Intuition, psykometri och mindtravel
Intuitionsövningarna kan göras på olika sätt om man är tränad i mediumskap. Syftet med övningarna gissar jag är att just lita på sin intuition - men vill man (om man får tillåtelse till det) kan man öva det ännu mer.
Intuitionen ger mig en känsla av vad det är för föremål, mönster, färger eller dylikt.
Psykometri är förmågan att läsa av ett föremåls historia - och ur det även "tona in sig" på personen som har använt det. Här skulle jag vilja säga att vi kan använda oss av psykometri när vi "läser av" vad den aktuella personen fokuserar på - alltså nästan som tankeläsning!
Mindtravel är när vi besöker en plats på avstånd (i tid såväl som rum). Om jag tar in en kontakt i en sittning så kan jag (om jag vill) också "bege mig dit" där personen bodde eller verkade. I det här sammanhanget skulle vi (om vi får tillåtelse till det) kunna besöka personen och med egna (inre) ögon se det aktuella föremålet.
Själv har jag använt mig av intuitionen när jag har försökt se vad det är för objekt personen har valt ut - det står ju så i tråden… 
Det som skapar problem för ALLA de här sätten att arbeta är vår hjärna och det logiska tänkandet. Minns för några dagar sedan då en av frågeställarna prenumererade på en tidning om vin - vilket min intuition sa att det var, men där jag ändrade mig till tidningen allt om mat när jag såg att hon var Sajtvärd inom det området! Typiskt hjärnan att agera så… 
Några tankar så här på natten…
Kram Rickard
Du har så rätt med att det gäller att tänka bort logiken i intutionsövningar 
Egentligen så går det bättre om vi skulle få se föremålet och sedan utifrån det säga vad som kommer upp 
/kram Spanaren
Ha ha - just det, tänka bort tankarna… 
Nja, jag håller nog inte med om det - inte när det gäller psykometri. Jag minns första gången jag provade det för snart 10 år sen och då jag fick en klocka i händerna. Jag blundade hela tiden och visste följdaktligen inte om det var en herr- eller damklocka (även vi kan ha mindre klockor). Det fungerade klockrent! 
Av det lärde jag mig att ju mindre hjärnan får arbeta med sitt logiska tänkande desto bättre är det! Annars skulle jag ha börjat dra logiska slutsatser av det jag såg i första hand tror jag…
Kram Ricke
#2 Tänkte mig så här och som jag har testat på 
Jag får se en teckning via nätet som en anonym person har gjort och sedan så får jag utifrån det, berätta om känslorna kring denna bild.
Förbluffande vad jag ibland kunde få fram saker som stämde in riktigt bra på tecknarens personlighet 
Att hålla i ett föremål och tänka sig bortom logiken, det har jag aldrig testat på. Tvivlar att jag skulle klara av det 
/kram Spanaren
#3 - Okey, då förstår jag. Det är ju så en psychic artist arbetar, fast denne har då själv målat bilden och berättar som regel om en kontakt som denne har fått in och målat av. Men om jag sätter mig ner och målar av de energier du utstrålar så skapar jag en auragraph - en bild av din auras energier helt enkelt. Enda skillnaden är att du gör det på distans - och med en person du inte har sett… ;-)
Om du kan göra det så kan du göra det andra också - det är inte ett dugg svårare, så länge du bara går med de känslor du får in och inte läser av det visuellt och logiskt… 
Kram Rickard
Utmaning till Rickard, vilket tal tänker jag på mellan 1 0ch 10 ?
Kram Indiania 
" Var nära naturen - var när dig själv "
#0 Härligt att du reder ut begreppen lite! 
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
#0 Ursäkta Rickard jag glömde att tacka för din artikel 
Tack så mycket, den var bra och detta är intressanta saker du tar upp.
Kram Berit
#4 Varmt tack för ett mycket fint svar
/kram Spanaren
Tack Rickard!
Detta är så intressant tycker jag,,,,,
Hjärnans logiska tänkande är lite marig tycker jag när den vill lägga sig i intuitionen,,, men det är väl ingenting annat än övning som får bukt med detta,, kan jag tro
Den lille logiska djävulen sitter ofta på min axel tycker jag. Tack Ricke för utbenandet för hur man kan använda sig vidare av övningarna.
#5 - Det tal som kom först upp var 8 - bara en bråkdel av en sekund senare kom 6 upp. Men eftersom jag förespråkar känslan så går jag på det första alternativet (innan hjärnan kom in), dvs. 8.
#8 - Tack Spanaren 
#6, #7, #9 - Tack själva för ert intresse :-)
Den lille logiska tänkaren är verkligen ett problem ibland - särskilt när vi håller på med mediumskapet, då den har en förmåga att nedvärdera det spontana, intuitiva!
Precis som du säger rore så är det så att övning ger färdighet - så det är bara att träna och träna… 
Kram Ricke
#11 Lite lustigt, jag tänkte på siffran 7, skrev 7 på en lapp här bredvid.Men vet du vad? Jag kände på mig att du skulle ta 8 
Kram
#12 - Ha ha, det är du som är medial Berit 
Snacka om duktig alltså - du vet vad jag ska välja för nummer!!! 
Kram
#13 Det finns något som heter tur också!
Kram
#14 - Ha ha, försök inte med mig - det här var inte tur, det har man bara när man spelar kort… 
Kram Bus-Ricke
En sak som förundrar mig. Varför har man så stark intuition och ibland nästan ingen alls. Har det med att man, utan att veta om det tänker på annat.

Synd man inte kan blunda när man gör intuitionsövningarna, men lite svårt att läsa dem då. Jag märker ofta att logiken försöker hjälpa mig i intuitionsövningarna, men oftast stjälper den :(
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.
Jag tror att man kanske ibland, lurar sig själv, och blandar ihop logiken och intuitionen. Man försöker se saken och hjärnan hänger inte med på det. Eller om det är tvärtom. Nu blev det lite förvirrat tror jag
Man kan ju blunda och känna vilket alternativ som är rätt dvs nr ett, nr två osv