Healing iFokus

Healing

Läst 1046 ggr
Soffe
0

Gomorron 28/12

Här är det knappt någon snö kvar och det är plusgradigt. Tråkigt men sant. Får hoppas att snön kommer åter igen som det va förra veckan.

Annars är det lugnt här efter Julhelgen. Händer inte så mycket.

Ha en fin måndag allihop!

Loucar
0

Här är det snö kvar men lite mörkt just nu på morgonen, ska bli -1-2 grader och ännu mer snö idag sägs det.

Idag är det dags att sätta fart med jobbsökandet igen hoppas det dykt upp några kul jobb.

Ha en bra dag allihop.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

tilja65
0

Godmorgon!

2 plusgrader och endast fläckvis med snö har vi. Härligt med ännu en ledig dag Glad och jag har en hel massa planer för dagen.

Önskar er en trevlig måndag!

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

[Spanaren]
0

God morgon alla!

Här vräker snön ned och på en vecka så är det endast någon dag utan snö. Nu är en klass 1 varning utlovad också!

Ser man sig omkring så är landskapet så vackert med all snö på alla buskar, träd, hustak med mera.

/kram Spanaren

Ps Just nu småsnöar det bara, men mer är på G

azlan
0

God förmiddag ,

Vid Mälarens strand så är himmeln gråsvart , det är snart + grader , dock väntas mer snö .

Dagen idag skall spenderas i vävstolen , där en ljuvlig Jeans löpare växer fram .//Azlan

majlar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon säger jag fast klockan börjar närma sig 10. Har varit ute och pulsat i snön med hunden Siri som älskar att kasta sig med nosen före i drivorna.

Ha en bra början på sista veckan på året.

Kramen Glad

nillanb
0

Godmorgon på er Glad

Lite trött och värkig i dag…

Ska springa på stan och köpa födelsedags presenter till mamma och mormor.

ha en bra dag

Indiania
0

Godmorgon!

I dag är det lite segt men jag är på g.

En härlig måndag till er alla!

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
0

God morgon!

Det har kommit ännu mera snö inatt Foten i munnen

Tur att jag har hjälp med skottningen nu i dagarna. Annars har ryggen inte hållit…

Jag är ledig från arbetet i mellandagarna och det känns jättelyxigt!

Ha en bra dag!

Hoppfull
0

God Förmiddag!

Jag är oxå lite seg idag men det går väl över… vi tar oss nog en tur till stan för att byta tösens kläder som inte passade.

Så ska man försöka klura ut vad man ska göra till nyår, vad har ni andra för planer?

Ha en skön 28:e december allihop!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

snoflinga
0

God morgon allihop!

Här blir det lite mätning av ovanvåningens planerade väggar, och sen ska jag till hästapållen en sväng idag igen. I morgon har vi hemliga planer och på onsdag blir det nog lite husbygge eller bilmekande igen.

Nyårsafton firar vi med våra vänner, där alla bidrar till ett knytkalas Skrattande

Majlar: Vilken fin bild!!!

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Hoppfull
0

#10 Låter som en helmysig nyårsafton! Vi ser ut att bli sittande ensamma hemma i år igen… det känns faktiskt inte alls som vad vi hade tänkt oss Obestämd

NessaInglorion
0

God middag blir det väl? Flört

Grått, trist, töväder. Inte roligt och jag är fortfarande dyngsur om fötterna. *muttrar*

Jobbar i mellandagarna men känner nu att det skulle varit såååå skönt med lite mer ledighet. Tur att det bara är 3 dagars jobb som väntar och sen ledigt igen. Glad Nästa år ska jag definitivt spara några semesterdagar till julen.

Önskar alla en fin måndag!

Kramar

"Låt själen vara fri"

korseett
0

go middag!

Så har det snöat ytterligare en dm inatt och maken har kört i diket med traktorn. På en raksträcka tomObestämd 

Sen ska vi iväg och handla.

Ja nyår vet vi inget mer än att då åker vi upp till Torsby och stannar i tre nätter. Vi har inte fått någon inbjudan alls att delta i nyårsfirande så det blir vad det blir helt enkelt.

Ha en fin dag

Toyan
0

God middag!

