Hur helar ni
Hur gör ni / går ni till väga när ni ger distans healing? Bara nyfiken 
Jag utför Reki healing och använder mina ben som människokroppen..
-Längst upp vid höger knä/ huvudet, halsen
- mitt på låret/ bröstet,magen
-nedanför höften/nedre delen av kroppen…
och det vänstra benet är kroppens baksida…
Sen utför jag vissa ritualer och håller händerna tills jag känner att det är nog….
Jag tar reda på vad det är som personen vill ha hjälp med. Sedan klargör jag för personen att det är väldigt viktigt att personen själv verkligen vill delta i den förändring som personen kommit för. Det blir mycket bättre effekt om personen själv är aktiv i sitt eget healingarbete istället för passiv och avvaktande.
När jag sedan arbetar så ser jag den jag arbetar med som ett hologram. Jag färdas in i det område i personens kropp där fröet till problemet en gång i tiden planterades.
Genom att ta orsaken till problemet som jag ser i fröet och lyfta fram det för personens medvetande, detta gör jag med ord, så ges nu möjligheten för den som kommit för healingen att själv fatta ett nytt beslut.
Vill jag förändra min situation eller vill jag inte det. Om personen väljer att se på situationen med nya ögon och släppa fröet så kommer följande att inträffa.
Det känsloträd som genom åren hunnit växa fram upphöra att existera i samma ögonblick som fröet inte längre ger näring till trädet.
Så här arbetar jag på distans.

När jag ger distans healing så kontaktar jag alltid den som ska få healing först och bestämmer ett klockslag för healingen.
Det är väldigt viktigt att man alltid har klientens medgivande till att man skickar distans healingen.
Även Distans healing kan vara väldigt kraftfull och klienten kan bli väldigt påverkad av healingen inte ovanligt att mina klienter somanr under healingen ibland blir dom fruktansvärt yra och har svårt med balansen därför bör dom ligga eller sitta ner under behandlingen.
Det säger ju sig själv att klienten vet om detta så inte klienten sitter och kör bil eller gör ngt annat som kräver koncentration.
Har hört personer som blivit väldigt påverkade och fått köra till väg kanten för att dom känt sig yra och halvt om halvt borta och dom har inte förstått varför.
Men fått förklaringen när den som skickat healingen ringt och frågat om dom har känt av healingen dom skickat.
När jag skickar healing på distans så öppnar jag upp och ber min healing guide om hjälp att ge healing till den berörda personen.
Jag sitter eller ligger ner vid behandlingen och får då också till mig av min healing guide vad som felas med klienten och vad klienten behöver för hjälp.
Efter behandlingen brukar jag kontakta klienten över mail eller telefon och berätta vad jag fått till mig om personens hälsa och ge dom råden som guiden lämnat om den lämnat ngt.
Lasse
Det vanligaste sättet är att jag skickar healing när "de andra" i den grupp av healers som jag är med i skickar healing.
Rent tekniskt innebär det att jag skickar till alla på den lista som detta nätverk har, av behövande personer - och att jag använder mig av reiki (och den ritual som jag lärt mig där) eller andlig healing.
Däremot kan jag inte hålla med om det Lasse (indirekt) säger, att andevärldens guider inte skulle förstå vilken fara de sätter en människa i om de skickar på healing när denne kör bil. Jag tror inte att de skulle bli påverkade så av healingen - och skulle de riskera att bli det är jag övertygad om att andevärldens guider har så mycket kunskap att de kan förutse det. Jag har svårt att tänka mig att de skulle vara orsaken till att en människa kör av vägen och (i värsta fall) omkommer för att de har fått healing!
Sen får folk säga hur mycket de vill om hur healingen har påverkat dem (och jag vet att den påverkar mig mycket starkt ibland!) - men att de skulle utgöra en trafikfara av att få healing tror jag inte på!
mvh Rickard
Tack för alla era intressanta svar!
blev särskilt fäst vid din teknik #1 en mycket intressant variant!
Men de sägs att man kan hela med en pendel,typ rita upp en mall sen fylla i chakran med dess olika färger sen ta pendeln i vänster hand ( och tänka på personen ) sen gå över chakrana med vänstra handen bara för att känna in balansen i chakrana! ( då ska man lägga på minnet hur balansen va i dom olika chakrana! ) sen så tar man pendeln i den högra handen och pendlar över chakrana så det fylls på med energi och man balanserar upp dessa chakran,sen när man är klar kan man återigen ta pendeln i vänstra handen och checka av om det blivit förändring i chakrana och alla är balanserade!
