Svår att hela.
Hejsan!
Jag fick min första healing nu i somras. Det var reiki healing och det var mycket intressant och givande. Efteråt så kände jag mig balanseras och mådde mycket bra.
Nu till min fråga: kvinnan som gjorde healingen på mig sa till mig efteråt - med svett i pannan och märkbart påverkad och "slutkörd" att jag var den svåraste hon hade givit healing till. Jag frågade varför, men hon visste inte, kanske var jag för öppen redan sa hon (höll just då på med chakrahealing på mig själv, 28 dagars kur med Kristaller, och just då var jag på hjärtchakrat) men hon visste inte. Hon hade gjort så mycket hon kunde och balanserat så gott det gick. Till saken så var jag gravid då, vet inte om det påverkade det hela.
Någon som har någon idé på varför det var så svårt?
Självklart undrar jag om det blir svårt nästa gång jag får healing.
Tack :)

Ingen som svarat - och jag som är så nyfiken på svaret!!! Hoppas det kommer nåt svar snart till dig!
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.
Uppriktigt,
jag förstår inte vad som menas med " svår att heala", det är enligt min uppfattning inte jag själv som tillför energin, den är universell, jag är en kanal, redskap,jag kan inte inom reikihealing styra energin, den går dit den ska av annan kraft,
hur kan någon vara svår att heala om jag inte styr energin?
Den healern har nog missuppfattat vad det innebär att ge healing..
Dessutom, är det inte healern som ska göra arbetet, det är klienten, om hon/han blev slutkörd, måste det bero på att h-n använder sin egen personliga energi,
enligt min uppfattning..

Intressant svar Yodhe. Nej jag förstod inte heller, men kände också efteråt att kanske ska jag prova på någon annan nästa gång (vilket blir om en vecka! Undra om han som ska ge healing då säger samma sak (hoppas inte)).
Vad menar du med att klienten ska göra arbetet? Snälla förklara så att jag är mer förberedd nästa vecka.
Tack!
#3 I en healing är det ju healern som överför energi, det som sedan händer i klienten är ju personens arbete, inte healerns, om du förstår hur jag menar..
Därför har jag svårt att förstå varför det skulle vara svårt att heala en klient, jag som healer utför ju inget annat arbete,
sen kan man få till sig saker som healer på olika sätt, endel ser, andra hör, eller känner i händerna vad guiderna förmedlar…. och det delger man då till klienten, vilka problem klienten bör arbeta med… men inte är det speciellt jobbigt….inte för mig iallafall,
Tycker nog att du ska byta healer, för att få mer utbyte av sessionen.
Fråga gärna healern den här gången hur han/hon ser på sitt arbete, hur de arbetar med energin..
Jag delger alltid mina klienter för hur det fungerar, därav uppstår då inga missförstånd och det tillför ju endel tillit, som för mig är viktigt för klientens egna fortsatta arbete med sig själv.
Var inte rädd för att fråga, du har rätt till det..vi är inga Gudar….bara för att vi kan överföra energi..
Lycka till och kram på dig…
Det enda som krävs är att personen är undermedvetet beredd inför självläkning. Ingen kan dra åt sig Reikienergin om inte så är fallet. Det är alltid den som tar emot som healar sig själv, vi som healers förmedlar bara kraften som en kanal som #2 skriver.
Det kan vara så att en person inte vill bli healad då går inte healingen fram, utan det känns som en vägg eller stumt när man healar. Detta känner man oftast och får då vänta till ett senare tillfälle tills klienten har bearbetat det undermedvetna ("viljan") att bli healad.
Reikihealing är "intelligent" och går dit den bäst behövs..jo om det inte finns något hinder på vägen så gör den det. Finns det en blockering i en del av kroppen så stoppas energin upp och kan ej passera fritt. Därför ska man söka aktivt efter blockeringar (i auran) och heala på det området ända tills blockeringen har lösts upp, då kan den positiva energin passera och gå dit den behövs. Man kan inte alltid vara helt passiv som många tror när man använder Reiki.
Passiv kan man vara när man skannat av kroppen och fastställt att det inga hinder finns. Man kan även vara passiv i alla handpositionerna tills man stöter på en blockering, då tar man hand om den och fortsätter sedan att slutföra healingsessionen som vanligt.
Så kan man ge healing med avsikten att ge en avslappning eller en "kafferasts-healing" då får man lite ny energi som piggar upp, men tar inte bort några blockeringar.
Det enda som krävs är att personen är undermedvetet beredd inför självläkning. Ingen kan dra åt sig Reikienergin om inte så är fallet. Det är alltid den som tar emot som healar sig själv, vi som healers förmedlar bara kraften som en kanal
Tack Kristall47,
jag förutsätter ju att klienten vill ha healing, och det kan ju jag som healer känna av, i annat fall bör man nog vänta tills man är redo igen…
och självklart tar jag hand om blockeringarna, men att det ska vara svårt, förstår jag inte…
jag har aldrig upplevt det i någon session…man healar tills det är upplöst helt enkelt, sen får det ta den tid det tar…så jobbar jag..
Tillägg: Mitt inlägg #5 Jäller enbart Reiki i denna diskussion. (Det finns otaliga metoder och energier där man använder avsikter & fokus till 100% för att heala).
Nej, jag förstår ej heller varför healern blev så uttömd på energi själv, och varför det blev så jobbigt. Visst kan man bli lite tagen av anspänningen av att ge energi för den strömmar ju igenom oss, hjärtat jobbar lite fortare, och slår lute hårdare slag mm. men när man ger Reiki så får man Reiki själv också och brukar återhämta sig snabbt även om man är en ovan healer. När man blivit van så märker man inte av detta.
Jag tycker nog att du skulle be om en utförlig förklaring,om man säger så borde man kunna förklara vad det egentligen är man menar.
~ mayolica ~
Jo, vi pratar ju bara om Reiki healing här, eftersom det var den formen #0 fick..
En sak till som jag reagerar på är;
" att vara för öppen", hur går det till? antingen är man öppen eller så är man stängd i min mening, har heller aldrig hört eller upplevt att någon är något annat än dom alternativen..

Tack alla för era svar. Ja jag ska fråga nu nästa vecka då jag ska på healing igen, och då få information hur han arbetar.
Ja den andre healern ska jag inte träffa igen, verkar inte riktigt bra då hon inte kunde förklara bättre/mer varför jag var svår.
Så jag får se nästa vecka, ska bli mycket intressant!
Kram!
#11 Skriv gärna hur det gick för dig på den healingen, kan vara roligt och se om du fått bekräftelse på våra svar.. feedback så att säga…
Kram på dig och
Lycka till..