Healing av chakra?
Jag håller på att lära mig om Chakra och healing av Chakra. Boken jag läser just nu går verkligen in på djupet och ibland förstår jag inte riktigt.
Så om någon här har kunskap att dela med sig om Chakra så skulle det hjälpa mig mycket.
Jag tänkte prova på chakrahealing, men känner mig osäker en så länge över hur jag ska gå tillväga och vill inte att det ska bli fel. Kan de isåfall få negativa följder?
Är det någon som har tips på hur man går tillväga när man återställer chakran? hur gör ni?
Jag tror att jag har obalans i baschakrat och halschakrat som visar sig på det fysiska planet. därför undrar jag om man kanske kan heala baschakrat först och sedan gå direkt till halschakrat eller måste man heala alla chakran i ordningsföljd?
jag skulle kunna tänka mig att om inte balanseringen fullföljs att det då fotfarande är obalans och ger fortsatta problem. Men det finns duktiga chakrahealers härinne som kan ge dig mer svar
Hej.
Jag vet inte vilken bok som du läser, om den är bra eller dålig. Men kanske det står längre bak i boken om hur man går till väga.
Den enklaste metoden är att arbeta med den universella livsnergin (reiki eller liknande), för då blir allt automatiskt bearbetat i rätt följd. Efter en energibalansering känner du dig nog bättre men eftersom orsakerna till obalansen fortfarande för det mesta finns kvar kommer du att hamna i obalans igen. Den universella livsenergin arbetar också på orsakerna, men det är en längre process. Det kan hända att du under eller efter en behandling upplever visioner om vad som är orsaken till obalanserna. Ljus energi belyser alltid det som befinner sig i mörker och därför kan det hända att vissa egenskaper som du ska arbeta på förtydligas på något sätt, t.ex. i dina mentala eller emotionala reaktioner. Om vi tar som exempel att du har en blockering i solarplexuschakrat på grund av att du har ångester så kan det hända att du ser bilder från din barndom som var orsaken till ångesterna. För att bli av med ångsterna och blockeringen måste du sen själv arbeta på dig. Det kan du bara göra själv, men om du inte har stor kunskap i energiarbete och psykologi behöver du nog någon som hjälper dig.
Man kan inte svara på din fråga om vilket Chakra man först måste heala utan att känna till hela sammanhanget. Men om man arbetar med universell livsnergi bearbetas ändå allting i rätt ordningsföljd.
Själva behandlingen gör man uppifrån ner, för att blockeringarna ska flyta ut genom fötterna. Men man kan inte säga i vilken följd livsenergin sen kommer att bearbeta problemen.

Det finns många olika sätt att göra en chackra balansering och inget är väl bättre eller sämre en ngn annan metod.
Och du kan inte skada ngn genom healing eller under en balansering.
jag har fått lära mig tre olika sätt men svårt att beskriva skriftligen betydligt lättare att visa rent praktiskt.
Men finns ett sätt och det är att balansera med pendel det är rätt så enkelt att beskriva i skrift också.
Du gör som så att du ber om att med hjälp med pendeln få balansera chakrorna.
Placerar pendeln framför rotchakrat låter pendeln pendla fram och tillbaka till den stannar.
Sedan så fortsätter du på samma sätt chackra för chackra upp till kron chakrat´på samma sätt.
Seadan så kollar du igenom chakrorna igen genom att hålla pendeln framför varje Chakra och är balanseringen färdig så står pendeln helt still vid varje Chakra om inte är det bara att börja om igen.
Lasse
#3 Tack för övningen med pendeln, har nyss plockat fram min pendel, tidigare har jag inte varit intresserad.
Undrar bara kan det inte bli så att pendeln kan hålla på alltför länge innan den stannar?
" Var nära naturen - var när dig själv "
# 4 Jag brukar heala med pendel ( även på distans )
De kan va riktigt jobbigt ibland att pendla då pendeln INTE vill stanna ,så kan den ibland ändra håll bla bla …kramp i händerna kan ja säga i värsta fall,ja brukar pendla och balansera jing och jang oxå!
Mycket bra,med tillbax till Chakra balansering med pendeln,ja slarvade med mej själv en gång för inte alls länge sen,fullföljde aldrig och då vaknade ja med VÄRSTA HUVUDVÄRKEN,de va som ett tryck på huvudet,inget hjälpte,så ja körde på kron chakrat med pendeln bara då släppte allt ont jag hade och tryck i huvudet,så tänk på att inte LEKA och slarva med pendeln!!! INTE BRA 
OBS När du pendlar över chakran så SKA du FÖRST hålla pendeln i VÄNSTRA handen och känna över hur alla chakrana står,alltså hur dom går och hur aktiva dom är,sen när du ska fylla på chakran så ska du ta pendeln i HÖGER hand och pendla över dina chakran,och då MÅSTE du låta pendeln snurra klart och INTE sluta före de,sen när du gjort detta så kan du ta pendeln i VÄNSTRA handen och pendla över dina chakran för att jämföra hur balansen ser ut då.