Vad tror ni om detta alternativ? Tror ni att de funkar? jag läste detta i lilla pendelboken…vad tycker ni om den boken om ni nu läst detta?
Sen undrar ja HUR kan mna känna av att man fått balans på ying och yang eller va de heter?
Nån som testat det med pendel??
Kram och Tack för att ni dela med er av er sätt att behandla på distans!
#5 jag är inte insatt i hur en pendel fungerar, jag tror mer på tankens kraft…
Man kan även använda en nalle, docka eller dyl.att heala på, det är bara du själv som sätter gränser för vad som kan fungera, tanken igen, om jag tror tillräckligt på vad jag kan åstadkomma med healingen, så finns det ingen gräns…
Och självklart måste klienten i fråga vara medveten om vad och när jag utför healing, rent etiskt, men även för säkerhetens skull, vi vill ju inte göra skada..
Man healar ingen som t.ex. sitter och kör bil…

Hej vintersaga jag hade samma uppfattning som dig om detta innan.
Men har vid ett flertal tillfällen stött på personer som faktiskt upllevt motsatsen och där det skett tillbud under distans healingen.
Andevärlden borde veta faran så jag har själv svårt att förstå det. Men att så många råkat ut för detta under distans healingen har fått mig att vara väldigt försiktig med distans healingen och skickar alldrig distans healing till ngn utan att bestämma en tid.
Diskusionen om detta har förekommit i en tråd här inne för ngt år sedan där et flertal personer berättade om tillbud under bilkörning, under arbete och i övrigt.
Min egen erfarenhet av detta är en klient som jag gav distans healing och som glömt bort tiden somnade vid köksbordet där hon satt tillsamans med sin familj och gäster o fikade.
Lasse
Låt mig ge min tolkning på vad det är som händer och varför diverse biverkningar kan äga rum som redan beskrivits i tråd.
Det finns inget rätt eller fel svart på frågan. Däremot så existerar det ett bottenlöst antal svar där allas åsikter är mer eller mindre nyanserade i den ena eller andra riktningen. Sanningen på dessa olika djup är dock den sanning som vi lever här i vår kropp. Det är en fysisk verklighet där vi lever i våra kroppar och i dessa kroppar har vi upplevelser i fysisk form. För att kunna ha en upplevelse av sig själv i en fysik kropp så måste man tro sig vara i avsaknad av helheten, d.v.s. en verklighet där allting är förenat med sig själv och därför aldrig i avsaknad av någonting. Därför har vi möjligheten att uppleva denna separation i våra fysiska kroppar. Den hjälp vi har är friktionen som uppstår när man tror sig vara i avsaknad av någonting, d.v.s. avsaknaden av helheten.
Friktionen som uppstår när upplevelsen av separation äger rum i våra fysiska kroppar gör att vi kan uppleva det spann som existerar mellan rätt och fel sett med våra egna ögon. Dock är ingens verklighetsuppfattning i en fysisk kropp lik någon annans verklighetsuppfattning. Därför existerar det friktion mellan alla människor i en fysisk kropp på någon nivå.
Vi är dock inte enbart vår fysiska kropp men detta har vi föga eller ingen som helst aning om när vi lever våra liv i en fysisk kropp. Vi identifierar oss helt enkelt med vår kropp och i samma stund så tar vi även här avstånd från den helhet som vi ursprungligen härstammar från. Detta gör vi med bravur och tack vare denna inbyggda glömska kan vi göra det vi kom hit för att göra, nämligen att uppleva avsaknaden av helheten.
Detta är förklaringen till varför ingen av oss har mer rätt eller fel än någon annan.
När vi ger healing på distans så är vi i våra kroppar. Om vi inte lyckats med konststycket att helt frigöra oss ifrån den separerade upplevelse som existerar i vår kropp så kommer en del av den healing som utförs att strömma genom vår fysiska kropp. Eftersom den då strömmar genom vår fysiska kropp så kommer de separationsfilter som vi ännu har kvar i vår kropp att delta i healingakten och på så vis förminska helhetsresultatet.
