Heala sig själv
Hej
Vi är rätt många ibland som ber om healing.
Kan man på nått vis heala sig själv
.
SÅ sliter vu inte ut er andra
Ha en fin o skön lördagskväll. Kram
Var rädda om varandra

Jag vet inte om det kan kallas healing men när jag mår piss då brukar jag sätta på en film som jag vet att jag kommer grina mig igenom sen mår jag toppen igen. 
För mig är filmerna Vid min sida och Mannen som kunde tala med hästar säkra kort.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Jo Shigne, visst kan man det. Jag brukar göra det men just idag har jag inte ro att klara av det. Har gått Reiki kurs och då ingår det.
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Sänder /kram Spanaren
TAck snälla rara. HUr kan man ge tillbaka
Var rädda om varandra
Skickar till dig Signemo
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
Det var ju inga konkreta svar med hur man gör själv eller berättelser hur ni andra gör när ni healar er själva.
Skule åsså bli glad om man fick lite vägledning.
Tja, om man som jag håller på med andlig healing så är det ens healingguider som förmedlar healingen till patienten. Om jag då behöver healing själv så ber jag bara andevärldens healingguider om healing och så lägger jag mig en stund och bara tar emot! Svårare än så är det inte… 
Jag håller också på med reiki healing och då lägger jag bara händerna på min kropp och låter den ta emot healingen från den universella källan. Också enkelt om man kan reiki…
Det är för övrigt lektion nummer ett på den första reikikursen - börja med att ge sig själv healing!
\Rickard
#6 du har så rätt.
#7 tack
Finns det fler metoder att använda tro?
#7 Tack Rickard för bra inlägg. Tycker att Reiki är en bra form för helande, använer ofta Reikihealing på mig själv.
Kram Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "

Jag har fått lära mig att lägga händerna på mig själv på olika ställen och hålla fem minuter på varje (och jag har ingen healingutbildning alls). Eftersom vi alla utstrålar energi så blir det som att återföra energin in i den egna kroppen istället för att den susar ut… Nackdelen med det är att det tar väldigt lång tid och är oerhört obekvämt när man ska göra det på punkter på ryggen/baksidan.
Sedan brukar jag varje kväll innan jag somnar be änglarna om healing under natten, att jag ska sova djupt och lugnt, att kroppen ska jobba med läkning under natten och att jag ska vakna utvilad och pigg. Ofta fungerar det kanonbra!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Man vidare utvecklar nog sin egna metoder från den grund man har lärt sig.som känns bra och kan finna trygghet i sig själv vid helande.
Det gäller att vara lyhörd till sig själv och lyssna på kroppens reaktioner.

#7 Tack - jag måste komma i väg på någon reikikurs snart, har känt det länge men vågar inte riktigt ta steget 
#10 Det är nog superbra att göra som du innan man somnar! Jag brukar göra övningen med att ta åt mig röd energi från jorden och känner direkt hur andningen ändras då, och då känns det bättre att somna!
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

#12 Ja jag upplever att även de nätter jag sovit oroligt av värk osv så är jag hyfsat utvilad ändå när jag vaknar. Så jag tycker att det fungerar väldigt bra!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Ja jag ger mig själv och min dotter som inte kunde somna i förrgår kväll. Jag gjorde som jag lärt mig av Erika Andreasson att lägga handen på ryggen på den man healar och föreställa sig att det kommer ljus ut från kronchakrat. Man kan be om healing till personen och sedan koncentrera sig på andningen och bara fokusera på den.
Min dotter somnade direkt. Brukar ge mig själv också och somnar jag med direkt.
Kram
Inom Reconnective Healing får du lära dig att heala dig själv när du gjort The Reconnection.
Jag healade en svårt vrickad fot på mig själv (eller rättare sagt fick hjälp för man är ju bara en kanal) över en natt. Kunde inte stå på foten på kvällen men hade en svårt sjuk kund på morgonen efter och jag hade pratat med mina söner att de fick köra mig till akuten efter kunden. Jag bad och healade själv och på morgonen var svullnaden borta och jag kunde stå. Jag vrickar ofta fötterna förr och det brukar alltid ta en vecka innan foten fungerar igen.
TAck för Era svar. Skall göra ett försök i eftermiddag
Var rädda om varandra