( alltså du behöver INTE låta pendeln snurra klart när du känner in hur chakran snurrar ,och glöm ej att notera eller lägga på minne hur pendeln snurrar först så du kan jämföra med den sista gång du pendlar över då du fyllt på chakran igen,ja ni förstår,annars fråga gärna! )
Men glöm ej att när du fyller på chakran med HÖGRA handen att du MÅSTE låta pendeln snurra klart! Och när du känner av chakran så gör du detta med HÖGER hand,och behöver då heller inte låta pendeln snurra klart,för du gör ju inget me energierna då,utan bara kollar hur dom snurrar!

#6 Krångla inte till det Det fungerar lika bra med Selleri.
Lasse
# 7 Jag gör efter böckerna jag läst en bra start är lilla pendelboken där står samma sak! De är inte alls krångligt! lätt läst och lätt att förstå!
Visst går de att göra med va som helst som du skrev selleri,men vill man lära sej och göra så får man ju göra riktigt,pendeln ska man inte leka med 
Men alla får ju göra som dom själva vill,upp till var och en hur dom vill göra det! själv tycker ja att de är simpelt inte de minsta svårt
Som sagt lilla pendelboken är en bra lätt läst bok i början !
#2 Då bör jag utföra chakrahealingen i rätt ordningsföljd så att det blir riktigt.
boken jag läser heter Chakra och är skriven av Naomi Ozaniec. precis som du säger så skriver hon om att man ska arbeta med sitt levnadssätt och agerande. Dessutom relaterar hon mycket till tex hindusitiska gudar och annat som är relaterat till hinduismen. Enligt en av övningarna ska man utforska några gudar. För mig som inte är troende av hiunduismen kan det kännas väldigt konstigt att helt plöstligt fokusera på hinduismen.
Kanske det bara är ett sätt att utföra sin chakrahealing, och att det finns flera andra alternativ man kan utföra den på? Jag ska iaf prova som det står i boken.
Så är jag fundersam över en annan fråga. Kan chakra-healing påverka en negativt? I boken berättar hon om en chakra-healare, som fått uppleva en del konstiga upplevelser under chakra-healingen som att tex att han förlorat fotfästet i den här världen och att han varpåväg att dö.
Ni som utövar chakra-healing hur reagerar ni av healingen?
De problemen jag haft har bara visat sig som smärta. Jag har haft ichiasliknande-besvär i högra sidan av ryggslutet, doktorn sa att det var en muskelspänning, men den försvinner aldrig riktigt helt av sig själv:/ jag vet inte om det har ett samband till värken i ryggslutet, men ungefär samtidigt fick jag problem med höften:/
det andra var en muskelinflammation i axeln som jag fått genom jobbet. jag hade värken länge. Dock så lade jag en lapis lazuli på den ömmande punkten och mediterade över smärtan två ggr. sen dess har smärtan tynats bort och märks knappt av nu.
#3 jag har läst om chakrahealing tidigare och har tillochmed en pendel, men jag har aldrig provat! delvis är det min feghet som hindrar mig. Jag har läst att man öppnas upp för andevärlden. men vad menas med det? kommer man i kontakt med andar då? det är just det som jag är lite skraj för eftersom jag alltid tyckt det är obehagligt:S
som ni kanske märker så är jag ny inom chakra-healing, men jag tycker det är så spännande. så jag förösker lära mig så mycket jag kan inom det.
Jag såg på din medlemssida att träning och kost är en viktig del av ditt liv. Då gör du ju redan något för dina chakror.
Ja, alltså om man ger sig själv (eller andra) en chakrabehandling, så är det bra att utföra den i rätt ordningsföljd, uppifrån neråt. Men om man arbetar med ämnena som chakorna berör, går man nerifrån uppåt. Rotchakrat är ju gunden som allt står på. Om du t.ex. bygger ett hus på ostadig mark kommer huset förr eller senare att rasa hur bra byggt det än är. Rotchakrat står ju för det materiella livet och säkerhet, egendom, överlevnad och för fortplantning. Om man är fullt sysselsatt med att kunna överleva har man ingen tid, ork och energi för högre saker. Men om man däremot inte har några problem med att överleva och man har det bra, men ändå bara har i fokus att skaffa mer pengar och egendom så finns det heller inget rum för högre energier. Så man måste hitta den rätta balansen.
Om man arbetar med den gudomliga livsenergin kan man inte bli negativt påverkad. Men om man däremot själv börjar snurra på chakorna måste man först tolka skicket som chakrorna befinner sig i riktigt och sen reagera riktigt på det. Gör man något fel kan man bli negativt påverkad. Sen är det ju också så att varje blockering man har måste kompenseras av andra chakror, så om man tar bort blockeringen men inte ändrar på det som kompenserar kan det uppstå nya besvär. Gör man alllt rätt och chakrorna blir läkta, kan man bara börja må bättre.
Dina ischiasbesvär kan också ha en fysisk orsak, som du i så fall måste arbeta fysiskt på. T.ex. diskbråck eller en kota som blockerar. Om det händer blockeras också energierna i rotchakrat. För ischiassmärtor är en lepidolit bra :)
Om användning med pendel kan jag inte säga mycket om eftersom jag själv inte pendlar. Men om du arbetar med universell livsenergi öppnar du dig bara för det gudomliga.