Om vi dessutom blandar in den mottagande personens kropp i upplevelsen så kommer även de filter som den personen bär med sig att agera som ett filter och förminska det ursprungliga syftet med healingen.
Det är först när den som ger healing och har modet att vågar släppa taget och lita på att helheten redan har fullständig kontroll på hela healingprocessen som en 100 % healing kommer att äga rum.
# 4 Varje healingsession är ju inte den andra lik, hur kan jag veta att det ska bli lindrigt eller kraftigt?
Det vet man ju inte eftersom vi inte styr den intelligenta energin..om guiderna tar hänsyn till om man sitter och kör bil?? Näe det vet vi inte… finns inga belägg för det eller forskning vad jag vet..
När energin kommer, så kommer den…oavsett vad det är du utför…enligt min uppfattning, och i det så tar inte jag den risken att utföra healing utan att klienten är medveten om vad och när jag gör…
Även om jag litar på mina guider, så tar inte jag risken förräns jag säkert vet…det är att spela med andra människors liv..
Ja har fått distans healing UTAN att vetat om de först ( va på jobbet ) men en helare som ja vart hos kände att ja mådde kasst och behövde det för att "resa"mej och gå vidare så han gav mej under den dagen healing flera gånger och ja va såååå pigg,från ingenstans blev ja så glad och sprallig,sen när ja ringde han på efter middagen så sa han detta!!!! då fatta ja att de går visst att bli helad utan att mna vet om det före!
Så de måste va indeviduellt de där me distans healing å att man måste veta om de så man kan känna av de!??
Det handlar om respekten för dig som person. Det handlar om ansvaret hos yrkespersonen som aldrig ska göra någonting utan att först ta reda på om klienten verkligen önskar detta. Det är helt enkelt frågan om att ha en väldigt hög etik och moraltröskel.
Självklart kan jag som healer arbeta med vem som helst när som helst utan att ta hänsyn till den personens egen vilja eller ens fråga om lov. Men vad gör det då mig som healer till? Så respektlös mot såväl min klient som mot mig själv skulle jag aldrig vara. Vi som healers har otroligt kraftfulla verktyg i vår arsenal och dessa ska vi aldrig missbruka. Min egen styrka kommer aldrig att bli starkare än min svagaste länk.
Jag som healer har inget behov av att använda min förmåga att läsa av vad som helst vart som helst när som helst för att på så vis kunna fixa till det som behöver fixas till med en healing akt utan att den personen som nu önskar hjälp först har bett mig om det. Det liksom bryter mot allt vad logik heter om man nu verkligen bryr sig om en person. För vem är jag att bestämma vad som är bäst för en annan person?
Detta är min väldigt bergfasta åsikt om detta.
ja tyckte att de va bra att han distans hela mej,för ja behövde verkligen detta,sen så skulle ja ju ändå ringa och be om de men han fixa de före,ja hade inget emot detta alls,men ja kan ju själv inte hela så ja kan ej utala mej,men som motagare av heling så hade ja absolut inget emot de,då ja ändå hade tanke på de,men ja förstår vad du menar #11 man ska visa respekt i detta som i de mesta i livet!
Tack Allhealing, för de orden…
Det är ju inte så att healing inte fungerar bara för att man inte talar om när man healar…men etiken och respekten för männinskans fria vilja, som också sägs av # 11, är det viktigaste för en healers trovärdighet..
Iannat fall lär vi inte få några fler klienter….
Ta inte illa upp Tarsan88, om det var ok för dig, bra, men en annan klient kanske tar väldigt illa vid sig…

Tack All healing för din inlägg bra förklarat i båda dina inlägg.
Lasse
# 13 ja de lungt
men ja behövde de då,så i mitt fall va de helt ok…
men grund tanken är ju korekt ,att dom som jobbar med detta har en skyldighet som på vilket annat jobb att respektera sina kunder!!
( man ska ju alltid respektera alla ,men ja ni förstår va ja menar )
Men ja köper de ni skriver det är helt rätt
NI som använder er av en healingmetod såsom Reiki och andra metoder, bör tänka på att ni tillför energi, ni tar inte aktivt bort någonting själva, som man kan göra med flera andra metoder, shamansk healing t.ex. Då bör man tänka på att att jorda klienten även när ni ger healing på distans. När man är ojordad så känns det mycket obehagligt och man kan bli yr, illamående, rädd, även känna att man "svävar". Ni bör även läsa av er klient under sessionen om klienten är ojordad. Har man svårt att läsa av så bör ni när ni ger distanshealing jorda före, under och efter healingen. Man har ju sällan kontakt via telefon förrän efteråt och därför bör man tillämpa dessa enkla regler för att klienten ska känna sig trygg.
