Som en liten fågel...
GAH! Hade ju bestämt mig för att satsa på förändringen, och skrev det i ett mail till sambon (har svårt att ta sånt face to face) och fick ett positivt svar. Kändes konstigt, var beredd på tvärtom. Såklart var det ett missförstånd och sambon är inte alls glad över mitt beslut. Själv är jag tvärsäker men brottas ändå med känslorna, "tänk om jag inte får mer jobb när vikariatet är slut, då har jag äventyrat både min sambos och min ekonomi" Mina val berör ju även andra. Men jag VILL verkligen det här, och jag hoppas och är glad för första gången på länge…
Känns ungefär som en liten fågel som ska kasta sig ut ur boet för första gången, läskigt men man måste tro på sig själv annars bär inte vingarna!
Var bara tvungen att skriva av mig, blev lite besviken över att få kämpa för mitt val, och jag bad mina guider om hjälp i natt men fick ingen - får en känsla av att de bara hjälper när det verkligen är kris i livet och det är det egentligen inte nu… De gånger jag fått hjälp av dem har varit i mycket värre situationer, då det nästan handlat om liv eller död.
Ja, till hösten vet vi hur det blir, om jag valde "rätt" när jag följde min inre vilja 
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.
Så fint du beskriver din känsla Snöflinga (som vanligt ) 
Vad är det för vikariat du skall börja med?
Jag ser av din vackra bild att döma att du redan tagit till dig att du har dina skyddsänglar med dig. Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "

#1 Jag har fått ett semestervik på min gamla arbetsplats, jag slutade där pga pendelavståndet, men nu ska mitt företag flytta till samma ort, och då vill jag hellre arbeta på sjukhuset som jag gjorde tidigare.

Jag tror att dina änglar redan hört dina önskningar och är i arbete för fullt. Men det betyder kanske inte alltid att vi får ett tydligt svar eller ens ett svar alls.
För min egen del så har jag emellanåt inte alls sett sammanhanget förrän ganska långt efteråt, ibland flera år. Så man kan nog föröska vila tryggt i att man är i goda händer och istället jobba med att släppa taget och bara vara öppen för det som kommer.
Det tror jag är det svåraste och det viktigaste, att släppa kontrollen och bara låta det hända.
Vi är så vana vid att vi ska styra våra liv och forma vår egen framtid, men jag tror att vi ska jobba mer på att bara släppa taget och våga avvakta. Då löser sig saker nästan alltid av sig själv. Kanske inte på en gång och ofta inte alls som hade tänkt sig eller önskat men efteråt kan man se att det var precis rätt lösning i alla fall.
Stort Lycka till på nygamla jobbet!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#0 Man måste våga för att vinna och lycka till/ kram Spanaren
#0 Följ din inre känsla, även om det blir en omväg så finns det saker på vägen du har behov av att uppleva, och den vägen är aldrig fel…vi människor har en förmåga att alltid tänka praktiskt..istället för att följa hjärtat..
jag har fallit i många gropar av att följa mitt inre, men i slutändan har det bara berikat min andliga utveckling…
Lycka till

Tack för alla era svar!
Behövde bara dela med mig lite, man kan inte bära alla funderingar ensam alltid, och oftast räcker det med att dela med sig av dem för att det ska kännas bättre igen 
Lycka till!

Jag tycker du gör helt rätt 

Det står så många kloka saker i inläggen! Önskar dig lycka till och tror att du kommer att hamna precis där det är meningen att du ska vara =).
Kram på dig!
(Snöflinga, visst är det skönt att kunna skriva av sig ibland!;)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tack nr 7+8+9 

I går kväll och i natt var det ångest…
Att lämna fast tjänst med superbra chef, för att ta ett vik på 2,5 mån bara för att göra det jag hellre vill pyssla med…. Och riskera att stå utan arbete sen…
I morse vaknade jag ändå fast övertygad om att det är det jag vill.. Men vad kan man göra mot sin sambo, sambon är INTE glad
Kan man göra något fast ens partner inte vill, det känns så fel.
Får prata med honom igen…
Din sambo gör ju en vinst om han inser vad detta betyder för dig att få göra det du trivs med, eller hur?
Kram Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "

#11 Kan du inte vara tjänstledig för att pröva nytt jobb? En del arbetsgivare går med på det och vissa har det i sina avtal till och med…
jag håller med hoppis- prova att höra om tjänstledighet för dte är ju trots allt bara 2,5 månad

#13 och 14
Jo, men jag vill egentligen inte tillbaks och då känns det som att jag lika gärna kan säga upp mig - då blir jag även tvungen att hitta nytt om det inte blir något automatiskt efter de 2,5 månaderna?

Ja att ha det gamla kvar är ju bara som en säkerhet… men vill du inte dit så är det väl inget att tveka på!
Lycka till säger jag, det blir säkert bra!

Nu fortsätter jag med mitt tjatande, men så besviken jag blev häromdagen när vi var och tittade på de nya lokalerna dit företaget ska flytta, för jag såg mig själv sitta där och arbeta. Och det är ju inte det jag vill, jag vill arbeta någon annan stans. Är inte jag herre över mitt eget liv? Hoppas att min syn var fel 

Förlåt, jag menar såklart "kvinna över mitt eget liv", en dag som i dag.

Men lokalerna är väl inte så viktiga om arbetet är skitkul?

Våga lita på att ditt beslut är rätt. Det är klart att man vacklar ibland - men det där med lokalerna är ju bara det ytliga och sånt försvinner ju rätt fort… =)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

Alltså, lokalerna var jättefina, men jag vill ju inte arbeta på det här företaget känner jag. Vill jobba med det som jag är utbildad till
Blev bara så rädd när jag såg hur jag satt i de nya lokalerna… Såg bilden så tydligt framför mig…