Healing iFokus

Healing

Etikettnäring-för-själen
Läst 455 ggr
[GunillaR]
0

Att välja sin tid och må bra

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror att man kan få mer energi och större glädje genom att välja sin tid. 

Om man (som jag gjorde nu) i tre dagar skriver ner vad man gör och hur lång tid detta tar under hela dygnet. Även sovtimmarna. Blir det inte 24 har man glömt något eller räknat fel.

Meningen med denna lilla räkneuppgiften är att analysera sin tid.

Man kan ju också lägga in tre kolumner med värdeanalys, det man gör är  tråkigt, jobbigt, kul, eller så räcker det med att titta på resultatet.

Hur många timmar gör jag si eller då. Tycker jag bättre om si än så? Tycker jag det är jobbigt att göra A? Varför känns det som jag förlorar energi varje gång jag pratar med X?

När man är klar och har fått allt på papper så att man har överblick över sin tid och hur den uppledades och hur jag mådde efter denna disponering av tiden, då får man börja ifrågasätta vilka sysslor man kan vara utan, vilka sysslor som man mår bra av att göra, vad som gör att man kan koppla av. Osv……..

Sortera upp, välj eller välj bort. Gör inte sådant som tar energi från dig. Gör bara sådant som ger dig harmoni.

För din egen skull. För din kropp och för din själs skull.

Välj din tid för ditt levande liv, till den andliga varelse du är

Indiania
0

Ja det är bra att ha lite koll på vad man gör med sin tid och att man känner efter att man utnyttjar den på rätt sätt.

Själv får jag ha lite koll på mig så jag inte sitter för mycket framför skärmen, tiden bara rusar iväg.

Visst är det viktigt Morgaine att man umgås med personer man har utbyte med och mår bra utav, att man tar sin dagliga promenad, äter mat man mår bra utav och att man unnar sig att slappa och koppla av också, det är bra att bli påmind  att tänka efter och analysera lite.

Tack för du påminde mig Glad Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaR]
0

# 1 - Det är inte fel i sig att sitta framför skärmen om man införskaffar sig värdefull information, eller om man har kul. Men om man deltar i diskussioner som dränerar en på energi (som jag försöker sluta med) så är det inget som gagnar ens välmående.

Men sen är det ju mycket nyttigare om man kortar sin datortid med en timme och går ut på promenad istället. Glad

Både kropp och själ ska ha positiv stimulans, kan man ju säga.

Och man måste påminna sig själv då och då om detta för det är så lätt att man bara glider över i ett eller flera aktiviteter som man inte mår bra av utan som är energidränerande.

Kram