Vad är healing?
Jag fick frågan av en arbetskamrat och jag kunde inte förklara,,,,
En Kraftfull kärleksfull energi som kommer från Universum,,,
En gåva till oss som vågar tro på någonting mycket större än oss själva,,,,,
Hennes frågor blev fler och fler och tillslut så svarade jag att jag inte kunde förklara,,,
Hon måste helt enkelt söka sina egna svar. För min upplevelse behöver ju nödvändigtvis inte vara den samma som någon annan upplever, tycker, tänker eller känner.
Hur kan jag förklara på ett vettigt sätt vad Healing är,, för en helt oinvigd,, på ett begripligt sätt?
Healing kan ju upplevas på olika sätt, en kram en god tanke, kärlek till sin medmänniska och till sig själv………
Det kan också vara att öppna upp och med hjälp av universums kraft skicka healing till sin nästa.
Det är ett så stort begrepp, vi kan heala på så många olika sätt men huvudsyftet är väl att vi är kärleksfulla mot varandra.
" Var nära naturen - var när dig själv "
Tack Indiania!
Kom på mig själv att känna mig så vilsen när jag skulle försöka förklara med ord,,,
.
Jag vet ju vad det är för mig,, och vilka upplevelser som jag själv har,,,,
Ja, begreppet är stort…. Kärleksfulla mot oss själva och andra,,,
Kramen till dig.
För mig är healing, kärlek som skickas från mig till den person som behöver. Med hjälp av min healingguid så hittar den rätt.
Healing är kärlek i ord och tanke.
För mig också är det en känsla av en kärlek att ge till någon som just nu behöver det/ kram Spanaren
Ett annat praktiskt sätt att förklara healing är om man missar med hammaren och träffar tummen i stället för spiken.då knyter man den andra handen runt fingret för att lindra smärtan.
Om man ramlar och slår sig så håller man händerna där automatiskt.och denna form av självhealing är inbyggt i oss för att lindra smärtan utan att man reflekterar på det när olyckan inträffade.

#6 Det är rätt intressant det sista. Mina barn frågade alltid mig när de var småttingar varför jag "gnuggade" på det onda. Jag kunde aldrig riktigt förklara, för det gör man ju, omedvetet…(och nu medvetet;)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus