > 60 || pick2 <1 || pick2 == pick1){ shuffle2() } } function check3(){ while (pick3 > 60 || pick3 <1 || pick3 == pick1 || pick3 == pick2){ shuffle3() } } function check4(){ while (pick4 > 60 || pick4 <1 || pick4 == pick1 || pick4 == pick2 || pick4 == pick3){ shuffle4() } } function check5(){ while (pick5 > 60 || pick5 <1 || pick5 == pick1 || pick5 == pick2 || pick5 == pick3 || pick5 == pick4){ shuffle5() } } function check6(){ while (pick6 > 60 || pick6 <1 || pick6 == pick1 || pick6 == pick2 || pick6 == pick3 || pick6 == pick4 || pick6 == pick5){ shuffle6() } } function check7(){ while (pick7 > 60 || pick7 <1 || pick7 == pick1 || pick7 == pick2 || pick7 == pick3 || pick7 == pick4 || pick7 == pick5 || pick7 == pick6){ shuffle7() } } function check8(){ while (pick8 > 60 || pick8 <1 || pick8 == pick1 || pick8 == pick2 || pick8 == pick3 || pick8 == pick4 || pick8 == pick5 || pick8 == pick6 || pick8 == pick7){ shuffle8() } } function check9(){ while (pick9 > 60 || pick9 <1 || pick9 == pick1 || pick9 == pick2 || pick9 == pick3 || pick9 == pick4 || pick9 == pick5 || pick9 == pick6 || pick9 == pick7 || pick9 == pick8){ shuffle9() } } function check10(){ while (pick10 > 60 || pick10 <1 || pick10 == pick1 || pick10 == pick2 || pick10 == pick3 || pick10 == pick4 || pick10 == pick5 || pick10 == pick6 || pick10 == pick7 || pick10 == pick8 || pick10 == pick9){ shuffle10() } } // Run all functions gettheDay() popCard() shuffle1() check1() shuffle2() check2() shuffle3() check3() shuffle4() check4() shuffle5() check5() shuffle6() check6() shuffle7() check7() shuffle8() check8() shuffle9() check9() shuffle10() check10() //-->

<!-- document.write(meaning[pick3]) //--> Påfågel: Odödlighet, värdighet, självrespekt, det som är vackert, förmåga att kunna se in i det förflutna, det som är nu och framtiden.

Var rädda om varandra

Kristall47
0

Jag frågade mitt inre och jag har nu en Delfin. För 6 år sedan hade jag en Elefant och senare en Tiger, jag behövde verkligen deras hjälp då. Allt har förändrats…och nu har jag som sagt en Delfin.

Vill tillägga att Elefanten ofta visade mig vad jag behövde för att gå framåt, ofta uppförde han sig som en fabel för att uppmuntra mig.

Jag förstår även varför jag nu har en Delfin.Skrattande

silverhuldra
0

#4 jag har själv 3-4 kraftdjur, oftast 3 varg, lo, ormvråk och ibland även rådjuret. så visst kan du ha flera.

Mvh. Silverhuldra