Vi har ju ett ansvar för det vi utför.
#7 - Hej Lasse!
Som allhealing säger så finns det flera "rätt" beroende på hur man ser det. Jag är fortfarande övertygad om att healing aldrig kan påverka någon så att man blir en fara för sig själv eller någon annan.
Med det vill jag säga att jag respekterar dina fakta och inte på något sätt vill förändra din syn på dessa upplevelser och vetskaper - jag ville bara med mina ord visa att jag har en annan, för mig logisk, syn på distanshealingens kraft och verkan.
#9 - Hej Yodhe!
Jag håller helt med dig - jag har ingen aning om min distanshealing kommer att vara mild eller kraftfull. Däremot är min egen övertygelse att en healing kan vara kraftfull i sin helande verkan, men fortfarande att de fysiska sensationerna kan vara små eller t.o.m. obefintliga.
#11 - Hej allhealing!
Jag tycker din integritet, ditt ansvar och respekt gentemot andra är mycket bra! Jag vill verkligen framhålla att det är bra att vi som healers och medium använder oss av dessa egenskaper innan vi börjar arbeta med andra människor! Det mesta av det som du räknar upp gör jag också.
Det som inte framgick i mitt inlägg, var när människor av olika anledningar inte kan tillfrågas först om de vill ha healing skickad till sig (vid ett speciellt klockslag dessutom) - t.ex. människor som ligger i koma, inte kan prata, inte förstår att de är sjuka (men där anhöriga har bett om healing till dem) etc. - då kan jag tycka att healingen verkligen kan förmedlas till dem ändå. Men det är som sagt min egen syn på healing.
#… För att avrunda min syn på denna sak så vill jag bara uttrycka några ord som en annan andlig människa har sagt och som jag tycker passar här:
"På en tranceseans kom detta upp en gång, angående om man ska be om lov eller inte innan man skickar healing. Deras svar blev - inte går du fram och frågar någon om de vill att du ska vara vänlig emot dem innan du är det. Jag tycker det säger allt. Sen brukar jag dock lägga till att energin endast ska gå fram om mottagaren är villig att ta emot den. Men så är det ju när vi visar vänlighet också … det är ju inte alltid den blir väl mottagen."
Det här tycker jag är ett sunt och jordnära sätt att möta andra människor på - inte går vi bara förbi om någon ligger slagen på marken, men inte ber om hjälp…
Vänliga hälsningar, Rickard
Vill säga en sak som jag upplevt många ggr.
När någon mår dåligt eller om jag vill visa omtanke händer det att healingen slås på och det är inte alltid jag tänker att jag ska ge healing, utan det är som att jag har det med mig. Ett tag kände jag att det drog för mycket energi att jag blev trött. Jag hade inte lärt mig att styra det riktigt då. Gick för öppen för ofta, men jag har lärt mig att hantera det bättre. På så vis känner jag att jag hjälper och inte stjälper en annan människa.
Men lite osäker är jag nog på detta med att skicka healing om någon kör bil. Hur vet man om personen kör bil? Eller menar man utifall att personen kör bil just då?
#18 - Bra inlägg Soffe!
Jag håller med om att det ibland är en ganska flytande gräns för var healingen börjar och slutar… Om vi ska hårddra det så är en kärleksfull tanke början på healing - eller ett samtal mellan mig som medmänniska och en som har besvär av något slag.
Så om vi ska återgå till det tråden började handla om, så är den kärleksfulla (om)tanken det som sätter igång distanshealingen - resten är tekniker av olika slag (beroende på healingformen). Då förstår man att begreppet bön är en form av distanshealing… 
\Rickard
# 18 Precis det sista i ditt stycke menar jag, vad klienten gör i just detta tillfälle när healing ges…
#19 Håller fullständigt med dig i det du säger om hur healingen går… men jag pratar bara om klienter som kan tillfrågas, de som är sängbundna eller av annan orsak inte kan be om healing, kan man ju anta att de inte kommer att utsättas för någon fysisk fara….
