Healing iFokus

Healing

Läst 1056 ggr
stormvind
0

Godmorgon den 11 januari

Ooops! Var jag snabbast idag…..

Sitter och väntar på barnbarnet, dagis är stängt så Mommo får rycka in idag. Så gärna så……Kyss

"Bara" -20 idag.

Blir en tung dag på jobbet för dom som är där. 1:a arbetsdagen utan vår trogna "Kurre". Det är nu det märks att han är bortaGråter. Men han kommer nog att vara där ändå, jag ska spöka för er när jag är borta sa han. Oh, så mycket roligt vi hade med den spjuvern och vi får minnas honom med värme. Ska ordna med en dödsannons idag från oss arbetskamrater. Ja, livet är upp och ner och ska ju så vara. Men ibland är det tyngre än vanligt.

Hoppas Ni får en fin dag idag alla "därute".

Kramisar/Stormvind

nillanb
0

Godmorgon Stormvind och ni som ligger och drar erGlad

Jag blåser lite ljus åt ditt håll Stormvind…

Nu var det lite kallare idag igen…men här är det bara -8,5.

sprid ditt leende omkring dig

Indiania
0

Godmorgon Stormvind och Nillan och ni som kommer!

Tänker på dig Stormvind och minns spjuvern i din arbetskamrat! Flört

Här är det - 13,3 i dag.

Har legat på spikmattan och njutit av härlig musik nu är det dags för kaffet.

En skön dag med ett leende på läpparna åt er alla!

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
0

God morgon.

Önskar er en bra Måndag!

[Spanaren]
0

God morgon alla!

Har jag missat något Skäms har en arbetskompis till dig gått bort Stormvind? Beklagar förlusten över din fina arbetskompis!

/kram Spanaren

dalamormor
0

god morgon.

syrran tur det finns datorer så man får reda på att dagis är stängt.

hon är för god din lilla virrhjärna till dotter.

sitter här i morgonrock,fast jag jobbar.

det blev ett barn utan tillsyn på dagis så hon fick komma till mig.

vi ska gå på dagis sen och äta lunch.efter skolan kommer det 3skolbarn som ska vara på fritids,som jag ska ta hand om.

krama fina lina från mig.

KRAM till er alla

Loet_old
0

God morgon

Här har vi goväder -4 grader idag.

Ha en bra måndagGlad

tilja65
0

Godmorgon!

Det är tungt när någon omkring en går bort Stormvind. Vad fint av dig att ställa upp när dagis har stängt! Glad

Här är det -3,5 grader och jag kan se solen titta fram så smått, tror att det blir en härlig dag.

Önskar er en bra dag!

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

stormvind
0

Tack alla,

Jo Spanaren, vår Kurre gick bort på nyårsnatten. Han har jobbat hos oss i 5 år. Eftersom han inte hade någon familj blev vi det. Han mådde som bäst när han var på jobbet.

Vilket jobb Du har då syrran, hemma imorgonrock och påp datorn!

Kramisar och tack för tankar och ljus det värmer kära vänner!/Stormvind

Toyan
0

God morgon!

Tittar in och önskar er alla en härlig måndag!

Toyan

Hoppfull
0

God Förmiddag på er!

Här är det strålande sol och bara någon minusgrad så jag ska försöka ta mig ut och se om det funkar att promenera lite.

Hoppas att ni alla får en riktigt bra dag!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

korseett
0

god förmiddag.

Kallt som busen ännu men jag hoppas att det tittar över 20-strecket idag. Elda, elda, elda

Han en fin måndag

majlar
0

Andra Måndagen på nya året. Liiiite mildare idag -14.

Ha en bra dag alla sköna

kramen

[Spanaren]
0

#8 Så glad jag blir då det finns goda människosjälar som förgyllde Kurres liv. Förstår att saknaden känns svår men han kommer säkert att besöka er på något sätt Flört

Minns endast dom goda stunderna så kanske sorgen mildras lite!

/kram Spanaren

Ps Vi har plusgrader och lite blåst och det är jätteskönt ute.

snoflinga
0

#0 Vad hemskt att läsa om Kurre, men samtidigt blir jag glad att läsa om hur ni haft fina stunder tillsammans!

Läste några fina rader om döden igår, ska se om jag kan skriva in dem här i kväll!

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

snoflinga
0

Här kommer raderna - man får ett annat perspektiv på döden när man läst:

Intro: En av de äldre hästarna är döende. Han har väldigt ont och veterinären kommer ut för att låta honom somna in.

"De andra hästarna stod kvar vid staketet och tog farväl, en efter en. Sabina, den lilla fölungen, var överlycklig. Det var hennes första möte med döden, och utan förutfattade meningar kunde hon endast se befrielse"

Ur "Alla kungens hästar" av Emelie Cajsdotter.

Så är vi inte vana vid att se döden. Och inte är det meningen heller alltid, vi bör ju vara rädda för döden för att överleva… Men jag blev så tagen av fölungens glädje, och över hur trångsynt jag själv varit alltid. Visst ser vi ibland döden som en befrielse, men ändå är det med fruktansvärd sorg vi gör det. Hästarna har accepterat lidandet och sedan döden, medan vi föraktar lidandet som leder till döden. Fast döden var en befrielse anklagar vi sjukdomen som orsakat den för allt ont - vi har svårt att bara acceptera.

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Hoppfull
0

Jag tror att vi har så svårt för att acceptera döden för att vi är så dåliga på att leva medan vi lever. Döden påminner oss om att det tar slut och då är det för sent med en massa saker… och det är det som gör det så svårt.

Den svåra sorgen sen handlar ju mycket om vår egen smärta i att bli lämnade tror jag.

Det var fint skrivet det du skrev ur boken!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.