MEDITATIONSPLATS
Att meditera är för mej mycket viktigt.
Men man behöver inte göra det så märkvärdigt!
Du kan meditera genom att lyssna på musik, meditationCD:n, i tystnad , när du promenerar, diskar, jobbar i trädgården osv. Ibland är det dock skönt att ha en speciell plats. Här är min i min trädgård.
(Jag har också två "virtuella" platser i mitt inre - en i fjällen, en ute i skärgården) där jag finner ro och stillhet.
Bert
Så vacker plats
och dina kvistar liknar figurer. Ja du har så sant i det du säger, för det gäller att hitta sin egen sinnesro *ler*.
Naturen är bara för underbar!
/kram Spanaren
#0 Du har så rätt i det du säger man kan meditera nästan var som helst om rofylldheten är på plats.
Jag har en " virituell " plats som betyder mycket för mig det är Gothemhammar på Gotland, dit återvänder jag ofta i tankarna.
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
Vilken härlig bild, snart är vi där igen.
Försöker meditera så mycket som möjligt. Bäst är det i skogen bland alla gamla granar där jag går med min hund Siri, det händer ibland att hon går före och jag efter, plötsligt tittar jag upp då har hon fört mig hem igen. Då tittar vi på varann och jag kan se hur nöjd hon är med sitt jobb.
Sen är det rättså skönt att sitta vid vattnet och förundra sig över alla miljoner stjärnor som blinkar i varenda litet vågskvalp.
Det finns så mycket att meditera över, och alla sätt är bra.
Diskningen håller jag med om att det är bra, men inte när det är färdigt och jag upptäcker att hela magen är blöt och jag måste byta tröja.
Kram