Hur skickar man Healing?
Hur gör man när man skickar healing till nån eller fyller på deras energier?
Du kan ex. Sätta dig ner i lugn o ro. Tända ett ljus om du vill det. Försök att slappna av o så säger du eller tänker högt för dig själv att du vill sända healing till ****** Jag brukar hålla ihop mina händer när jag sänder healing. Du kan sitta i 10 minuter ungefär till en början. Om det känns bra kan du sitta lite längre. Jag brukar sitta ungefär 15 minuter. Tycker det är lagom. Sen om du vill fylla på kan du visualisera den du sänder till att en ljuspelare går igenom personens kropp. Det finns säkert olika sätt att göra det på. Man får känna efter vad som känns bekvämt o så.
Slutligen om man vill kan man tacka för att ha kunnat förmedla healingen till ****** Och sen försöka stänga av kanalen så man inte går öppen då det kan ta av ens egna energi för mycket.
Hoppas du blir nöjd med mitt svar!
Tack så mycket
Ska försöka mej på detta,men hur evt man att de funkar? Ska personen känna på nått särskilt sätt??
Kram
Varsågod!
Ja hur vet man det? När jag känner att jag vet. Det är när jag upplever positiva känslor, varmt i händerna osv. Det är olika för alla eller lika oxå. Och sen är det alltid värdefullt (iaf för mig) Att få veta vad den personen jag sänt till. Hur den har upplevt det hela. Att man håller kontakt efteråt o så. På så vis vet man oxå :-)
Man måste inte känna på något speciellt sätt, men oftast känner man något som ex. värme eller rysningar osv. Det är olika som sagt.
Men hur lång tid kan de ta innan healingen kommer fram till persinen man skickad det till?
Kan de komma fram direkt eller kan de ta några timmar?
#4 När jag har fått healing så känner jag av det direkt eller så kan man oxå känna av det senare. Det är olika det oxå. Eftersom man har en avsikt att vilja sända/ge healing så hoppas man ju bara att healingen förmedlas då när man sitter ner och har börjat :-)
Fler får gärna skriva hur ni upplever det.
Tar det på egen energi när man skickar healing?
#6 Det kan göra det men exakt hur vet jag inte. På sätt o vis använder man ju sin egna energi oxå, då energi alltid går åt i olika mängder så fort vi gör något. Meningen är ju inte att man ska trötta ut sig vid en healingsession, utan låta allt flöda och sitta i lugn o ro utan att behöva anstränga sig extra mycket.
Men jag är inte så väl insatt i detta med egen energi och healingenergi i själva behandlingen, så det finns säkert fler här som kan det bättre än mig.

Man behöver inte krångla till detta med att ge healing.
Det är bara att be din guide eller rakt ut i unversium om att en person behöver healing och hjälp så får personen healing.
Det är inte vi som ger healingen utan det är våra guider och andevärlden som sköter det, vi är bara verktyget som förmedlar healingen resten sköter andevärlden om.
Som Allhealing skriver i sitt inlägg här be om healingen och du får den utan att en mänsklig hand varit närvarande.
Gott Nytt År på er.
Lasse
#8 Men om det inte är vi som ger healingen skulle vi ju inte känna av healingen alls då. Varför lärs inte det ut på kurser då isåfall att det inte är vi själva som ger healingen?
Och om vi Bara är verktyget, vilket inte är så Bara. Då är det ju vi som ger healingen ändå. Annars vore det mycket märkligt tycker jag.
Nä jag köper inte det. Jag står fast vid min tro och min känsla att när jag ger healing kommer healingen inom mig själv och utåt. Att vi som healar får hjälp tvivlar jag inte på, men inte att det bara skulle va guide, hjälpare som gör jobbet. Så känner inte jag.

