Healing iFokus

Healing

Etiketterstenarkristaller
Läst 965 ggr
[TrevorS]
0

Stenar och kristaller?

Köpte lite olika sorters healande stenar och kristaller

Pyrit
Kalcit
Hematit (fingerring)
Bergskristall Vit
Bergskristall Vit/Röd
Fluorit Grön
Fluorit Lila
Opal (köpt som halsband)

Fick lite kort information om vad de används till och vad de har för verkan psykiskt och fysiskt men glömde av det mesta. Någon som vet lite mer om dessa stenar/kristaller och vad nu alla är för något.

[Vintersaga]
0

Hej Trevor!

När jag höll på med Kristaller som mest så läste jag ganska mycket i olika böcker. En författare som jag tyckte skrev passande beskrivningar var Jette Holm från Danmark (böcker finns på svenska).

Sen kan du säkert söka rätt på information genom att googla på stenarna - eller varför inte ta en sten i taget och bära den en vecka och känna efter hur den påverkar dig :-)

Lycka till!

Rickard

[yodhe]
0

Det finns på sajten väldigt bra artiklar om stenar och Kristaller, skrivna av Wargmane…

Titta längst upp på svarta listen under "Artiklar" så finner du dom där, finns en hel serie, och jag tror att dom innefattar de flesta av dina stenar….

[TrevorS]
0

#1. Jag har lite koll på bergskristall, kan däremot massor om andra stenar som t.ex. Dalmatinsten, lättare att kommunicera och lättare att förstå hundar. Men den behöver jag inte. Google tycker jag är tråkigt, blir lite mer personligare att fråga här. Ska däremot kolla in boken, tacksam för tips. =)

#2. Jag ska kolla in artiklarna senare ikväll eller imorgon, ska precis ställa mig och laga lite hemmagjord pasta och tortellini.

[yodhe]
0

Jag såg att sajtvärden Karin har lagt in under " stenar och Kristaller " en länksamling, kolla den, fanns mycket där…