Healing iFokus

Healing

Läst 1299 ggr
Toyan
0

God morgon 8/3

God morgon på er!

Så är det måndag och Internationella Kvinnodagen.

Uppmärksammar ni den på något speciellt sätt?

För egen del blir dagen fylld av diverse andra aktiviteter.

Ha en härlig måndag!

Kram/ Toyan

majlar
0

Det blir till att ta hand om sig själv idag, och alla andra dagar också i och för sig. Kyss

[GunillaF]
0

God morgon.

Vi skrev en morgontråd precis samtidigt Toyan. Jag har bett att en moderator tar bort min tråd.

kvinnodagen firas inte på något speciellt sätt för min del. Däremot kan jag inte låta bli att fundera varför en sådan dag över huvudtaget behövs för det borde vara en självklarhet att kvinnor har samma förutsättningar och värde som män, jorden runt.

Anna-Helga
0

En underbar dag med fantastiskt väder! Alla dagar är mina i det här huset… Flört Men jag ska nog se till att bli serverad te strax åtminstone! Min man är ute och släpper ut hästarna och jag är inne och myser med barnen, så jag har det ganska bra.

Men tyvärr finns det väl ett behov av den här dagen ändå, då många kvinnor fortfarande lever under förfärliga omständigheter och förtryck och det är absolut värt att uppmärksammas på olika sätt!

Jag ska fundera över om jag kan bidra till att hjälpa dem på något sätt!

Ha en härlig dag!

Kram!

[Spanaren]
0

Hej, hej!

Kvinnodagen ska uppmärksammas året om och i tidernas tider Flört

Nästan 6 grader varmt och massor med snö har rasat från taken och utsikten är halv.

Sol, moln och vind och en häftig regnskur/kram Spanaren

Anna-Helga
0

#4 Snösmältningen kommer gå fort nu, fast det är sådana mängder med snö! Fantastiskt vad solen värmer skönt!!

[Spanaren]
0

# 5 Nja, uppe hos mig dröjer det länge innan vi har barmark Flört

korseett
0

god morgon!

Jobb idag men lite seg morgon.

Solen skiner och det finns hopp om våren

Ha en bra dag alla

Indiania
0

Godmorgon på er!

Solen skiner här också, härligt! Kvinnor som lever under förtryck behöver hjälp året om….Därför behövs nog denna dagen för att påminna oss!

Ha det skönt i dag i solen! Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

Hoppfull
0

God Förmiddag! Glad

Här är vi lovade sol idag men den har gått och gömt sig bakom massor av tjocka grå moln… men annars så ser man faktiskt hur snön krymper för varje dag och det är vi lyckliga över! Tösen min cyklade faktiskt till skolan idag då asfalten äntligen är snöfri.

Ja dagen idag behövs sannerligen även om det ju som Gunilla säger är konstigt att den ska göra det. Men kvinnor förtrycks fortfarande världen över, även i vårt land.

De senaste tre åren, efter regeringsskiftet har vi dessutom backat… vi  har blivit sämre på jämställdhet de sista tre åren, ingen positiv utveckling.

Tyvärr döljs ju ofta de stora skillnaderna vilket gör att vi tror att vi nog är mer jämställda än vi är i verkligheten. Så självklart uppmärksammas denna dag och den är viktig! Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

snoflinga
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag allihop! Efter en underbar helg med en hel del funderande och ångest över livsvalen, är jag nu tillbaks på jobbet och hela jag längtar efter framtiden…

God måndag till er allihop! Hoppas ni får en skön dag med mycket glädje!

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

korseett
0

Testar iFokus nya iPhone"app"

Anna-Helga
0

#10 Det brukar vara de viktigaste valen som föregås av den värsta beslutsångesten! Jag hoppas att du valt rätt, men det tror jag eftersom du verkar positivt inställd idag! Grattis, bra jobbat och lycka till! Cool

Kram!

Hoppfull
0

#11 ??? Vad är det??

Loet_old
0

Go förmiddag.

Första blidan i vinter,och det tinar och stormar ute.man är liksom inte inte van att det kommer på en gång så här.

Ha en bra dag alla!

korseett
0

#13 jo till telefonen iPhone kan man ladda ner olika applikationer/program för att underlätta i vardagen. Nu har iFokus gjort något liknande vilket du kan läsa mer om här

Jag testade bara om det fungerade från min iPhone

Indiania
0

#10 Vilken underbar bild Snöflinga! Flört Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

Hoppfull
0

#15 Aha Skrattande iphone… själv har jag en mångårig gammal nokia som maken ratat men som jag övertog Oskyldig

Funkade det då?

korseett
0

Funkar bra

[rore]
0

Godagens!

Solen skiner och käns riktigt varm. Underbart!!Kyss

tilja65
0

God eftermiddag!

Nyss hemkommen och började med en liten paus framför datorn. Solen värmer oss med sin härliga lyster och det känns som om det kommer att bli vår även i år Glad

Vilken fantastisk bild Snöflinga Cool

Önskar er en fortsatt bra dag!

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se