Godmorgon 17 januari
Godmorgon vänner! 
Hoppas ni alla får en fin söndag med värme och kärlek!
Kram Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "
Godmorgon Indiania och ni som sover lite längre 
Mmmm strax är kaffet klart….
Jag har suttit en stund i meditation…
Några ljus är tända, och det doftar härlig bergamott från aroma brännaren.
Så skönt att få börja dagen så.
God morgon på er
Blåser snålkallt ute idag,men man får klä på sig.
Ha alla en riktig härlig söndag
Godmorgon allihop!
Här har vi ett riktigt busväder idag. Det blåser riktigt hårt och är mulet, så någon promenad blir det inte idag! Tur att man kan sitta inne och kura om man så vill:
Önskar er alla en bra dag!
Med ljus och kärlek... Tina
#4 Hur vet man om när en person här fyller år? Ingen visste när jag fyllde år ju 
#4 Har du varit här också och grattat Spanaren…..Visst skall vi ha en bra dag tillsammans, tack för blommorna!
Kraaamaar 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Godmorgon Go vänner!
Ta hand om er idag…..

God Middag alla!
Idag är jag ensam hemma. Dottern och mannen är i skidbacken och sonen har sovit borta efter gårdagens fest. Lite trist tycker jag som är ensam så mycket ändå. Men men, tiden rinner iväg ändå 
Jag har snabbtinat en köttklump och, fyllt och satt in i ugnen. Hoppas att det blir en god söndagsmiddag av den.
Funderar på att sätta mig vid en film och mysa faktiskt…
Ha nu en riktigt skön söndag, i vilket väder ni nu har, här är det storm och inte alls skönt ute.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#5 Det är om du har kontakt med någon av dina vänner här inne :-)
Oftast frågar man då, när är du född … vissa är då snabba med att notera detta
/kram Spanaren
#10 Ok. Intressant. Tack för info!

Dagen blev bra fastän jag hade förfasat mig över den, av olika anledningar. Har fått skruva fast golvspånskivorna på ovanvåningen, ovanpå golvvärmen och äntligen känns det som att JAG har fått göra något meningsfullt. Jag är en sådan icke-typisk kvinna som vägrar stå för markservicen nämligen, vad är det som säger att jag ska stå för maten och männen ska bygga? Hade jag gillat att laga mat så är det väl sin sak, men nu gillar jag att bygga och snickra och skapa - det är ROLIGT (förutom att sy, snickra är roligare).
Nu blir det lite mat, sen bär det av till stallet där hästarna ska skötas om, hö ska köras och katterna ska få vaccin (vår vän är veterinär
), därefter ska jag inom o elda lite i mina vänners kamin (de är inte hemma just nu o huset behöver värmas nu när det är minusgrader och blåser) och därefter bär det äntligen av hemåt, och så ska jag hämta upp ett gammalt syskrin att fylla med sygrejjer.
Känner också av att någonting kommer förändras snart, och jag är ivrig inför det men jag vet ju inte NÄR, VAR eller HUR. Så jag väntar med spänning! Tror det blir under våren i alla fall.
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.