Vad har du gått för kurs som inte fått lära dig detta ?
Men du säger att det är viktigt att stänga kanalen när du är klar med healingen.
Helt rätt det är mycket viktigt att göra detta men om det är du själv som ger healingen varför har du så kanalen öppen för andevärlden att jobba.
Jag har både gått reiki och spirituell healing och har under bägge dessa utbildningar fått lära mig att det inte är vi som ger healingen utan som i den spirituella healingen säger vår guide och andevärlden.
I Reikin så pratas det om att healingen inte kommer från oss själva utan från universum.
Jag själv lär ut detta under mina utbildningar och alla dom som jag känner som lär ut healing lär ut detta.
Visst kan du ge healing från dig själv men det blir inte alls samma kraftfullhet plus att du blir väldigt trött själv.
Under mina kurser så får man känna efter själv hur det känns att ge healing från sig själv och när healingen kommer från andevärlden och både healern och mottagaren kan känna stor skillnad på vilket.
Tycker också det är väldigt viktigt att man under kurserna själv får lära sig att känna skillnaderna på energierna.
Att eleven som tar emot får avgöra när healern ger distans healing dels från andevärlden och dels från personen själv och det är så stor skillnad så det kan vilken nybörjare som helst känna skillnad på.
Inte alls ovanligt att min healing guide ber mig att sätta mig ner på en stol och bara bevittna det som sker.
Klienten kan även om jag sitter helt passiv bredvid berätta hur han känner händer som jobbar både på och inuti kroppen.
Du har säkert också upplevt att klienten reagerat i bland på att den känner fler händer på kroppen en dina egna och det är ju för att dom kan känna av andevärlden som jobbar med kroppen fast du har dina händer där också.
Lasse
Även om det inte är VI som ger själva healingen, så för du ut tanken om ATT det ska ges healing, du är alltid ett redskap i vilken form du än ger….
Hur ska universum annars veta att healingen ska ges ut??
Tanken har större kraft än vad vi tror…
Alltid Tanke-Känsla-Handling…..Det är så vi människor fungerar…
#10 Jag har gått Reiki 1 o 2 på distans, men inte lärde jag mig på så vis iaf. Det är ingen annan Reikihealer som berättat detta för mig och då har jag pratat/träffat många Reikihealers.
Men vad är poängen med att inte ge healing från sig själv? Det är ju det som är det oxå är det fina med healing att kunna hjälpa andra människor genom att bl.a ge healing.
Vad vore vi som ger healing då om det bara är guider som ger healingen? Då kan ju ni som håller i kurser va mer ärliga då o säga att det är inte vi som ger healingen. Det är guiderna. Hur låter det?
När jag ger healing och ber om det, så känner jag healingen iaf och då känner jag som att det är jag som ger healingen, ingen annan. Visst kan jag känna närvaro ibland när jag healar, men healingen känns inte annorlunda för det.
Jag tror på att vi får hjälp att heala, men min tro är oxå att jag som healar är den som healar även om jag har hjälp sidan om.

# 11
Ja det håller jag med om vi är alltid ett verktyg som förmedlar healingen och det är vi som förmedlar till klienten dom råd som man får till sig av andevärlden om deras hälsa. Det är även från andevärlden vi får till oss vad klienten har problem med och vad som bör åtgärdas och det får vi ju förmedla till klienten.
Men själva healingen sköter andevärlden själva utan vår inblandning.
kan tillägga att jag la till en del i mitt tidigare inlägg.
Lasse
#13 Jag tror att det är själva energin som hjälper då energi kan va mkt kraftfullt och positivt. Bara det kan hjälpa en människa i lindring till det bättre. Det är min tro! Sen tror jag oxå att en själv som klient kan påverka genom sitt tänk till sig själv. Tänker man negativt så tror jag det kan blockera lite i lindringsvägen.
# 12
Men du ger healing genom dig själv, du är en kanal..
Om du bara tar av din egna energi, blir du snart dränerad, därför använder universum guider, som i sin tur för ner energin genom dig och ut till klienten….Ser du kedjan…vi behövs alla för att ge den energin…
Många missuppfattar nog hur det fungerar på kurserna..
Du är inte sämre för det.
Och självklart känner du av healingen, du får lika mycket som din klient får, eftersom den går rakt igenom dig..

