Fråga om Helare
Jag undrar va som menas med att en människa som healar är " mörk " hur kan mna va mörk om man är helare? ( ja menar inte mörk som i hudfärg alltså )
Dum fråga men ja måste fråga då ja hört detta,att " personen som helar är mörk "
det har jag aldrig hört talas om faktiskt. kanske ett talesätt? hoppas att någon vet
Kan de kankse va att personen ha mörka avsikter eller inte har ljus och kärlek i sej ???? hmmm ja har funderat och funderat bollat fram å tillbax me olika tankar men ja kan inte förstå,vet även att de sas att personen är" farlig " va de nu betyder!!!
ja ville bara kolla om nån här kanske kan ge en bättre förklaring än min egna,sen om nån vet HUR/KAN man va helare och ha mörka avsikter?vad händer då när dom ger healing??
Det där är nog något som religioner och sekter t.ex. Jehovas lär ut. Har själv mött på dessa som säger att healare är mörka och dessa var jehoviter. Det är blind bibeltro och trångsynt tolkning som leder till denna tro om healars. För att inte glömma okunskap.
Nej,det är nog inte bara Jehovas,på Jesussaijten anser man folk som arbetar med healing,astrologi,tidigare liv,är utsatta för demoner.dvs står under mörkrets makter,sett ur ett kristet perspektiv.
Visst, religioner och sekter skrev jag ju :) Arma människor!
Intressant motsägelse. Vet dom inte att Jesus var en helare? 
#0 - Det är inte så lätt att veta vad de menar med en mörk healer. Jag kan bara ta ett exempel som jag själv känner till…
Även om en healer har som inställning att vilja hjälpa till att få folk att må bra, så kan det finnas "mörka sidor" inom den personen - sidor som ibland kommer fram och som handlar om att utnyttja sin position som healer och hjälpare…
Det skulle jag kalla en mörk healer - en människa som hjälper vissa och som stjälper andra…
Men det vet man inte om det var så de menade…
Kram Rickard
Har ett exempel:
En kvinna kom till mig för att få hjälp, en sk. healer hade med avsikt "skickat" dåliga energier till henne i flera år, hon var helt utdränerad på egen energi och hon märkte av att det inte var lätt att stå emot dessa energier. Inte ens jag kunde hjälpa henne fullt ut men hon lyckades till slut hitta en shaman tror jag som befriade henne från denna negativa påverkan. Detta fenomen har inte återkommit, utan shamanen lyckades sätta stopp för denna påverkan. Så i dag mår kvinnan utmärkt.
# 7 Precis så mena jag vill inte förklara mer,mne ja de mellan 2 healare som det sagts…nått med mörker,dubbla budskap och ingen kärlek och ljus..tror att de menade som du skrev där! Tackar
#8 Mycket intressant historia de typ de ja menade! Tack för att ni dela med er av detta!

#4 Ja det är värkligen motstridigt och jag frågade en Pingstpastor om just detta.
Denna Pingstpastor var så snäll så han erbjöd sig att köra 40 mil
och driva bort demonerna som härjade i min kropp eftersom jag sysslade med healing.
Denna Pingstpastor förklarade för mig att om man i kyrkan och i Guds namn utförde Healing så är den utförd av Gud.
Men om du ger Healing utanför kyrkans verksamhet ja då var du besatt av demoner och jobbade för satan.
Men samtidigt som han sa att jag var besatt av demoner och ville hjälpa mig så inbjöd han mig till sin kyrka för att ge healing där.
För i kyrkan så var det inte satan som tog över min kropp utan Gud.
Jag förstår mig inte på det men men.
Lasse
jojo det där fattar jag inte heller. Så om vi pippar i kyrkan blir det barn av rätta tron men om vi gör det utanför då blir det barn av satan…
Och nu undrar ni varför jag drar paralleller med barngörandet och healing men båda är förhoppningsvis handlingar av kärlek och är det nånstans som det finns en gud inblandad är det just vid det magiska ögonblicket när det skapas en individ
#6 #10 Ja,de ledande kristna på Jesussaijten tyckte till och med att jag skulle ta en tillbaka koll av mina patienter,så de inte dött,deras erfarenhet var att många patienter senare dör av sådan här behandling,först blir de bättre,sedan dör de..ett spel av demoner och satan,enligt dessa.
Inget annat än att tro på Jesus har ngn effekt,passade fråga om man liksom inte har ett plus och minus konto,när man kommer till himlen inför Gud,nej,det har man inte,det enda som funkar är att be om förlåtelse och tro på Jesus,vad man gjort i övrigt och vad man gjort för andra spelar ingen större roll.Ända har jag för mig att det står ngn stans…vad du gör för mina minsta bröder,det gör du för mig.
Passade också på att fråga om vad de tre männen lite symboliskt kunde tänkas stå för,de tre som blev ledda av sjärnhimlen och i sina gåvor hade med sig,myrra,guld och rökelse..myrra som just
Symboliserade att Jesus var en stor helare.Undrade om detta i början av alltet inte kunde symbolisera ngt,men,nej,det skulle inte disskuteras..Vissa religonhistoriker menar ju också att de tre vise männen kom från Persien och var mager dvs..människor med ockulta gåvor,skrämmande tolkning för en kristen.
Tidigt i Biblen kan man alltså se tecken i sjärnhimlen(astrologi?),att en messias ska födas och vart.Se att Jesus var en stor healer mm..men att vi ska jobba med ngt sådant,är inte
Guds avsikt,utan djävulens påhitt!!
Om man sedan ser till att det också berättats om Gnosismen i biblens begynnelse,dvs inkarnationsteorier,så blir det hela mkt komplicerat.Något som Kyrkan Genom sin maktutövning tidigt censurerat och tagit bort.
Sa att jag tror på Jesus som en stor profet,och ansåg mig ha en kristen värdering och tro,utifrån esoteriska tankar..Tror du inte på Biblens hela innehåll och om du tror på tidigare liv,så har du ingen "kristen tro",blev deras svar.
De ser demoner i allt,lite skrämmande tycker jag,ngn form av indoktrinering.
#12 Vad intressant, vad förslags privat klinik har du?
Ok men ÅTER IGEN de handlar om healare INTE nått om vad nån kristen eller pingst pastor/pingst vän sagt om en healare…detta är 2 olika healare som inyte känner varandra,de är va min fråga handar om så de ingen religon relaterat!