Kristall/Sten skål..
Jag skulle vilja veta hur ni förvarar era stenar och Kristaller. Jag har precis köpt hem lite stenar och renat dem, nu är jag inte riktigt säker på var jag ska lägga dem. Låter ni dem ligga öppet i en skål eller har ni dem i en påse? Just nu ligger de i sina plaspåsar de kom i för att jag ska lära mig namnen på dem.
Jag har precis fått ett jättevackert fat i trä från Sydafrika, kan de ligga öppet däri eller drar de åt sig energier hela tiden då?
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Mina stenar ligger framme där dom syns. Man vill ju kasta ett öga på dom ibland och då är det ju enklast om dom ligger till beskådande.
Just nu har jag ett ametistkluster i fönstret, där det blir smekt av månen, som nu är stor och rund och full av energi.

Vad skönt, för helst vill jag ju oxå kunna ha dem framme. De är ju vackra att titta på och så vill jag ju kunna känna på dem ibland. Det känns liksom fel att stänga in dem och bara plocka fram dem när man ska använda dem…
"Du har alltid två val"
Mina stenar ligger framme, både här och där. Kom att tänka på att det var längesen jag hade en sten i fickan nu………
" Var nära naturen - var när dig själv "
Jag har en ametist i fickan för jämnan. Det är det första jag gör när jag byter kläder, stoppar ner den i nästa ficka. Jag undrar ibland vad som skulle hända om jag glömde bort det. Inget förhoppningsvis, men skrockfull som jag är så…..
Jag är också förtjust i ametist, har oftast bergkristall runt halsen.
En annan favorit är sugulit 
Jag har en sten i börsen sedan otroligt många år.
Denna sten skulle undvika så att det blev helt tomt i börsen och några korvören finns det alltid kvar 
/kram Spanaren
Jag är sugen på att köpa en Moldavit, men dom är så hutlöst dyra och svåra att få tag på. Så där får jag nog nöja mig med att titta på dom på bild.
Däremot finns det en sten som heter Sugelit den är lite lik ametisten. Den tycker jag också om.
Jag ska på en minimässa nu i april där det kommer bli föredrag om stenar/kristaller en del annat.
kram
#7 Suguliten gillar jag också, se inlägg #5 DE stavar den lite olika tror jag, den är lite melerad och lila i färgen.
#7 Ja visst är den fin. 
godförmiddag alla ute i vinterlandet.
stenar har jag haft i säkert närmare 20år.nu ligger dom lite här och där.kanske skulle plocka fram dom.ametist är ju min månad och favorit sten.spanaren som du har jag en sten i plånboken,det kanske dax att byta ut den eller rena den.den har legat säkert 10-15år på samma ställe så det kanske förklaringen till att jag tycker plånboken är tom lite då och då.hahha.kram
har mina små ametistkluster,kristaller och andra stenar framme.de är så vackra och titta på.ibland åker nån sten ner i fickan eller i väskan om jag tycker att det behövs.kram/maria

Ja, de jag haft innan har legat under min madrass, i makens ficka och nu köpte jag en till dottern att bära i skolan =). Jag tror jag ska köpa en sådan där liten skinnpåse man kan hänga runt halsen, bara de inte är så grova…Det är ju inte alltid man har fickor, och speciellt inte på sommaren =)
"Du har alltid två val"
#12 Kanske sy en i tyg? Lättare att dölja under kläderna.
Har stenar lite varstans,jag har mani på att studera känna in stenar som man hittar ute i naturen. Ibland så slinker det hem någon sten,annars så brukar jag ha en rökkvarts i fickan,den är magisk för mig.

#12 Här ser du en som har tummen mitt i handen när det kommer till att sy…=) Men om någon känner sig manad så kan jag gärna punga ut en liten slant ;)
#14 Min minsta dotter hade mani på att dra hem stenar i flera år, vi hade världens samling på trappen. Måste nog erkänna att även jag kollar och tar hem stenar från skogspromenaderna… och mellandottern oxå…kan det vara ett släktdrag kanske hi hi.
"Du har alltid två val"
#15 Det finns ibland små tunna presentpåsar (i t ex organza) att köpa i affärer där de säljer smycken eller stenar. Kanske en sån skulle funka? Snörena borde du kunna ta bort och ersätta med ett längre band i lämplig storlek.
Är det förresten någon som vet vad man ska göra med korallstenar som blekts efter rening i saltvatten? Kan de återfå färgen på något sätt?
15
vad jag hört eller läst någon gång för längesedan,är att man inte ska rena porösa stenar med salt.men jag kan ha fel.
#15 Köp en bit skinn och klipp till, sen gör du hål runt om i ytterkanten och sätter i ett skinnband och drar ihop till en påse.

#18 Det är nästan så jag skulle kunna klara det själv ;)
"Du har alltid två val"
Det gör du