# 12 jag blir faktiskt förvånad att du inte fått höra detta när du gått dina reiki kurser.
Ja vi lär ut på detta sätt att så inget konstigt alls våra elever vet om att dom ska inte ge healing från sig själva för då kör man slut på sig själva.
Vilket jag även fick lära mig under Reikin att alldrig ge healing från sig själv.
Sedan så spelar det ju inte ngn större roll om du tror att healingen kommer från dig eller om den kommer från din healing guide, unversum eller andevärlden.
För oavsett vilken healing du ger så är alla healing lika effektiv oavsett om du tror at du har ngn med dig eller inte så är det andra krafter som sköter detta.
Så om man använder sig av spirituell healing, Reiki. eller ngn annan healing metod så är inget bättre eller sämre en ngt annat.
Lasse

En annan sak om det är du själv som ger healingen.
Varför behöver du inte då vara närvarande vid healingen som vid distans healingen.
Om det var du själv som gav healingen så är du ju tvungen att vara med för att healingen ska fungera.
Men under distans Healingen så ger andevärlden healingen till klienten oavsett var den befinner sig i världen och utan att du lägger händerna på klienten.
Du är bara verktyget som förmedlar din guide och unversum vem som ska ha deras healing energie.
Lasse
#15 Det är precis så jag menar och förstår att det fungerar. Därför reagerar jag när man säger att det inte är vi som ger healingen. Det är det ju eftersom vi är en kanal och healingen passerar genom oss till en klient!
Därmed säger jag inte att det inte finns guider med oss som hjälper till.
#17 Distanshealing har jag ingen teori alls om hur det fungerar. Det kan ju lik gärna va att det är vi själva som sätter igång healingen inom oss för att vi vet att vi ska få healing och då kan även en guide va med och ge till oss.
Lite skeptisk är jag till distanshealing även om jag många ggr själv skickat healing på distans. Men varför skulle inte våra tankar påverka en annan människa på distans gällande healing, för energi finns ju överallt. Och hur vet man att det är en guide och inte vår egna energi oxå som färdas iväg telepatiskt.
Låter lite flummigt för mig, men ungefär så tror jag att det fungerar.

#18 ja du öppnar en kanal för att du ska kunna jobba med andevärlden och att du kan förmedla och prata med andra sidan så healingen blir gjord.
Det betyder inte att healingen kommer genom dig och din kanal. Den kan komma lika gärna direkt ur tomma luften och inte genom din kropp.
Det är energie vi talar om och den leds även luftvägen.
Därför Distans healing fungerar lika effektivt som vid kontakt healing.
Finns även väldigt många healer som inte jobbar med kontakt healing utan jobbar utan att lägga sina händer på klientens kropp och det fungerar lika bra det med.
Och visst har tankens kraft väldigt stor betydelse det håller jag med om.
Men har även gett fungerande healing till skeptiker som inte trott på healingen.
Lasse