Sen av erfarenhet, vet jag att många klienter som får distandhealing kan uppleva det enormt starkt och reagera väldigt kraftigt, därav min försiktighet….men det är jag, hur andra gör, får stå för var och en…
Alla kärleksfulla tankar är healing, men dom reagerar man oftast inte lika starkt på som en riktad distanshealing…
dessutom är det enligt min mening, klienten som ska arbeta med healingen, inte jag, och i det avseendet är det ju bra om personen vet om när healingen kommer….
I all välmening..
#19 Tack! Bra skrivet!
#20 Jo men inte är det väl så att man med mening skickar healing just när en person kör bil? Det är ju inte säkert att man vet det eller om man har bestämt en tid så behöver man ju inte skicka healing när eller om personen kör, ska köra bil.
Sen kan det ju va så att jag sitter o tänker på en person jag pratat med innan och sen på något vis förmedlas healing iaf och då kan det va så utan min vetskap att den här personen är ute o kör bil sen fast jag inte vet om det. Vore ju hemskt om personen kör av vägen då.
Sen kan man få utrensning efter healing eller iaf känna av healingen långt efter. Ska man då som healer avråda helt att personen ska köra bil resten av dagen för att inte riskera något?
Och sen som det är skrivet innan vet man inte innan hur en person reagerar på healingen just då oavsett om man kör bil eller ligger hemma i soffan. Men det är väl bättre att ta det säkra före det osäkra.
Detta va mina tankar om ämnet :-)
# 21 Nu pratade vi om en riktad Distanshealing… inte om en tanke..
#22 Jag får skriva mina tankar = åsikt om jag vill
Dessutom ställde jag några frågor oxå.
Så vad uppkom din snäsiga kommentar ifrån?
# 23 Ja, det får du!
Om du vill tolka min förklaring på vad diskutionen handlar om som att jag "snäser" får stå för dig…
Eftersom jag är ansvarig utgivare av healingen, vill jag gärna se att klienten tar sitt ansvar och inte utsätter sig för fara under behandlingen…
#24 Jag skrev mina tankar + frågor utifrån det vi pratade om. Ett exempel va om att skicka healing vid bilkörning. Ser inget fel i att skriva tankar och åsikter om det.
Ska jag va riktig petig tillbaka kan jag säga att om vi ska fortsätta diskutera här i tråden ska det bara handla om trådskaparens fråga om hur vi gör när vi helar. Men så otrevlig är jag inte. Alla har rätt att skriva sina tankar om detta ämne, som oxå under tiden handlat om fara under distanshealing.

Intressant tråd det här. Många olika synvinklar som man kan ta åt sig av. När jag skickar ber jag alltid att healingen ska nå fram till personen när personen kan ta emot den. Alltså befinner sig i vila och inte kör bil eller jobbar. Samt att healingen gör det den ska för personens högsta bästa. Jag gillar inte att styra energin, har full tillit tll att healingenergin och healingguiderna vet vad som ska göras.
Jag skickar bara till de som bett om healingen, rent etiskt vill jag inte skicka till de som inte vet att de får healing. Såvida inte som vintersaga skriver de ligger i koma eller är så sjuka att de inte kan svara.
Människor är olika på det viset att en del är så känsliga att de påverkas starkt av distanshealingen. Andra märker inte så mycket, mer än att de blir avslappande.
Men likt det Tarotlasse skriver har jag mött såna som påverkats negativt undet till exempel bilköring och inte vill ta emot distanshealing på grund av detta. Något man måsta ta hänsyn till.
ljus Rose
# 26 Tänker du nått särskilt när du ska skicka distans healing?eller ber om skydd osv? varför kan ja inte skicka distans healing?har försökt en gång blev de en bra reaktion till en närastående men annars har de inte funkat andra gånger till personen….
Då har hon bett mej ( obs ja jobbar INTE med detta ,tränar på släkten bara nu
)
hur gör man när man ska lägga händerna på nån?va gör man tänker man ? ja har vart hos många men alla gör så olika ju
Hur vet ni vart ni ska lägga era händer och hur länge? hur vet ni att de klart liksom?
Tack för övrigt för att ni delar med er av era tankar erfarenheter och funderingar!