Shamankort 4 februari 2010
Svanen
Står för: tillit, accepterande, intuition.
Tillit är verklig styrka.
Det är genom tillit till den store Skaparen som vårt liv berikas på alla nivåer. Utan tilliten kan inte den eviga kärleken flöda inom oss och upplyfta oss med sin närvaro och sin tidlösa kunskap. Ha tillit till denna kunskap, inte till din egen. Den världsliga kunskapen kan inte mätta den som svälter, inte släcka sökarens törst.
Ge dig själv tillåtelse att bara iaktta det som är, utan önskan om att förändra, värdera eller bedöma.Låt dig inte förledas att tro att det är detsamma passivitet eller likgiltighet.Lär dig att förstå vad som helar ditt sinne och vad som befäster illusionerna. En sak är säker: sakernas tillstånd är ingenting som intellektet kan skapa förståelse om. Vad kan vi då själva egentligen göra? Accepterandet stärker din relation till Universum, och tilliten växer sig starkare för varje ögonblick du väljer accepterande istället för dömande.Tillit är en verklig styrka. Tilliten är inte blind, den hjälper oss istället att se på nytt.
Kram Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "
Känns så sant det du skriver, tack så mycket för dessa ord
Tack Indiania !
Underbara ord… jag tar dem gärna till mig !
#1 och #2 Det gläder mig att ni tycker om dessa ord, det gör jag också. Kram
tack för orden- jag suger till mig
Tack Indiania för fina ord.
Bara öppna ditt hjärta och ta emot all den kärlek som finns överallt.
Det är helt gratis.
Tack Spanaren, Karin och Majlar!
#6 Tack för dina fina ord som du delar med dig. 
Tack för dessa ord Indiania! Jag ska fundera lite mer över innebörden imorgon, så att jag tar dem till mig helt.
Med ljus och kärlek... Tina
Kloka ord!
Tack Tilja och Soffe!