När det gäller Distans healingen så kan du ju prova själv genom att be en healer gå in ett annat rum och eller stå några meter i från dig.
Sedan känner du av när energien börjar jobba med dig och när den slutar.
Detta är ngt som reiki kurserna är dåliga på att lära ut och känna av energier.
Under våra kurser så ska en healer kunna känna av energier innan den får sitt certifikat.
Jag ska kunna stå 3 meter i från och börja ge healing och avsluta healingen och persone ska då kunna säga till mig när healingen börjar och när den slutar.
Lasse
#19 När jag ger healing oavsett om det är på distans eller fysiskt, så känner jag att healingen strömmar genom mig iaf :-) Jag känner alltid av healingen även om jag ger andra istället för mig själv.
Ja energier finns som sagt överallt, även i luften :-) Jag har oxå givit healing till de som inte fått healing innan och varit skeptiska, men nog har de fått uppleva något positivt just då iaf :-)
#21 Du är en kanal som med universums hjälp ger healing. Visst kanner vi själva när vi utövar healingen, samtidigt som vi ger healing så tar vi ju själva emot healing. Tycker Reiki är ett underbart sätt att ge healing på. Hoppas du förstår hur jag menar! 
Kram indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "
Alltså ja kan inget så men vad ja hört av olika helare är att vissa människor är födda till att vara helare och vissa kanske mindre,MEN att vi är ett "redskap" att det är andevärlden som jobbar,men den kanske jobbar bättre genom oss/dom som är helare eller har fått den gåvan..sen så har ja läst att alla kan bli helare för vi har alla de i oss mer eller mindre! ja i mitt tidigare liv ska ha vart helare och även kunnat hjälpa och komunisera med djur! de med djur kan ja ej känna av men ja har fått en mer logisk förklaring på varför de kan kännas som att mina händer ska brinna upp i mellan åt,sen varför ja kan känna ett sånt stort behov av att gå fram till nån och sätta händerna på personen,en konstig känsla där ja nästan känner mej tvingad att göra det,men som sagt ja väljer va ja vill tro på då ja inte alls kan känna mej som nån helare!
NU säger ja inte att de ja hört och fått förklarat för mej av div olika helare stämmer,men för att göra det kort så har ja vid alla möten me oika helare fått förklarat för mej att de andevärlden som gör jobbet och att dom som helar bara är ett redskap,som förmedlar typ!
Ja MEN jag poängterar igen att ja INTE gått utbildningar osv!
Kram på er alla och gott nytt år,denna tråd vart de mycket intressant läsning i!
#22 Jag förstår hur du menar! Och det är så jag ser det oxå..
Den som använder sig av Reikiutövningar attraherar och kanaliserar automatiskt livsenergin från universum där den finns outtömlig mängd. Energin flödar automatiskt ner i kronchakrat och går vidare ned till hjärtchakrat. Vidare strömmar den till solarplexuschakrat och till händerna där vi också har chakran, därifrån flödar den till den som blir behandlad. Från solarplexuschakrat sprider sig sedan energin ut i utövarens kropp. Energin går ju alltid först genom utövarens kropp, när man healingbehandlar så får man alltid själv en behandling varje gång man behandlar någon annan och man känner sig fylld av energi (Reiki fungerar så).
Man kan inte ge healing till en person som inte är beredd att ta emot healing. Healing kan ges igenom händerna, med tanken, ögonen och med hjärtat, huvudsaken är att man vill någon annan människa enbart gott. Man kan faktiskt bli trött och varm när man ger healing på grund av anspänningen och koncentrationen när man är ovan.
Det enda som krävs av klienten är att denne är undermedvetet beredd inför självläkning. Ingen kan dra åt sig energin om inte så är fallet. Det är alltid den som tar emot som healar sig själv, vi som healers förmedlar bara kraften som en kanal (kanaliserar som vi säger). Om vi ger healing oberoende av mottagaren så skulle alla bli healade om man gav healing, så är det inte. Varje gång vi healar så drar alla åt sig healingenergi men till olika områden såsom kroppsligt och själsligt.
#25 Tack Kristall47 som har formulerat dig så bra i ditt inlägg. Själv har jag svårt att uttrycka mig ibland och det behövs ju inte när du gör detta så bra och lättförståeligt och precis så är det som du säger. 
Kram Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "
Tack själv Indiania.
Det är ju även så att mottagaren kanske inte känner något över huvud taget under healingsessionen, beroende på känslighet för den subtila energi som den ändå är. Därför är det alltid bra att berätta att det kan vara så för sin klient.
Healingen kan visa sig flera dagar senare, först som en försämring & utrensning och senare som en förbättring av det som healingen gått till. Då först kan klienten förstå vad som skett. Ofta är det så utifrån min erfarenhet.
Kram Kristall47