Healing iFokus

Healing

Läst 702 ggr
stormvind
0

Gomorron 21/1

Gomorron alla sjusovare! Stormvind först igenFlört

Ja, då var det torsdag, dagen då vi följer Kurre till sista vilan. Konstigt nog är jag alldeles lugn och det känns fint att följa honom till slutet. Han kommer nog att vara med oss! Som chef får man vara som en mamma ibland och nu är mitt äldsta "barn" borta. Tomt är det men vi skrattar ofta på jobbet och minns alla glada stunder!

Pilates, suck att kroppen kan förfalla så fort, lika smidig som ett järnspett, att det kan vara SÅ drygt att vifta med armar och ben och andas! Stel idag och har lovat dottern att följa på yoga ikvällObestämd.

Ha det gott alla, vi hörs!

Kramisar/Stormvind

[Spanaren]
0

Gor morgon alla!

Stormvind jag sänder en lugn frid och ett gyllene ljus till den sista vilan idag av eran "Kurre".

Ha en bra dag alla/ kram Spanaren

tilja65
0

Godmorgon!

Då väntar ännu en fin vinterdag att ta vara på! Skrattande

Lycka till idag Stormvind. Jag tänker på dig/er, Vad skönt att ni tar det så bra.

Önskar er alla en fin dag!

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

snoflinga
0

God morgon!

Tänker på dig i dag stormvind! *kram*

Äntligen torsdag = snart fredag = HELG Skrattande

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Indiania
0

Godmorgon på er!

Ja vi har ännu en orörd dag framför oss.

I dag går mina tankar till dig Stormvind du skall se att det går bra och det är skönt när du har detta bakom dig sedan.

Ha det så bra som går alla vänner! Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

Hoppfull
0

God Morgon på er!

Idag fick vi sovmorgon dottern och jag, fick sova ända till 07.15 och vilken otrolig skillnad det gör för min kropp!

Självklart tänker även jag på dig idag stormvind, jag hoppas och tror att det blir en ljus och vacker ceremoni!

Jag önskar er alla en riktigt bra torsdag!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[GunillaF]
0

God morgon!

Jag har nyss fått massage och känner mig helt avslappnad….men trött! Ska ta en mugg kaffe nu så kvicknar jag väl till.

Ha en bra dag allesammans!

majlar
0

God morgon alla

Tänker på dig idag stormvind.

Idag är en ny dag att må bra på.

kram

nillanb
0

Godförmiddag alla Glad

I dag tänker jag på dig stormvind och sänder dig ljus och tröst…

ha en fin dag

korseett
0

god förmiddag!

tänker på er idag stormvind. Begravning är en milstolpe i sorgen.

jag jobbar på så ha det bra idag allihop!

dalamormor
0

godförmiddag.

i Dalarna har det kommit lite nysnö,ca-6gr.mulet.

tänker på dig min älskade syster i dag.jag ska inte gå på begravningen men sänder dig en stärkande kram lövyou.

stormvind
0

Tack alla för Er omtanke! Det värmer och känns!

Usch, vilken dag. Det blev så turbulent på jobbet så till slut började jag bara gråta! En AKUT order var tvungen att fram IDAG, kunden visste att vi skulle på begravning men för hans del så var det bara så att han var tvungen att ha grejerna. Men jag talade om för honom vad jag tyckte, skönt! Sen började jag fundera på om det var Kurre som prövade oss. KUNDEN ELLER MIN BEGRAVNING, typ! Nu löste det sig tack och lov så vi hann med bägge. En timme tillgodo för ombyte.

Begravningen var fin, mycket skratt och tårar. Nästan hela kyrkan var fylld och fanns inte en parkeringsplats kvar, 60 personer på minnes stunden efteråt. Mycket blommor och kusinerna hade ordnat så fint med kort på honom med ljus och blommor bredvid. Hoppas han var med och såg så många som kom för hans skull, han var singel med några äldre kusiner bara. Lilla Kurre  han fattas ossGråter

snoflinga
0

#11 - det lärde jag mig när jag arbetade på en canceravdelning, att visst är många saker viktiga, men en sån sak som att en order ska fram samma dag när det är i princip omöjligt, det tappar perspektiv när man jämför med cancer, kampen på liv och död. Kunde inte kunden beställt sina grejer i tid i stället? Ofta när det blir sådär på mitt jobb, så är det för att kunden inte lagt sin order i tid, och till 99 % av gångerna går det att lösa akut men de gånger det inte gör det, brukar jag tänka ungefär - vad är det absolut värsta som kan hända? I mitt fall brukar det vara att en slutkund får vänta över en helg på sin sak - det är väl egentligen inte så farligt - och det handlar aldrig om att någon skulle dö för att inte sakerna är framme akut. Självklart menar jag inte att man inte ska ge kundservice och alltid göra sitt bästa, men ibland måste man dra en gräns.

Skönt att det blev en fin begravning och att ni fick skratta också! Underbart att höra att det kom så mycket folk, jag är säker på att han såg er och uppskattade det, och att han skrattade med er!

Kram kram

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Indiania
0

#11 Skönt att det är över nu.Jag är ganska så säker på att kurre var med och var nöjd att ni alla ar där.

Kramar till dig! Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

stormvind
0

Jo dom tankarna har jag också, men nu var det frågan om en stor lastbilskund som har visning på dom nya bilarna. Men vad typiskt att det blev så där. Men vi kunde släppa stressen och ägna eftermiddagen åt Kurre.

Tack Indiania Du är en riktig stöttepelareFlört

Kramisar Stormvind

Hoppfull
0

Fint att höra att det blev en ljus begravning! Nu är den biten över och det är ett steg i sorgearbetet som korseett skrev.

Ta hand om dig nu över helgen!

Kram!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.