Healing iFokus

Healing

Etikettalternativbehandling
Läst 2839 ggr
Laboliina
0

DNA-aktivering

Nu har jag läst runt om detta på nätet så länge att jag inte kan låta bli att fråga er: Detta med DNA-aktivering, att vi genom aktivt arbete eller yttre aktivering ska kunna använda oss av 12 eller rentav 24 DNA-strängar istället för de ynka två fysiska som används idag. En aktivering ska enligt ryktet ge oss möjlighet att leva ut vår fulla potential, läka oss från ev. obalanser och sjukdomstillstånd samt öppna för starkare andlighet. DNA-behandlingen kan man i Sverige få t.ex. via www.treeoflight.se, och där finns närmare info att läsa för den som vill. (Själva processen påminner starkt om Eric Pearls Reconnection, noterar jag också, och ser ärligt talat inte riktigt skillnaden, förutom i priset.)

Ett starkt argument då man läser internationella sajter är att en aktivering av fler DNA-strängar ska underlätta den annalkande ascension vi alla ska gå igenom inom de närmaste två åren, och att det för mänsklighetens skull vore av stort värde att så många som möjligt genomgår aktiveringen snarast.

Har någon här kunskap om det här? Har någon rentav genomgått en aktivering, och hur upplevde du den isåfall? Är det verkligt? Alla tankar läses tacksamt!

Live to love. www.spiritinmind.se

korseett
0

har ingen aning men ska läsa lite jag med

Hoppfull
0

Ingen aning jag heller men det låter ju himla bra när man läser! Var hittade du prisuppgifter för jag hittade inget sådant…?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Laboliina
0

Korseett: Kul om du också läser på! Jag känner mig jättenyfiken på vad det här är, men vill gärna känna in och prata runt lite mera innan jag bara hoppar på tåget.

#2: Priset i Sverige vet jag faktiskt inte, men i USA verkar de i regel ta ca 100 dollar, vilket kan jämföras med Eric Pearls reconnection för 333. Jag mailade Mats-Einar på treeoflight igår, för att fråga om hans priser, och han hänvisade vidare till sitt mobilnummer för frågor. Än har jag inte ringt, så jag vet inte vad han tar (och inte heller var han lärt sig detta).

Hoppfull
0

Ok. Själv tycker jag att det är lite knepigt att lägga väldigt mycket pengar på något som man inte vet om det gör nytta. Men det beror nog på att jag lagt ut väldigt mycket redan.

Hoppas att du fyller på här med mer info om/när du får någon.

Laboliina
0

Hoppfull: Ja, jag håller med, och det är delvis därför jag själv inte provat. Dessutom vill jag veta mer om vad det innebär, för det står på amerikanska infosajter att en aktivering hos mig automatiskt smittar av sig på mina närmaste anhöriga (blodsband), oavsett om de är medvetna om det eller ej. Det har folk som gjort detta även noterat. Man kan tydligen upplösa gamla negativa karma och liknande på detta sätt, vilket i och för sig låter positivt i DETTA livet, men hur blir det sett som en större helhet?

Intressant, tycker jag, och snokar vidare…

Hoppfull
0

#5 Väldigt intressant! det skulle vår familj behöva med råge!!

Nåväl, man kanske vinner pengar någon gång och kan satsa utan att det drabbar andra i familjen Glad Så snoka på…

Laboliina
0

Jag återkommer.Glad

Laboliina
0

Nu har jag läst på lite mer, och insett att många upplever att de inte fått vad de betalat för, möjligen för att förarbetet slarvades med och de därför inte var öppna/rena nog för att ta emot(?). Det verkar däremot som om det finns en man i USA, vars behandligar alla är nöjda med och rentav extatiska över - Toby Alexander. Han gör karmarening och diverse annat som jag inte förstår (ännu) före själva aktiveringen, allt med en veckas mellanrum. Via honom verkar alla, oavsett forum, känna förändring till det positiva. Se länk:

http://www.dnaperfection.com/tobyalexander.html

Han jobbar mestadels på distans, så vad jag förstår finns inget hinder för att söka just hans hjälp om man bor i Sverige.Glad

Tankar på det?

Hoppfull
0

Faktum är att det var nästan det första jag tänkte på… alltså detta med att man nog måste vara väldigt "ren" för att detta ska fungera. Kanske kan jag även få en känsla ibland av att en del metoder försöker vara genvägar till hälsa och harmoni när det egentligen är meningen att vi själva ska skapa den genom att arbeta och lära oss saker.

Jag kanske är lite pessimist men jag känner så i viss mån. Vi är så glada för en quick-fix i vårt samhälle, vi vill ha resultat direkt och vill slippa allt det jobbiga. Men det är väl därför vi får så många liv på oss, för att vi själva ska uppnå detta genom hårt arbete och många många erfarenheter som gör oss ödmjuka.

Så går mina tankar.

Kristall47
0

Du har så rätt i det du skriver, det finns inga genvägar till renheten, ljuset och friden, den kommer vi närmare genom att se inåt. Lidandet är en del av den processen. Vi ska alla försöka bli så rena som möjligt, det har vi ju stor nytta av i detta liv och kommande. Det är rannsakning och insikter som är guld värt för att rena sig.

Instämmer helt med dina åsikter!Skrattande

Laboliina
0

#9: Ja, det är kloka tankar. Jag tror att det är mycket där grunden till min skepsis ligger också, nämligen risken att vi egentligen går emot hur det är tänkt att vara genom att ta emot en massa quick fix-lösningar. Vad blir följden för oss i förlängningen? Får vi ta en negativ konsekvens av vår rastlöshet och brådska, eller är detta - eftersom det är möjligt och tillgängligt för oss - helt okej att göra?

Och var går egentligen gränsen? Healing via andra, är inte det också en form av quick fix?

Hoppfull
0

Ja jag tror som #10 att lidandet är en oerhört viktig del av vår utveckling för att skapa medmänsklighet och ödmjukhet bl.a.. Och det är saker vi inte kan hoppa över… alltså tänker jag att vi får nya, andra prövningar istället för att få till oss dessa viktiga saker.

Jag tror att quick-fix där man försöker snabbrensa alldeles för mycket på en gång kan resultera i att utrensningen gör oss sjukare än vi var innan. Det är ju inte som att ta ett lager i taget utan riva av alla våra skydd och lämna oss nakna i den heta solen. Kanske är det som en form av för tidig kundaliniresning (fast i annan form).

Har vi för bråttom så lär vi få läxor som tvingar oss att ta det lugnt. Jag personligen tror att alla dessa olika former av utbrändhet och trötthetssyndrom som blir allt vanligare idag, är precis en sådan sak. Vi som rusar fram och ska åstadkomma så mycket och vara så duktiga, även med vår egen utveckling, vi får bromsar på oss hur vi än gör Glad

Jag tror inte att det går att hoppa över utvecklingen, jag tror den kommer till oss i andra former istället då.