Här kommer stora flingor blötsnö, jag var tidigt ute idag till centrum och handlade. Moddigt och slaskigt men det ska bli kallare i natt igen.

Ta det lugnt om ni ska ut och promenera eller köra.

Ha en fin dag alla!

Toyan

snoflinga
0

#11 Det var faktiskt så det började :) Vi var några vänner som var "övergivna" på nyårsafton för två år sedan, så vi bestämde oss för att fira tillsammans. Sen frågade vi några fler året efter, som inte heller fått någon nyårsinbjudan, och då blev vi fler. Nu i år är vi fler, och det här med knytkalas är ju så smidigt :)

Hoppfull
0

Så var det för oss oxå för ett par år sedan… så vi bjöd in grannarna… sedan blev vi olyckligtvis magsjuka på nyårsafton men de har aldrig visat intresse efter det så det rann ut i sanden. Som med flera andra vi försökt fira med… de kommer gärna om de blir bjudna till oss och vi står för rubbet, men de skulle aldrig få för sig att bjuda tillbaka. Jag vet inte om vi haft otur eller om det är en ego-kultur just här där vi bor.

snoflinga
0

#16 - vad trist när det blir så! Kanske är det ett ego-område? Inte helt omöjligt, det märker vi av ibland också, att man t ex måste bjuda exakt lika mycket alltid osv osv, men det brukar vi strunta i :)

Hoppfull
0

#17 Kanske… fast snarare är det nog egentligen ett väldigt traditionellt område. Grannarna vi försökte umgås med umgås uteslutande med sin familj, har inga egna vänner utanför den som de bjuder hem. Har faktiskt aldrig sett dem ha gäster ditbjudna utöver föräldrar och syskon.

Här umgås man med sin släkt och med de man vuxit upp med. Att vara inflyttad (trots att jag bott här i nästan 20 år) innebär att man inte har några sådana vänskapsrelationer och definitivt inga släktband.

Sedan försvann en hel del "vänner" när jag blev sjuk och det blev för jobbigt för dem att visa engagemang. Men jag är övertygad om att vi kommer att hitta goda vänner att umgås med, man får ge det tid bara.

snoflinga
0

# 18 Vilken skillnad, jag har nästan bara "nya" vänner sedan jag flyttade hit för fem år sedan - några via stallet och hästeriet, och andra via sambon och hans vänner, och några som flyttat hit. Därmed inte sagt att alla grannar är våra vänner, det är ju omöjligt att vara överrens med alla.

Min syster och hennes kille tog faktiskt in på hotell i storstad en nyårsafton, och firade tillsammans som en romantisk weekend med mysfrukost Skrattande Det skulle jag också kunna tänka mig, blev rejält sårad en nyår av min nuvarande sambo, och det hänger i varje nyår och får mig lätt på dåligt humör… Jag vet att jag måste "klippa banden" till det, och jag har försökt och kanske lyckats - det märker vi i år!

Hoppfull
0

#19 Ja jag betraktas som en udda person här med och det spelar nog in. Dessutom kanske jag är lite kräsen själv då jag inte spelar bingolotto eller pysslar med typiska kvinnosysslor (som att baka och pyssla med hemmet) vilket är ganska utbrett här. Trakten jag bor i är oerhört konservativ och lever i gamla normer och mönster och jag passar ganska dåligt in.

Jag skulle gärna ha tagit in på hotell om det inte varit för att vi har en nioåring som oxå ska ha sysselsättning och kul på nyår. Så nu planerar vi dagen full med spel och andra barn-vuxensaker.

De kompisar vi hade via sambon har släppt kontakten med oss helt av någon anledning som vi inte själva vet vad den är… men vi fick barn och de levde sådana liv som man gör när man är ung och sorgfri så vi var väl inte på samma ställen i livet helt enkelt.

Ja sådant kan vara svårt att släppa, men viktigt, mest viktigt för dig själv för att få en riktigt trevlig nyårsafton!

Hoppas att ni får det bra! Gott Nytt!

snoflinga
0

#20 - klart lite svårt att ha en romantisk hotellweekend med en nio-åring Skrattande

Vi får hålla tummarna att vi lyckas med två bra nyårsfiranden, du och jag Skrattande