Det Okända 20/1
Har precis kikat färdigt på dagens Det Okända på TV4 Play - tur att det finns!
Är så grymt imponerad av Terry Evans, han är ju jättejätteduktig! Har inte sett så mycket av Det Okända förut, då sambon totalvägrar (därav min tacksamhet till TV4 Play), men någon gång förut har jag sett honom och även då förundrats över hur duktig han är
Undrar dock om det inte är lite jobbigt att vara så mottaglig, det kräver ju att man verkligen är i balans med sig själv och förmodligen också att man kan stänga av ibland? Kan man det?
Blir också så tagen av de hemskheter som förekommit, det gör mig så sorgsen och ledsen och ger en känsla av vanmakt. Blir extra ledsen, då jag vet att sånt här pågår fortfarande, även i dagens samhälle, det gör precis lika ont som det som hände då, vetskapen om att det fortfarande händer om än på andra sätt.
Sådan är jag, det som fick mig att må så extremt dåligt att se "Luftslottet som sprängdes" är inte filmen i sig, för jag vet att den är påhittad och den slutar ju dessutom lyckligt - det som sliter i mitt hjärta är det faktum att sånt händer hela tiden 
Usch nä, nu ska jag fokusera på något positivt istället, måste bara komma på vad… Jo, nu vet jag - det positiva är ju hur familjen kämpat för att få det här slottet underbart vackert och i jättefint skick! Med tanke på hur nedgånget det varit, måste det ha varit ett enormt arbete och att döma av programmet är det ju underbart vackert numera! 
God natt allihop, hoppas ni får sova sött och vakna utvilade med lycka i bröstet!
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.
DEt var ett bra avsnitt i kväll.Terry Evans är verkligen duktig på detta.
Sov gott du också Snöflinga och alla ni andra också!
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
Ja,det är något speciellt över Terry Evans..kände det redan första gången jag såg han på tv:en
Tänk det är ett TV-program som jag inte ser ofta på. Vet inte varför men något avsnitt per säsong kan det bli
Jag tittade också på programmet igår men å andra sidan så ser jag alltid på det okända.
Tyckte att det var ett riktigt bra avsnitt och jag gillar Terry skarpt.
Säger som du Snöflinga - fy vad mycket hemskheter det har förekommit och fortfarande förekommer. Jag älskar slott dock, just för att det alltid finns en historia bakom dem. Det här slottet ute på Ekerö har jag åkt förbi några gånger då min systers sambo är uppvuxen på Ekerö. Otroligt vackert!!!
"Låt själen vara fri"