Dagens ord 2/3
Säga emot är ofta att knacka
på dörren för att höra
om någon är hemma.
Delphine de Girardin

Haha, det tog två läsningar innan jag förstod den, men sen så 
Den ska jag spara, den var riktigt bra!
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.
#1 En del människor gör så för att få igång friska diskussioner 
/kram Spanaren

#2 Jo, jag förstod det. Själv är jag inte så glad i friska diskussioner, jag har mina åsikter men orkar oftast inte tjafsa om dem
Har vänner där mannen är av en politisk åsikt och frun av en annan, de kan diskutera i timmar - det är ganska roligt att höra på men jag skulle aldrig orka ha det så själv 
# 3 En del tycker det är roligt att få igång diskussioner på matrasterna genom att tycka tvärt emot alla andra (fast vad h*n tycker det vette fåglarna).

#4 Vi har en sån på jobbet, men jag stänger alltid av då, antingen börjar jag göra något annat eller prata med någon annan, eller så väljer jag att ställa in min disk och gå tillbaks till jobbet. Ibland kan jag ta upp diskussionen men bara om det är något urbota dumt jag bara måste säga till ang.
# 5 
Angående citatet kan det också bli som så, att den man inte trodde sa någonting alls, kan tycka till ordentligt om man kommer in på deras territorium.
Alltså var det någon hemma
/kram Spanaren

#6 Jo, men det är inte alltid någon hemma hos den som knackar på
Finns nog två olika typer av dörrknackare, de som vill ha en seriös och givande diskussion, och de som bara vill ha en diskussion utan mening.

#8 Anledningen till att jag väljer att inte delta i såna diskussioner är nog oftast för att jag anser att det är energislösande :) Den energin jag har vill jag lägga på roligare saker
Var hittade du den söta dansande bananen? Såna vill jag också ha!

Oh, nice :) Får dock det göra hemma, kan inte ladda ner det här på jobbet 

Ja det var ett bra citat!
Sedan finns det ju de som startar diskussioner enbart för att dominera och trycka ner andra!
Och de som vänder sin åsikt efter den de diskuterar med.
Eller som sticker kniven i ryggen på någon efteråt för att den haft en åsikt de inte kunnat ta.
Exemplen är många.
Mina favoriter är de som diskuterar utan att försöka härska, de som visar respekt för andras åsikter. Då är det hur kul som helst att diskutera.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#12 Sanna ord du kommer med 
Gillar din sista rad angående att visa respekt för varandras åsikter.
Tack Hoppfull/ kram Spanaren